[Printer] zwarte poederige aanslag

Pagina: 1
Acties:

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
Ik zit hier een HP 710C van een collega op te lappen (heeft een labelsticker ingeslikt :( ) en nu valt het me op dat deze printer net als mijn HP 840C onder de zwarte poederachtige aanslag zit. Ik ben geen roker (ook verder niemand in huis), dus daar kan het niet aan liggen.

Zelf denk ik dat het toch op de een of andere manier inkt ofzo is, maar ik weet het niet zeker. Weet iemand of dit klopt en hoe je het kan voorkomen. Ik vind het een goor gezicht en m'n systeemkast (waar de printer op staat) wordt ook steeds zwarter.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Toen ik ook een keer een printer openmaakte was ie ook helemaal zwart van binnen.
Misschien is de cartridge ontploft?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Ruud2001
  • Laatst online: 12-08 19:31

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

He dat doet mijn HP840 ook!

Ben er een keertje achter gekomen toen ik met de helpdesk van HP belde... Ze moesten het serienummer hebben en dat hebben die lui heel praktisch onderop de printer geplakt. Ik dus dat ding optillen en er lag idd een beetje van dat toner-achtige poeper... geeft enorm af iig

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik vermoed dat dat idd inkt is. Gedroogde inkt. HP cartridges spuiten de inkt op 't papier... Daar kan wel eens een microdrupje morsen. En dat wordt dan een korreltje poeder...
Mij HP LaserJet 4+ heeft er ook last van, maar laserjet toner is een heel ander verhaal dan inkjets.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Killjoy
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 21:16 schreef Aetje het volgende:
Ik vermoed dat dat idd inkt is. Gedroogde inkt. HP cartridges spuiten de inkt op 't papier... Daar kan wel eens een microdrupje morsen. En dat wordt dan een korreltje poeder...
Mij HP LaserJet 4+ heeft er ook last van, maar laserjet toner is een heel ander verhaal dan inkjets.
Kijk, dat klinkt plausibel. Toch opvallend dat m'n oude HP510 er geen last van heeft, maar het kan natuurlijk dat er tegenwoordig met hogere drukken en een andere inktsamenstelling wordt gewerkt.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier nooit last van gehad. Ik heb gewerkt met de volgende printers: HP Deskjet 720C, 600, 500, 520 en Canon BCJ 7100

Verwijderd

Ik doe mee met Erik1, heb gewerkt met veel verschillende HPs, maar ben dit probleem nog niet tegengekomen. Waarschijnlijk is dit een probleem dat bij 1 op de zoveel voorkomt (alle maandagochtend modellen ofzo).

Verwijderd

Het klinkt in mijn oren echt als opgedroogde inkt.
Vandaar ook dat spuitmondjes van cartridges wel eens willen dichtslibben als je ze een tijdje niet gebruikt.
De druppeltjes op de nozzles worden dan hard.

Verwijderd

Het IS (=) opgedroogde inkt.

Mijn Deskjet 970Cxi heeft het ook en we hebben het eens geanalyseerd (in de GC ermee :P ) en het is idd inkt. :Y)

Verwijderd

Het valt mij trouwens ook op dat er bij veel gebruik ook stukjes rubber vanaf springen (niet geanalyseerd, ooit eens geproefd, haha), net als op een kartbaan ofzo, van die miniscule snippertjes/korreltjes. Maar inkt zal er idd ook wel vanaf vallen ja.

Verwijderd

Klopt, ik heb het ook bij mijn Deskjet 600. Lijkt een beetje stof achtig, maar geeft enorm af ja...
Pagina: 1