linux te weinig geheugen

Pagina: 1
Acties:

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:24
tijdens de installatie van linux (redhat 7.2) komt er een melding dat er te weinig geheugen is de computer is een intel p120 met 16MB intern

hoe los ik dit op???

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

.. voer een "niet-grafische" installatie uit.

misschien heb je hier wat aan:

http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/RHL-7.2-Manual/install-guide/ch-textmode.html

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
bij de installatie kiezen voor 'text' ipv op enter drukken (dan gaat ie grafisch installeren)

16mb is overigens niet al te veel voor redhat 7.2

is het voor een router? dan zijn er andere linux distro's te gebruiken welke wel met 16mb overweg kunnen

A wise man's life is based around fuck you

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:24
ja het is voor een router

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

ook in textmode zul je redhat 7.2 met 16MB niet aan de praat krijgen....
Helaas andere distro zoeken, heb ik ook moeten doen..

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Tip: Debian werkt erg lekker, zeker voor de beginnende gebruiker. (als je tenminste niet vies bent van een prompt)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
of meer geheugen >:) lost het ook op :P

edit:

gewoon txt install doen is al gezegd

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 23:16
Je kunt ook een oudere versie van RH nemen en die upgraden.
Ik heb zelf ooit RH6.0 voor een router gebruikt, werkte prima. Zou alleen wel een aantal packages upgraden zoals o.a. de kernel en upgrades mbt security. En het hele X window gebeuren weglaten in de installatie. Mijn router was een P166 met 16 Mb

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• Zwelgje
Op donderdag 27 juni 2002 21:14 schreef wouter37 het volgende:
ja het is voor een router
je kan dan beter iets als

-freesco
-coyotelinux

gaan gebruiken, die werken stuk voor stuk makkelijker als redhat 7.2 (no offense aan redhat gebruikers, maar als router moet je er te veel moeite voor doen, een dedicated router linux is dan beter)

Verwijderd

Met 16 Mb kun je Debian of Slackware goed draaien en installeren. Maar kost wel ff wat meer moeite om te installeren :)

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 22:17 schreef zwelgje het volgende:
je kan dan beter iets als

-freesco
-coyotelinux
Ik ken die systemen niet zo, maar hoe gaan zij om met security updates?
Ik hou het zelf liever bij de grote distro's, omdat ze vaak wel security updates op tijd vrij geven, en het vaak aanbieden zodat het makkelijk te updaten is.
Hoe werkt dat bij die systemen?
Als je de kernel moet updaten voor bijvoorbeeld de syncookies bug, moet je het dan op een nieuwe floppy aanmaken, of hoe gaat dat?

• Zwelgje
Op donderdag 27 juni 2002 22:55 schreef MarcelP het volgende:

[..]

Ik ken die systemen niet zo, maar hoe gaan zij om met security updates?
Ik hou het zelf liever bij de grote distro's, omdat ze vaak wel security updates op tijd vrij geven, en het vaak aanbieden zodat het makkelijk te updaten is.
Hoe werkt dat bij die systemen?
Als je de kernel moet updaten voor bijvoorbeeld de syncookies bug, moet je het dan op een nieuwe floppy aanmaken, of hoe gaat dat?
die dingen hoef je in principe niet te updaten, er worden weinig tot geen bugs gevonden omdat er simpelweg weinig tot geen services op draaien.

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 21:07 schreef wouter37 het volgende:
tijdens de installatie van linux (redhat 7.2) komt er een melding dat er te weinig geheugen is de computer is een intel p120 met 16MB intern

hoe los ik dit op???
ik heb 7.2 op een 133 MHZ/24 MB PC gehad. Installeren was al 1.5 uur... met shell en dan traaaaaag...
RH 6.0 draait op die PC redelijk acceptabel met shell. zonder shell geen probleem. Installatie RH 6.0 ca 20 minuten (24x CD-speler).
Pagina: 1