Toon posts:

Tv aan en uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 1 jaar oude tv gaat elke dag ongeveer om 17.00 uit vanzelf uit, voorop zit een rood ledje wat begint te knipperen en je hoort binnenin de tv wat mee tikken.
Pas als de tv langere tijd heeft uitgestaan doet tie het weer.
Vorig jaar dat ding naar correct Rotterdam gebracht met hetzelfde probleem. Ze konder toen niets vinden en hielden het op omgevingstemp+straling.
Die tv staat nu weer bij correct en de uitlsga zal wel weer hetzelfde zijn

Waar ik zelf aan denk en daar heb ik jullie bij nodig om dit te bekrachtigen of te ontkrachten:
1 Stroompieken?
2 Slechte antenne?
3 Die voeding in de TV is naar de kl*te?

Verder zou ik het echt niet weten

Het is eeb philips pt 5505 txt/real flat

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
De buurjongen die elke dag om 17:00 door je raam heen die tv uitzapt, ook op GoT zit en zich nu helemaal de tering lacht? :)

Verwijderd

Topicstarter
:) :) :)

Ja en daardoor gaat dat ledje inderdaad ook knipperen :?
Enne ik heb een reserve tv, zou die daar ook de afstandbediening van hebben.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 27 juni 2002 20:43 schreef laurenshof het volgende:
1 Stroompieken?
Zou best kunnen. Bedenk eens of er thuis iets is wat rond diezelfde tijd aan- of uitslaat. Zeker omdat het meestal rond dezelfde tijd is dattie uitslaat. TENZIJ je elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip je TV aanzet, dan zou ik eerder gaan gokken op de temperatuur van het ding.
2 Slechte antenne?
Lijkt me bullshit; slecht beeld okee, maar uitslaan? neh dus
3 Die voeding in de TV is naar de kl*te?
kweet niet...

• shreklich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03-2025
Op donderdag 27 juni 2002 20:45 schreef cuora het volgende:
De buurjongen die elke dag om 17:00 door je raam heen die tv uitzapt, ook op GoT zit en zich nu helemaal de tering lacht? :)
:o LOL

Ik denk toch dat het de voeding is.
Maar het zou niet mogen met een 1 jaar oude TV

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Bedoel je dat de antenne niet meer werkt, of dat de tv uitslaat. Als je alleen maar sneeuw krijgt zal het waarschijnlijk niet aan de tv maar aan de contactdoos van je kabelmaatschappij liggen (hoewel dit natuurlijk niet het knipperen van het ledje verklaart, tenzij iets met kortsluiting).
Als je tv helemaal afslaat (en ook je reservetv) zou ik de Ghostbusters bellen, want dat is niet goed :P :+.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dat stroompunt staan, de tv mijn audioset ( die nooit aanstaat ) 1 lamp, mijn quattrovox, adsl modem en video.

Die kleine aristona die ik er nu op heb staan doet het prima net zoals mijn vorige matchline
Het is ook weg jammer dat je bij phlips zelf ( mailen, telefoneren ) ook niet veel verder komt

EN compubiter:
De tv slaat uit, ledje aan uit aan uit etc, heeeeeeeeeeel af en toe springt tie weer aan en dan hoor je datzelfde geluid als je "degaus" gebruikt op je monitor

Verwijderd

Misschien heb je je timer aan laten staan?
SleepTimer?

Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan je hoogspanningsgedeelte en voor zover ik weet is vervanging van deze unit erg prijzig .

Verwijderd

Topicstarter
waxem:
Ik dacht ook aan de timer/kinderslot en noem het maar op heb ik naar gekeken staat uit

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Kan een los soldeer contact zijn.
Ik zou zeggen sloop hem eens uit elkaar, en doe een visuele inspectie van alle soldeer plekken, alles wat er ook maar een beetje verdacht uitziet nasolderen.

Heb precies hetzelfde gehad met een nokia tv.
Op het einde was ie helemaal dood.
Uit elkaar gehaald, bleek dat een condensator uit elkaar was geknalt.
Normaal gesproken gebeurd dit niet zomaar (tenzij je een abit mainboard hebt) dus toen ben ik verder gaan zoeken.
Bleek dus dat er een slecht soldeer contact was.
Doordat de spanning dus sterk varieerde was de condensator dus uiteindelijk uit elkaar geknalt.
Deze dus vervangen en eff het losse contact verholpen en ie doet het alweer een jaar.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 17:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat me het meeste dwars zit is dat je zegt dat ie rond 17:00 uur uit gaat...
Da's zooo raaar.
Wat je ff voor jezelf moet vastleggen:

1.zet je je tv ongeveer op dezelfde tijd aan?
Ja -> het kan een warmte probleem zijn/soldeer contact
Nee-> Trap je al buurjongens in elkaar en vraag of ze een (universele) ab hebben

2. over het lichtnet (230v) word meer dan alleen spanning gezet, er gaan ook in en uitschakel commando's over.
De meest bekende is dag en nachtstroom. Misschien heeft jouw TV last van dag- nachtstroom schakeling (lijkt me niet want dag- nachtstroom omschakeling gebeurt veeeel later op de avond), of je TV heeft last van een van de andere schakelmomenten op het lichtnet... Om te testen: regel ff ergens een UPS ofzo. Of nog beter, bel een verre oom elders in het land, zet die TV daar neer en wacht tot het probleem zich daar ook of niet voordoet (wel de TV net zoveel aanzetten natuurlijk).

3. Je tv heeft last van andere pieken op het licht net...
Probeer hetzelfde als bij 2.

Overigens zou je TV geen last van 2 en 3 moeten hebben, dan is het een defect.

4. Heb je niet ergens nog zo'n programmeerbare AB liggen die elke dag om 17:00 uur de tv uitdoet voor je?
-of- andere rand app. die door een vage storing je tv onderuit haalt?
Maak alles los en wacht af...

Alles kan stuk.

Pagina: 1