Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Een dia moet toch ontwikkeld worden, en niet geprintOp donderdag 27 juni 2002 21:06 schreef Aaargh! het volgende:
Weten jullie toevallig een plek waar je een afbeelding op een dia kan laten printen, we willen voor de flat nl. een muurschildering maken door deze met een dia-projector op de muur te projecteren en dan over te schilderen.
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
tegenwoordig kan het ook geprint wordenOp donderdag 27 juni 2002 21:06 schreef paus_j_p2 het volgende:
[..]
Een dia moet toch ontwikkeld worden, en niet geprint
Waarom niet op een A4-transparant afdrukken en dan op een Overheadprojector (OHP) leggen
Omdat we geen overhead projector hebbenOp donderdag 27 juni 2002 21:08 schreef wfvn het volgende:
Waarom niet op een A4-transparant afdrukken en dan op een Overheadprojector (OHP) leggen
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ook al aan gedacht, maar is de lamp in een diaprojector niet veel warmer dan zo'n overhead velletje aankan ?Op donderdag 27 juni 2002 22:57 schreef liquid-orange het volgende:
Als je de afbeeling nu heel erg verkleint met Photoshop en dan afdrukt op een transparant A4-tje. Vervolgens stop je het geheel in een diaframpje en klaar is je dia!
Anoniem: 1918
Fotoprintshop
De Heurne 39
7511GZ Enschede
(geloof ik, ik hoop dat ik het goed onthouden heb, het is in ieder geval zo'n geel winkeltje)
Kost wel een paar euro, maar is goede kwaliteit. Ze hebben ook 8000 en 16000 lijnen op de prijslijst staan, maar dat doen ze (nog) niet. Maar ik denk dat 4000 ook wel genoeg is.
Ik denk dat het wel meevalt. Overhead velletjes (zeker velletjes voor laserprinters) kunnen redelijk wat warmte aan, ze mogen immers niet smelten als ze door de fuser verhit worden. Films kunnen ook niet zo goed tegen hitte, daarom zijn diaprojectors in het algemeen redelijk goed gekoeld (je moet ook ontwikkelde films eigenlijk ook niet te warm bewaren als je ze echt lang goed wilt houden, professionele onontwikkelde films moet je zelfs meestal in de koelkast bewaren).Op donderdag 27 juni 2002 23:38 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ook al aan gedacht, maar is de lamp in een diaprojector niet veel warmer dan zo'n overhead velletje aankan ?
Maar ik denk wel dat de kwaliteit van een inkjet printer op transparanten erg tegen zal vallen, zeker omdat het zoveel vergroot wordt.
Ooit geprobeerd? Bij de meeste zaken kijken ze je raar aan, en heeft men er nog nooit van gehoord. (Geldt helaas voor meer dingen, ik was blijkbaar de eerste die klaagde over de kwaliteit van scans, en over de kwaliteit (lichte tinten werden bijna wit, foto's erg geel afgedrukt) van afgedrukte digitale foto's)Op donderdag 27 juni 2002 21:07 schreef Cubix het volgende:
Vraag het eens aan de fotograaf in jouw dorp/stad. Lijkt mij dat het gewoon mogelijk is.
Ik weet maar van 2 zaken dat ze het kunnen, en van een ander dat ze ermee bezig zijn. En ik ben heel wat zaken af geweest. Er zullen er wel meer zijn, maar bij de meesten kan het gewoon niet.
it's the car that separates the man from the boys
Ik heb gelukkig een laserjet staan, op zich boeit de kwaliteit niet zo, het is meer als een leidraad tijdens het schilderen.Op vrijdag 28 juni 2002 00:43 schreef luite het volgende:
Maar ik denk wel dat de kwaliteit van een inkjet printer op transparanten erg tegen zal vallen, zeker omdat het zoveel vergroot wordt.
zoiets als dit: http://www.anders-kern.nl/a+kepiskope.htm
of huren.. http://www.overheadprojector.nl/bodyepiscoop.htm
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949