[?] Printen in netwerk, netwerkomg. geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 12:42
Ik wil graag een programmaatje schrijven waar je een printer kan uitkiezen in het netwerk (Netwerkomgeving is geblokkeerd & Configscherm ook) en de inhoud van een veld/textbox daarop afdrukken.

Als het mogelijk is zou ik het liefst willen dat je gewoon vanuit MS Word naar deze printer kunt afdrukken.

Weet iemand hoe dit kan en/of hier misschien al een programmaatje voor is?

Bij voorbaat dank

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 17:49

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

In welke taal wil je dit schrijven?

Wat heb je al kunnen vinden?

Heb je al gesproken met de netwerkbeheerder die de toegang tot netwerkomgeving ontzegd heeft? Of hij toegang tot die printer kan geven. It might work the legal way. ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• snoopy
In welke taal maakt niet uit VB/C++, het kan misschien wel met win32api, maar weet niet hoe.

Netwerkbeheerders zijn niet te bereiken

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
In VB is het heel eenvoudig, want dan kun je met het Printer object werken.

Maar ik weet niet of ik je helemaal begrijp. Netwerkomgeving is geblokkeerd mbv policies?
Als ik het goed begrijp heeft de gebruiker wel printers tot zijn beschikking, maar die worden dus door de beheerder geconfigureerd?
Vanuit welk OS wordt er trouwens geprint?

edit:

Als ik je posts nog eens overlees begrijp ik dat je dus naar een netwerk printer wilt afdrukken die niet is geinstalleerd?

Wat in zo'n geval misschien wel werkt is:
copy /b printbestand.prn \\Servernaam\portnaam

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• snoopy
Je begrijpt het goed, het gaat btw om win98.
Je moet dus kunnen afdrukken naar een nog niet geïnstalleerde printer. Kan je misschien je edit (van dat copy dinges) even toelichten?

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Jawel hoor dat kan ik :)
Het DOS copy commando gebruik je normaal gesproken om een bestand naar een andere locatie te kopieeren.

Copy /b bestand.prn \\Servernaam\portnaam doet het volgende:
- de /b parameter geeft aan dat het een binary bestand is
- \\Servernaam\portnaam geeft aan dat het bestand naar een gesharede printerport gestuurd moet worden.

Eventueel zou je ook direct via TCP/IP kunnen printen, maar dan moet je eerst het hele netwerk door pingen om alle printers te kunnen vinden.
En code heb ik daar helaas ook niet van.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Pagina: 1