Toon posts:

apache,php,postgresql

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand een programma die automatisch apache, php en postgresql (en evt. phpPgAdmin) installeert?

Ik ken alleen maar PHPDev en PHPTriad, maar die werken allebei met MySQL. Kent iemand er een met postgresql?

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:15
Voor het geval dat je het onder windows wil installeren: voor zover ik weet werkt PostgreSQL alleen in een linux/unix omgeving.

Verder is de linux installatie niet zo heel erg moeilijk, mits je de benodigde compilers en libraries geinstalleerd hebt, natuurlijk.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Op donderdag 27 juni 2002 21:41 schreef Infinitive het volgende:
Voor het geval dat je het onder windows wil installeren: voor zover ik weet werkt PostgreSQL alleen in een linux/unix omgeving.
Er is een CygWin versie en er wordt gewerkt aan een native port.

Verwijderd

Topicstarter
Postgresql kan wel op Windows geinstalleerd worden volgens mij. Maar kent niemand zo'n pakket, want ik wordt helemaal gek van het installeren?

Verwijderd

Ik ben ook net op zoek naar een makkelijke manier om PostgreSQL te installeren. Die CygWin versie is een pleuris werk om te installeren (mij niet gelukt :{) en alle tutorials zijn jaren oud waardoor vrijwel alle links down zijn.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Postgresql is erg makkelijk te installeren op een linux-server, als je daar dus je hand op weet te leggen is het zo gepiept.

Anders is het waarsch een rotwerk, maar het kan idd wel op windows.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 00:52 schreef int het volgende:
Ik ben ook net op zoek naar een makkelijke manier om PostgreSQL te installeren. Die CygWin versie is een pleuris werk om te installeren (mij niet gelukt :{) en alle tutorials zijn jaren oud waardoor vrijwel alle links down zijn.
Ja, ik heb dus hetzelfde probleem. Dat CygWin werkt voor geen meter. Hoop dat iemand een oplossing weet voor Windows, want het moet nu eenmaal op die pc.

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:17
Je kan eventueel natuurlijk een stand-alone servertje regelen met linux en daar postgres onder draaien als je verder perse aan het windows platform wil vasthouden... (en ja, dan kan je misschien net zo makkelijk apache+php er ook bij gooien)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 11:41 schreef vargo het volgende:
Je kan eventueel natuurlijk een stand-alone servertje regelen met linux en daar postgres onder draaien als je verder perse aan het windows platform wil vasthouden... (en ja, dan kan je misschien net zo makkelijk apache+php er ook bij gooien)
Wat ik dus wil is dat ik kan gaan scripten op mijn laptop. Daar heb ik nu apache en php op staan, maar ik moet ook werken met postgresql database. (en ik werk op locatie zonder iets als ADSL-verbinding).

• _DeWie_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 16:23
Als je laptop krachtig genoeg is zou je vmware kunnen gebruiken.
Je start dan middels vmware gewoon linux op en kunt dus ook postgres draaien .

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 11:23 schreef james_bond_007 het volgende:

[..]

Ja, ik heb dus hetzelfde probleem. Dat CygWin werkt voor geen meter. Hoop dat iemand een oplossing weet voor Windows, want het moet nu eenmaal op die pc.
Ik heb CygWin kunnen installeren, maar CygIPC en PSQL nog niet :'(. Misschien dat iemand dit kan uitleggen ofzo?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Het beste zou zijn dat je even MySQL leert :) Bijna alle commands zijn hetzelfde met minimum verschillen :)

Verwijderd

Ik weet niet waar james_bond_007 het voor wilt gebruiken, maar ik wil alleen ff testen of mijn script ook onder psql werkt met een andere database class.

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
zmn: Het beste zou zijn dat je even MySQL leert :)
Ik denk dat het wellicht een betere optie is dat jij PostgreSQL leert :P . Weleens mee gewerkt?

PostgreSQL blaast qua functionaliteit MySQL volledig weg en MySQL is qua functionaliteit absoluut geen betere optie. Voor hele eenvoudige queries is MySQL wel erg snel, maar dat komt meer door de beperkte functionaliteit van MySQL dan door de sublieme code die erachter zit. Deze discussie is hier trouwens al wel vaker gevoerd, dus zoek maar even als je meer details wilt horen.
Bijna alle commands zijn hetzelfde met minimum verschillen :)
Ach, beide trachten zich aan de SQL standaard te houden :+ .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 14:00 schreef int het volgende:

[..]

Ik heb CygWin kunnen installeren, maar CygIPC en PSQL nog niet :'(. Misschien dat iemand dit kan uitleggen ofzo?
Ik heb CygWin en CypIPC geinstalleerd, maar PSQl lukt niet. Ik gebruik http://www.ejip.net/faq/postgresql_win_setup_faq.jsp als stappenplan, maar bij 3. postgresql en dan stap 2 gaat het fout. Ik heb namelijk geen subdirectory psql/data in /usr/local/. ;(

Verwijderd

Kan je me vertellen hoe ik iig CygIPC installeer? Misschien lukt het mij dan wel om PSQL te installeren...

Verwijderd

Ik heb die tutorial van je eens goed bekeken en het is me nu gelukt CygIPC uit te pakken in de juiste folders alleen ik krijg het nog niet opgestart.

Ik ga met CygWin naar de root dir en type 'ipc-deamon &' in, maar krijg alleen maar een command not found. Wanneer ik naar de dir ga waar ipc-deamon.exe staat en dan dat commando intik krijg ik wederom dezelfde foutmelding.

Wat doe ik fout? :'(

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 28 juni 2002 14:53 schreef mbravenboer het volgende:
Ach, beide trachten zich aan de SQL standaard te houden :+ .
Waar mysql veel minder goed in slaagd dan postgres ;)

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:17
Op vrijdag 28 juni 2002 19:45 schreef ACM het volgende:

[..]

Waar mysql veel minder goed in slaagd dan postgres ;)
Met MySQL 4(.x) zou dit alles toch al weer veel beter moeten zijn? Union statement support, subqueries en jawel, foreign links...

Heb ook nog maar even gezocht:
http://www.mysql.com/products/mysql-4.0/index.html

* vargo vraagt zich toch echt even af waarom hij zich op vrijdagavond/nacht hiermee bezig houdt... toch maar naar bed.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
vargo: Met MySQL 4(.x) zou dit alles toch al weer veel beter moeten zijn? Union statement support, subqueries en jawel, foreign links...
Maar dat alles zegt niets over het houden aan de SQL standaard (welke dan ook) ;)
* vargo vraagt zich toch echt even af waarom hij zich op vrijdagavond/nacht hiermee bezig houdt... toch maar naar bed.
Oja, ik zat ook alleen maar thuis omdat ik vroeg naar bed moest vanavond :o |:( (kan nog ;))

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 29 juni 2002 00:25 schreef vargo het volgende:
Met MySQL 4(.x) zou dit alles toch al weer veel beter moeten zijn? Union statement support, subqueries en jawel, foreign links...
Praat me niet van mysql 4.x :)

Die zit er al maanden 'aan te komen' en ze zijn nog steeds met 4.0.1alpha...

Union komt er idd gelijk in; foreign keys, komt dat niet alleen in de innodb gedoe (wie bedenkt uberhaupt die flauwe kul van verschillende tabel formaten) wat er nu al is; en subqueries komen pas in 4.1 op zijn vroegst, als 4.0 al zo lang op zich laat wachten, reken dit jaar dan al helemaal maar niet op 4.1...

• jochemd
[off topic]
Nu we toch aan het speculeren zijn over toekomstige releases:
weet iemand of er al een tentative release schedule is voor PostgreSQL 7.3?
[/off topic]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 29 juni 2002 21:55 schreef jochemd het volgende:
[off topic]
[/off topic]
Ik zou het niet weten, moeten wel wat leuke dingen in komen en ik zag ook al ergens 7.3 betadocs.

Maar dat zal allemaal nog pre-alpha-cvs zijn :{

• jochemd
Op zaterdag 29 juni 2002 21:55 schreef jochemd het volgende:
[off topic]
[/off topic]
Beta heeft eind augustus als streefdatum.
Pagina: 1