[wc] Welke heatsink goed en voor waterblok

Pagina: 1
Acties:

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:44
Ik wil dus een koeler kopen. Ik zat te denken aan de Super Mini Orb. Vooral omdat die er zo grappig uitziet en je er volgens mij ook wel een waterblok van kan maken. En niet te duur is.

Want ik ga dus over op waterkoeling, en ik heb niet direct een waterblok. Dus tijdelijk een (pruts) projectje :)

Even op een rijtje:
Ik koop een heatsink.
Eerst gebruik ik em 'gewoon'.
Later maak ik er dus een waterblok van.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vn zo'n orb is volgens mij juis heeel moeilijk een waterblok te maken. Je kunt veel beter een klein standaard spire/coolermaster heatsinkje hebben :)

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Ten eerste lijkt het mijn een beetje lastig om van een heatsink die gemaakt is voor luchtkoeling een waterblok van te maken.

Maar ok, je moet iig een koperen blok hebben, ik zelf ben zeer tevreden over mijn CoolerMaster HHC-001, en die ziet er ook grappig uit met die heatpipes :P

EDIT
Hij is nog goed ook die HHC-001, houdt mijn cpu (zie sig) met de fan op 5v op 45 graden celcius :)
En als je deze heatsink neemt, heb je dubbele waterkoeling doordat hij dus ook heatpipes heeft :P

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik zou gewoon ergens een socket7 of andersoortig koelblokje vandaan toveren...
En anders een vierkante coolermaster oid. Die kun je nog met een paar plaatjes alu of plexi dichtlijmen.

• bredend
De reden waarom ik aan een orb denk is omdat die rond is. Dan kan je in het midden een gat tot vlak boven de core boren en daar ook de ingang vlak boven hangen.
De uitgang komt dan aan de bovenkant.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/hs.gif

Het is ook als proefproject bedoeld. Dus het testen van verschillende variabelen.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op donderdag 27 juni 2002 21:22 schreef Bredend het volgende:
De reden waarom ik aan een orb denk is omdat die rond is. Dan kan je in het midden een gat tot vlak boven de core boren en daar ook de ingang vlak boven hangen.

[afbeelding]

Het is ook als proefproject bedoeld. Dus het testen van verschillende variabelen.
Opzich wel een interresante theorie, ziet er best geinig uit, maar of het ook normaal uitvoerbaar is, dat denk ik niet.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 21:22 schreef Bredend het volgende:

[afbeelding]

Je moet het gewoon proberen mischien werkt het ontwerp kei goed. mischien werkt het wel beter dan een maze3.
Ik zeg gewoon proberen anders kom je er nooit achter.

• bredend
Ik zag die super orb voor €5 bij oc-shop :? btje goedkoop lijkt me.
Maar ik ga het lekker doen, en post de resultaten uiteraard hier. Inclusief brakke webcampics :)

Verwijderd

orbs zijn corecrushers... beware ;)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb mijn waterblok gemaakt van de kern van een mini copper orb, het werkt redelijk.

Ik heb gewoon de bovenkant dichtgelijmt waar die pinnetjes zitten, er zit nu wel 2 cm koper tussen het water en de core, dat geeft een hoop weerstand.

Ik ben nog van plan om er een mooi spiraaltje uit te boren, dat zal een stuk beter werken :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

He goed idee, ik heb zelf ook nog een mini copper orb liggen. Alleen hoe wil jij hem aan de onderkant dicht krijgen. Volgens mij zit daar de clip een beetje in de weg.
Mischien nog een goed idee is om allmaal kleine gaatjes rondom de boren in de kern, zodat het water zoals op je pic van boven de kern in gaat en dan via de zijkant de kern weer verlaat. En daarna als nog lang de alu ribben naar boven stroomt. :9~

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:55

KneoK

Not in a million lightyears

Op donderdag 27 juni 2002 20:21 schreef StarTAC het volgende:
Ten eerste lijkt het mijn een beetje lastig om van een heatsink die gemaakt is voor luchtkoeling een waterblok van te maken.

Maar ok, je moet iig een koperen blok hebben, ik zelf ben zeer tevreden over mijn CoolerMaster HHC-001, en die ziet er ook grappig uit met die heatpipes :P

EDIT
Hij is nog goed ook die HHC-001, houdt mijn cpu (zie sig) met de fan op 5v op 45 graden celcius :)
En als je deze heatsink neemt, heb je dubbele waterkoeling doordat hij dus ook heatpipes heeft :P
Volgens mij is het niet zo heel moeilijk om van die HHC-001 een waterkoelingssysteem te maken.
Die twee pijpen loopt koelvloeistof doorheen, toch ?

Als je deze 2 nou een stuk afzaagt, 2 pijpjes dichtsolderen, andere twee slangetjes erop, waterreservoir en pompje op aansluiten en je bent er, denk ik... Zou dit lukken (en nee, ik ga het niet zelf proberen) ?

• bredend
Op vrijdag 28 juni 2002 18:38 schreef BioWEB het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet zo heel moeilijk om van die HHC-001 een waterkoelingssysteem te maken.
Die twee pijpen loopt koelvloeistof doorheen, toch ?
nee
Als je deze 2 nou een stuk afzaagt, 2 pijpjes dichtsolderen, andere twee slangetjes erop, waterreservoir en pompje op aansluiten en je bent er, denk ik... Zou dit lukken (en nee, ik ga het niet zelf proberen) ?
dat zijn heatpipes. Een stof die een stuk sneller verdampt dan water.
Die heatpipes transporteren warmte.

• bredend
Op vrijdag 28 juni 2002 14:24 schreef bobo1on1 het volgende:
Ik heb mijn waterblok gemaakt van de kern van een mini copper orb, het werkt redelijk.

Ik heb gewoon de bovenkant dichtgelijmt waar die pinnetjes zitten, er zit nu wel 2 cm koper tussen het water en de core, dat geeft een hoop weerstand.

Ik ben nog van plan om er een mooi spiraaltje uit te boren, dat zal een stuk beter werken :)
Ik ga zoiezo de boel uitboren. Met een heel klein boortje.
Maar hoe heb je de onderkant dicht gemaakt? Lijmpistool :? :)

picz svp! :o

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 20:21 schreef StarTAC het volgende:

EDIT
De HHC-001 is zeker goed. 34 graden :9~ moet alleen de fan daarvan nog vervangen door een Delta HP 80 >:)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zaterdag 29 juni 2002 10:47 schreef tWeediE het volgende:

[..]

De HHC-001 is zeker goed. 34 graden :9~ moet alleen de fan daarvan nog vervangen door een Delta HP 80 >:)
Vind je die fan die er standaard op zit nog niet genoeg herrie maken :?

iStockphoto

Pagina: 1