Hey... ik en RB-338 zijn bij conrad van plan om wat ledjes te kopen en die op een printplaatje aan te sluiten... ik ben alleen een ongelovelijke n00b op het gebied van electronica...
Het is in ieder geval de bedoeling dat ik een oude computervoeding wil laten draaien als stroomtoevoer, daar moeten dan schakelaars aan komen die bijvoorbeeld een lamp aan kunnen zetten (daarbij moet een ledje aangeven of iets aan of uit staat) daar gaat het dus allemaal om.
Mijn vragen zijn;
1. welke weerstanden heb ik nodig
2. hoe sluit ik die zooi aan van een computervoeding, naar een schakelaar die een (12V) apparaat aan kan zetten en een daarbijhorend ledje
Ik hoop dat die niet te ingewikkeld is, anders typ ik het wel opnieuw
Het is in ieder geval de bedoeling dat ik een oude computervoeding wil laten draaien als stroomtoevoer, daar moeten dan schakelaars aan komen die bijvoorbeeld een lamp aan kunnen zetten (daarbij moet een ledje aangeven of iets aan of uit staat) daar gaat het dus allemaal om.
Mijn vragen zijn;
1. welke weerstanden heb ik nodig
2. hoe sluit ik die zooi aan van een computervoeding, naar een schakelaar die een (12V) apparaat aan kan zetten en een daarbijhorend ledje
Ik hoop dat die niet te ingewikkeld is, anders typ ik het wel opnieuw