Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:42

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Topicstarter
Weten jullie toevallig een plek waar je een afbeelding op een dia kan laten printen, we willen voor de flat nl. een muurschildering maken door deze met een dia-projector op de muur te projecteren en dan over te schilderen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:18

Tux

Op donderdag 27 juni 2002 21:06 schreef Aaargh! het volgende:
Weten jullie toevallig een plek waar je een afbeelding op een dia kan laten printen, we willen voor de flat nl. een muurschildering maken door deze met een dia-projector op de muur te projecteren en dan over te schilderen.
Een dia moet toch ontwikkeld worden, en niet geprint :?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vraag het eens aan de fotograaf in jouw dorp/stad. Lijkt mij dat het gewoon mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 21:06 schreef paus_j_p2 het volgende:

[..]

Een dia moet toch ontwikkeld worden, en niet geprint :?
tegenwoordig kan het ook geprint worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Geen diaprojector, maar qua printen wel makkelijker:

Waarom niet op een A4-transparant afdrukken en dan op een Overheadprojector (OHP) leggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 21:08 schreef wfvn het volgende:
Waarom niet op een A4-transparant afdrukken en dan op een Overheadprojector (OHP) leggen :?
Omdat we geen overhead projector hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:50
Als je de afbeeling nu heel erg verkleint met Photoshop en dan afdrukt op een transparant A4-tje. Vervolgens stop je het geheel in een diaframpje en klaar is je dia!

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 22:57 schreef liquid-orange het volgende:
Als je de afbeeling nu heel erg verkleint met Photoshop en dan afdrukt op een transparant A4-tje. Vervolgens stop je het geheel in een diaframpje en klaar is je dia!
Ook al aan gedacht, maar is de lamp in een diaprojector niet veel warmer dan zo'n overhead velletje aankan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1918

In Enschede kan je een 4000 lijnen kleinbeeld dia laten maken bij:

Fotoprintshop
De Heurne 39
7511GZ Enschede

(geloof ik, ik hoop dat ik het goed onthouden heb, het is in ieder geval zo'n geel winkeltje)

Kost wel een paar euro, maar is goede kwaliteit. Ze hebben ook 8000 en 16000 lijnen op de prijslijst staan, maar dat doen ze (nog) niet. Maar ik denk dat 4000 ook wel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 27 juni 2002 23:38 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ook al aan gedacht, maar is de lamp in een diaprojector niet veel warmer dan zo'n overhead velletje aankan ?
Ik denk dat het wel meevalt. Overhead velletjes (zeker velletjes voor laserprinters) kunnen redelijk wat warmte aan, ze mogen immers niet smelten als ze door de fuser verhit worden. Films kunnen ook niet zo goed tegen hitte, daarom zijn diaprojectors in het algemeen redelijk goed gekoeld (je moet ook ontwikkelde films eigenlijk ook niet te warm bewaren als je ze echt lang goed wilt houden, professionele onontwikkelde films moet je zelfs meestal in de koelkast bewaren).

Maar ik denk wel dat de kwaliteit van een inkjet printer op transparanten erg tegen zal vallen, zeker omdat het zoveel vergroot wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 27 juni 2002 21:07 schreef Cubix het volgende:
Vraag het eens aan de fotograaf in jouw dorp/stad. Lijkt mij dat het gewoon mogelijk is.
Ooit geprobeerd? Bij de meeste zaken kijken ze je raar aan, en heeft men er nog nooit van gehoord. (Geldt helaas voor meer dingen, ik was blijkbaar de eerste die klaagde over de kwaliteit van scans, en over de kwaliteit (lichte tinten werden bijna wit, foto's erg geel afgedrukt) van afgedrukte digitale foto's)

Ik weet maar van 2 zaken dat ze het kunnen, en van een ander dat ze ermee bezig zijn. En ik ben heel wat zaken af geweest. Er zullen er wel meer zijn, maar bij de meesten kan het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 09:09
ik heb het wel vaker laten doen bij een fotostudio (dus geen fotowinkel). reken op 30,- NLG voor een dia, los van opstartkosten. aan te leveren : 1000 dpi RGB tif (op plm. 4 x 3 cm) de meeste zullen het wel kunnen.

it's the car that separates the man from the boys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 00:43 schreef luite het volgende:
Maar ik denk wel dat de kwaliteit van een inkjet printer op transparanten erg tegen zal vallen, zeker omdat het zoveel vergroot wordt.
Ik heb gelukkig een laserjet staan, op zich boeit de kwaliteit niet zo, het is meer als een leidraad tijdens het schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-03 17:28

sko

zoek eens naar een episcoop, hiemee kan je een normale foto /printout zo op een vlak projecteren dmv reflectie

zoiets als dit: http://www.anders-kern.nl/a+kepiskope.htm
of huren.. http://www.overheadprojector.nl/bodyepiscoop.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:28

PanMan

Spun!

ik denk idd dat het wellicht goedkoper is om een overheadprojector te lenen van een universiteit, bevriend kantoor, oid.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3251

Kijk ook even naar de datum van dit topic. :{
Pagina: 1