Toon posts:

Datafout lezen station C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja een 2.1GB Quantun (denk dat hij de boosdonder is)
Ik heb dit op mijn 2e pc eerst maar ff de specs
Epox 8kta3
Duron 750 @ 850
Powercolor GF2 MX 400 (overgeclockt)
3com netwerkkaart
36x a-open cd rom
Win98SE

Ik krijg die fout na de 2e grote windowslogo...
Data fout lezen station C
Afbreken, opnieuw, negeren, mislukt

En als ik dan op opnieuw druk krijg ik dit :

Win kan register niet verwerken
Kan worden opgelost in dos met Scanreg/Fix

Anders is er mogelijk onvoldoende vrijconventioneel geheugen om het register correct te laden

Ik kreeg dit opeens toen ik de pc opstarte daarvoor geen veranderingen gedaan...
Ik heb dat Scanreg/ Fix ook al gedraait maar dat loop vast :( en in veilige modus krijg ik het zelfde dus weer iemand wat er met die pc aan de hand is ??

Ik hier al een topic over gevonden maar daar stond de oplossing niet bij

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hebt denk ik een bad sector op je schijf opgelopen, Je moet schijfcontrole een uitgebreide test laten doen en als je niet in windows kan komen moet je dat met scandisk doen (oppervlaktecontrole)

Verwijderd

Topicstarter
Er zaten al een hele tijd Badsectors( maar nooit problemen mee gehad) op die schijf maar die hd scannen ik dos doet die niet..want dan loopt die vast

• Erik1
  • Niet online
Je bedoelt wat in je eerse post staat? (Scanreg/Fix) Dat scant alleen je register, je moet het oppervlak van de schijf zelf scannen dmv scandisk.

Verwijderd

Topicstarter
ja..dat bedoelde ik ook maarja..daar loop die ook in vast

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 14:37

Metzie

Nyaano !

Nieuwe harddisk kopen. Waarschijnlijk zijn er door slijtage nieuwe bad clusters bijgekomen. Mischien kan je op pricewatch voor een prikkie een replacement drive kopen.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 20:30 schreef Metzie het volgende:
Nieuwe harddisk kopen. Waarschijnlijk zijn er door slijtage nieuwe bad clusters bijgekomen. Mischien kan je op pricewatch voor een prikkie een replacement drive kopen.
ja...ik krijg binnenkort een nieuwe via de buurman 2e hands :)

• Erik1
  • Niet online
Je kunt proberen de schijf in een andere PC erbij te zetten en dan te scannen in windows met schijfcontrole. Uitgebreid scannen en fouten automatisch repareren aanvinken. Als het na een paar uur nog niet klaar is met scannen is je schijf gaar door slijtage. Je kunt de schijf dan wel helemaal gaan scannen maar er komen toch dan steeds nieuw bad sectors bij. Het is dan beter om een nieuwe schijf te kopen...
Pagina: 1