Met tweakui kan je 'm wel verplaatsen, dan komen de nieuwe programma's in die map te staan. Maar of je de oude program files ook kan renamen weet ik niet...
Plus dat je dan je hele register mag afzoeken naar tienduizenden verwijzingen van dll's die nu ineens in een andere directory staan. Ik heb dat een keer gedaan, direct na een verse installatie, en dat was al een ramp. Dus als je een redelijk geconfigureerd systeem hebt moet je er al helemaal niet aan beginnen. En nee, TweakUI lost dat niet voor je op. Plus dat er altijd nog programma's zijn die een slechte install hebben, en toch weer een Program Files directory aanmaken en daar zooi neerzetten.
Waarom wil je in Godsnaam die veranderen dan ?
Verwijderd
lijkt me alleen nuttig als je hem naar een andere schijf zet.
in het register:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion]
"ProgramFilesDir"="C:\\Program Files"
"CommonFilesDir"="C:\\Program Files\\Common Files"
in het register:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion]
"ProgramFilesDir"="C:\\Program Files"
"CommonFilesDir"="C:\\Program Files\\Common Files"
Verwijderd
Eeeuh met Magicmover van powerquest kun je programma's verplaatsen (hij past de registry aan) en dat werkt op zich goed.
Of je daarmee heel je program files kan verplaatsen weet ik niet. Hij zat volgens mij standaard bij Partition Magic.
Of je daarmee heel je program files kan verplaatsen weet ik niet. Hij zat volgens mij standaard bij Partition Magic.
Dat kan wel zeker!
* exporteer je register: regedit /e c:\register.reg
* zoek/vervang met goede teksteditor in c:\register.reg alle c:\\program files en c:\\progra~1 in bijvoorbeeld c:\\programs
* hernoem c:\program files in c:\programs
* verlaat windows, ga naar dos
* register opnieuw opbouwen:
cd \windows
smartdrv
attrib -s -h -r user.dat
ren user.dat user.bak
attrib -s -h -r system.dat
ren system.dat system.bak
regedit /c c:\register.reg
* windows opnieuw opstarten (EXIT)
Hou er wel rekening mee, dat alle snelkoppelingen niet meer correct wijzen. In de meeste gevallen herstelt Windows dit zelf, maar vaak ook niet.
Ik zou het eerst eens op een andere directory testen: installeer een applicatie in de directory c:\testdirectory, en hernoem deze dan in bijvoorbeeld c:\test.
* exporteer je register: regedit /e c:\register.reg
* zoek/vervang met goede teksteditor in c:\register.reg alle c:\\program files en c:\\progra~1 in bijvoorbeeld c:\\programs
* hernoem c:\program files in c:\programs
* verlaat windows, ga naar dos
* register opnieuw opbouwen:
cd \windows
smartdrv
attrib -s -h -r user.dat
ren user.dat user.bak
attrib -s -h -r system.dat
ren system.dat system.bak
regedit /c c:\register.reg
* windows opnieuw opstarten (EXIT)
Hou er wel rekening mee, dat alle snelkoppelingen niet meer correct wijzen. In de meeste gevallen herstelt Windows dit zelf, maar vaak ook niet.
Ik zou het eerst eens op een andere directory testen: installeer een applicatie in de directory c:\testdirectory, en hernoem deze dan in bijvoorbeeld c:\test.
Houdoe
Pagina: 1