Toon posts:

Technische Problemen met NWN *Geen SPOILERS !*

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
<center>Afbeeldingslocatie: http://criticalhit.eurolords.com/got/nwnprobs.jpg</center>

Het is de bedoeling dat in dit topic alle technische problemen worden gepost. Dit is om te zorgen dat technische problemen met het spel niet gemixed worden met spel-problemen die spoilers opleveren.

Probeer het posten van spoilers te vermijden. Als je een probleem hebt (het spel crashed bijvoorbeeld) post dit dan met zo weinig mogelijk spoilers maar post het probleem wel helder en duidelijk!

Problemen betreffende het plot en "wat moet ik nu doen" vragen kunnen hier gepost worden: [topic=535866/1/100]
Let op. Het bovenstaande topic bevat spoilers!

Hou het overzichtelijk mensen!

Ja ItSnows, dit topic mag :P - IceStorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topic gaat lekker weer open (miscommunicatie ;)). Hou het helder en puur (technisch) probleem-gebaseerd aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-10 12:53

Japser

Jeej!

Eventjes vermelden: Tot op heden heb ik nog geen enkel probleem gehad :) Klasse Bio!

Ook een vermelding waard al zeg ik het zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Ik heb wel veel fouten. Vooral vastlopers.
Maar daarover mag ik niet gaan zijken omdat ik em nog illegaal heb. Als ik em origineel heb en mijn pc geformatteerd dan werkt het vast wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'kay, ik heb hem dus illegaal, maar nu als ik hem opstart gaat alles goed, filmpjes enzo
maar ik zie geen menu, alleen de cursor zie ik, het is er wel, want ik kan gewoon op de knoppen drukken (blind dus)

733 mHz
Ati 128 All In Wonder (laatste drivers)
230 mb Ram (ongeveer)

als je meer specs nodig hebt vraag het dan ff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 22:45 schreef Caspian het volgende:
m'kay, ik heb hem dus illegaal, maar nu als ik hem opstart gaat alles goed, filmpjes enzo
maar ik zie geen menu, alleen de cursor zie ik, het is er wel, want ik kan gewoon op de knoppen drukken (blind dus)

733 mHz
Ati 128 All In Wonder (laatste drivers)
230 mb Ram (ongeveer)

als je meer specs nodig hebt vraag het dan ff :P
Zeer waarschijnlijk is dit een driver probleem van ATI... als je de laatste hebt: dan zou ik het niet direct weten. Het is echter bekend dat ATI's ondersteuning voor OpenGL niet 100% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het hele spel loopt perfect, behalve 1 ding:
Het hangt soms gewoon. Geen lijn op te trekken. Geen ander spel of programma doet dat.

Alle drivers zijn up-to-date, behalve Via 4 in 1: die zit nog op 4.38 ipv 4.40. 4.40 schijnt een probleem te hebben; er zijn al 3 versies van geweest, dus met die wacht ik nog even. Heeft iemand een oplossing voor dat freeze probleem? Er zijn tig andere mensen op de Bioware site te vinden die dit probleem hebben.

Soms bevriest het spel midden in een battle, soms gewoon tijdens het lezen van het charactersheet. Dan kan de muis bewogen worden, en opeens: BAM! dan hangt-ie gewoon. ZEEER irritant.

Niet echt een probleem, maar: de camera staat 45 graden schuin. Je kunt hem wel nog hoger draaien, totdat hij recht naar beneden wijst. Is het niet mogelijk hem lager te draaien, 30 graden of zo, zodat je verder vooruit kunt kijken? Ook veel vragen over dit onderwerp op het Bioware forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 23:14 schreef FirePower het volgende:

[..]

Zeer waarschijnlijk is dit een driver probleem van ATI... als je de laatste hebt: dan zou ik het niet direct weten. Het is echter bekend dat ATI's ondersteuning voor OpenGL niet 100% is.
check ik morgen nog ff voor drivers, de toolset doet het wel prima btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 16:10
Op donderdag 27 juni 2002 23:19 schreef FirePower het volgende:
Het hele spel loopt perfect, behalve 1 ding:
Het hangt soms gewoon. Geen lijn op te trekken. Geen ander spel of programma doet dat.

Alle drivers zijn up-to-date, behalve Via 4 in 1: die zit nog op 4.38 ipv 4.40. 4.40 schijnt een probleem te hebben; er zijn al 3 versies van geweest, dus met die wacht ik nog even. Heeft iemand een oplossing voor dat freeze probleem? Er zijn tig andere mensen op de Bioware site te vinden die dit probleem hebben.

Soms bevriest het spel midden in een battle, soms gewoon tijdens het lezen van het charactersheet. Dan kan de muis bewogen worden, en opeens: BAM! dan hangt-ie gewoon. ZEEER irritant.

Niet echt een probleem, maar: de camera staat 45 graden schuin. Je kunt hem wel nog hoger draaien, totdat hij recht naar beneden wijst. Is het niet mogelijk hem lager te draaien, 30 graden of zo, zodat je verder vooruit kunt kijken? Ook veel vragen over dit onderwerp op het Bioware forum.
Juist, jij hebt hetzelfde als ik, en er zijn nog vele die het probleem ook hebben.

Ik ben persoonlijk vandaag met mijn ATI 8500 driver 6094 (Crashde om de 5 min), overgegaan op driver 6071 (Crasht 1x per 24u).

Hele vooruitgang, maar probleem blijft.
Op de Forum van Bioware staan een hele hoop 'oplossingen'.
Maar het blijft meestal toch bij vage oplossingen, aangezien niet iedereen dezelfde pc en pc-configuratie heeft.

Ik ben van mening dat NwN aan een Memory-leak lijdt.
Kan het niet onderbouwen, maar soms voel je zoiets aan ;)
Trouwens ben erg benieuwd naar mensen die wel 'normaal' NwN kunnen draaien en dat met een Ati 8500 of GF1-2-3-4 icm de drivers.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 23:30 schreef Bajo het volgende:

[..]

Juist, jij hebt hetzelfde als ik, en er zijn nog vele die het probleem ook hebben.

Ik ben persoonlijk vandaag met mijn ATI 8500 driver 6094 (Crashde om de 5 min), overgegaan op driver 6071 (Crasht 1x per 24u).

Hele vooruitgang, maar probleem blijft.
Op de Forum van Bioware staan een hele hoop 'oplossingen'.
Maar het blijft meestal toch bij vage oplossingen, aangezien niet iedereen dezelfde pc en pc-configuratie heeft.

Ik ben van mening dat NwN aan een Memory-leak lijdt.
Kan het niet onderbouwen, maar soms voel je zoiets aan ;)
Trouwens ben erg benieuwd naar mensen die wel 'normaal' NwN kunnen draaien en dat met een Ati 8500 of GF1-2-3-4 icm de drivers.
Het is bevestigd op het forum dat NWN een memory leak heeft. Het crashed gemmiddeld eens per 2 uur als er een nVidia kaart wordt gebruikt.... en nog veel vaker als er een ATI wordt gebruikt. Men werkt eraan. Maar ik vind dat dit echt een dik probleem is, dat tijdens de testfase overduidelijk gevonden had moeten worden. Men wil toch niet zeggen dat men daar het spel nooit langer dan 2 uur heeft gedraaid?!

Edit, net gezien:
Er is een Nieuwe Patch!

WebUpdate 1.06 => 1.07 (Who cares :P)

Neverwinter Nights: 1.18 => 1.19

Patch details:

- Creatures will now use their spell-like abilities again. Deze bug, het niet gebruiken van special abitilities, werd door patch 1.18 geïntroduceerd.
- Bards will no longer become illegal characters when changing modules after leveling up and removing spells.
- The chat client now ignores all non-existing '/' commands.
- Fixed the 'Bad Strref' GameSpy connection message.
- The game now sorts Community Names alphabetically in the chat portion of the Server Browser area.
- Made Neverwinter Nights work with DirectX debug DLLs.
- Added a Tech Support chat area in the Server Browser area.
- Fixed an issue with save game characters and moving between single and multiplayer.

Dx 8.1 heeft een bekend probleem: het DEBUG level voor de het geluidssubsysteem staat te hoog. Het kan verlaagd worden dmv een applet. Die is hier te vinden: http://criticalhit.cjb.net/got/dxapplet.zip

Plant de .cpl die in de .zip file zit gewoon in de ..\system32 map, en er zal een Dx applet in het configuratiescherm te vinden zijn.

Zet waar mogelijk de DEBUG levels zo laag mogelijk. Dat verhelpt al veel problemen met veel software. Bioware heeft NWN geschikt gemaakt voor "debug" dll's... misschien lost dit het "random freezen" op?

Misschien had NWN nog een maandje vertraagd moeten worden. De release is misschien net wat te snel gepushed. Bioware kon de druk van de fans wellicht niet meer aan; op een gegeven moment moet je niet meer blijven vertragen. De eerste release datum was 1 augustus 2001, daarna 1 december 2001, en het is uiteindelijk uitgekomen op 18 juni 2002.

Iedereen kan zeggen wat hij wil: het werkt misschien nog niet 100% perfect, maar wie DAT verwacht met zo'n complex spel, dat draait op honderduizenden verschillende configuraties, is een 3z3l. Bugs zijn onvermijdelijk. Bioware kan op misschien 500 systemen testen: da's nog niks, tegenover de real world. Ik vind het wel magnifiek van ze dat ze zo snel patchen en problemen zo snel proberen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
Op donderdag 27 juni 2002 23:39 schreef FirePower het volgende:

[..]

Het is bevestigd op het forum dat NWN een memory leak heeft. Het crashed gemmiddeld eens per 2 uur als er een nVidia kaart wordt gebruikt.... en nog veel vaker als er een ATI wordt gebruikt. Men werkt eraan. Maar ik vind dat dit echt een dik probleem is, dat tijdens de testfase overduidelijk gevonden had moeten worden. Men wil toch niet zeggen dat men daar het spel nooit langer dan 2 uur heeft gedraaid?!
Juist helemaal mee eens.
Ze hebben maanden Betatesters de gelegenheid gegeven om o.a die 'leaks' te vinden.
Nu vlak voor de release merken ze ineens een hoop bugs.
Patch Versie 1.18 komt uit en een paar dagen later 1.19- dus al die maanden ervoor heeft niemand iets van deze bugs kunnen vinden.
Naja beter later dan nooit hé :)

Ik had ooit hetzelfde met Ghost recon, alleen maar lockups.
Zei gaven ook toe aan een memory leak.
Na een patch was dat allemaal verleden tijd, hopelijk dat bioware dit sneller doet dan redstorm.

-Dit spel is werkelijk de moeite waard om op die bevrijdende patch te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mensen met random lockups

Van het BIOWARE forum:
I had random crashes since my installation, sometimes only 5 minutes in, other times a good 2 hours. Some suggested the newest Via drivers, that didn't help. Some suggested re-installing the video drivers for my MX400. That as well didn't work. So what was it *finally* which caused my Neverwinter-sleepless-nights?

Norton Anti-virus.

True, I tried disabling auto-protect, that didn't help, but when I wiped it clean from my system, everything purred like a kitten.

So those who have the game freezing in random locations, with the sound repeating over and over, it may not be your Viatech drivers, or your sound or video drivers. It may very well be your friendly neighbourhood Antivirus.
Als dit waar is wordt ik gek. Ik disable NAV altijd, maar ik unload hem niet volledig. En ik ga hem ook niet van mijn systeem verwijderen. Ik gebruik de 2001 versie al meer dan een jaar, zonder problemen. Hem aan laten staan tijdens spellen of updates kan funest zijn, maar een rechtsklik en dan "disable Autoprotect" is meer als genoeg.

Ik hoop dat dit niet waar is... ik wil die virusscanner niet kwijt om NWN te kunnen spelen zonder probs.

Edit:
Het is mogelijk om naar de Options van NAV te gaan. Zet daar "Load at Windows start" uit. Dan vraagt het programma of NAV moet worden ge-unload. Als dat later weer wordt aangezet, vraagt het programma of Autoprotect weer geladen moet worden. Ik ga dat eens proberen. Alleen Rechtsklik->disable is misschien niet genoeg: wellicht moet de hele Autoprotect worden ge-unload. Het uitzetten en weer aanzetten van die checkbox is geen probleem. Een handeling van 3 seconden. Maar als dan het spel loopt zonder te crashen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
Ik ga het eens proberen.
Mocht dit 'het' probleem zijn, dan zakt mijn broek af ;(
Kiezen voor veiligheid of spelen van NwN :D
Misschien dat andere virus-scanners minder last geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben maanden Betatesters de gelegenheid gegeven om o.a die 'leaks' te vinden.
Sorry :'(

BTW.. Ik heb een GF4 Ti4600 en de 29.42 drivers. Heb patch 1.18 (die dus automatisch wordt gegeven...1.19 heb ik nog niet automatisch via de updater gekregen!?).
Even vermelden dat ik nog ZERO problemen heb gehad na 4 uur spelen.
Alleen HEEL afentoe skipped mijn character een pas of twee...maar dat duurt echt heel kort.

Ben nog niet online geweest, dus daarover kan ik nog niks kwijt.
iig tot nu toe alleen maar lof!

-END-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Driver 29.42... nvidia refresh fix werkt daar niet mee. Daarom zit ik nog op de 27.20. Is er een ander programma dat de refresh rates kan fixen?

In BG, IWD enz... en in NWN kan het worden ingesteld. Maar in andere spellen niet, en die gaan dus altijd naar 56 of 60 Hz :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn al nieuwe detonators te downloaden
29.70 geloof ik..

Misschien dat het daarmee werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
Nou, volgens mij zijn mijn problemen opgelost.

1-Heb Ati geuninstalled in Software.
2- Gezocht naar alles dat met Ati te maken heeft via ->zoek
ATI*.* ,alles verwijderd dat in me windows/system(32) stond.
3-gereboot
4- Ik heb mijn register opgeschoond, handmatig wel te verstaan. (zoeken naar ATi en Radeon)
Dus alle ATI sleutels verwijderd uit mijn register.
5-Gereboot
6-ALs goed is zegt windows dat ie kaart gevonden heeft etc.. gewoon cancel.
7-Driver 6102 van Ati die gelekt zijn installeren
8-Virusscanner Norton uninstallen.
9-In het spel aantal overbodige luxe zoals shaduwen uitzetten.

Dit heb ik gedaan met mijn Windows Xp Pro NL - Ati 8500 - 512mb ddr - SB Audigy - Abit Kr7a

Mijn crashes zijn verleden tijd.
Heb 24u achter elkaar gespeeld zonder 1 crash (door meerdere personen)

edit: Nu 48 uur gespeeld en nog steeds geen Crash :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 22:03
Geen problemen, meer een vraag:
Ik zie dat de NWN-server voor Linux uit is. Zijn de systeem requirements nu het zelfde voor de client als voor de Linux-server??
Die server software is slechts 1,4 MB groot... Zou een 486 dit kunnen draaien.. ;)
Denk het zelf niet, maar misschien zitten er tweakers hier die er meer verstand van hebben... Naast verzekeringen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 12:15 schreef SimonBenson het volgende:
Geen problemen, meer een vraag:
Ik zie dat de NWN-server voor Linux uit is. Zijn de systeem requirements nu het zelfde voor de client als voor de Linux-server??
Die server software is slechts 1,4 MB groot... Zou een 486 dit kunnen draaien.. ;)
Denk het zelf niet, maar misschien zitten er tweakers hier die er meer verstand van hebben... Naast verzekeringen. :)
De systeemrequirements zijn hetzelfde.
De server laadt ALLES in het geheugen, net zoals NWN zelf. Als je een MP spel start vanuit NWN, wordt dezelfde servercode gebruikt. De dedicated server gebruikt hoogstens wat minder geheugen dan wanneer er geserverd wordt vanuit NWN; er zijn immers geen graphics.

Als ik de server opstart en de module geladen is, schiet mijn geheugengebruik naar 300+ MB hier.

Een 486 kun je schudden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Vreemd, nu lees ik bij de NWN site van Bioware dit als respons op mijn vraag:

Quote: Posted 06/28/02 10:27:28 (GMT) by Van Nelle
OK, just a wild guess:
A 486/66 with 32 MB and 9GB HDD won't do the trick I guess..
At least not when also running a CC-router.
Hmmm... I'll have to find some funds.
Well I'm running a 6 person dedicated server from a 200 mhz with 96 MB and a total of about 13 gigs storage and really have had no problems so far. On occasion tho I did notice that NPC perception was a bit slower than usual but really not a huge deal... I'm yet to see how it does with the full 6 person load though.

Schijnbaar is het toch redelijk wat betreft de systeem eisen onder Linux-server.
Ik heb nog een mama-plank met een P2 266 liggen, nog een reepje met 64MB geheugen.. Ik ga, als ik tijd heb eens knutselen.. :)

Voor meer info betreffende de Linux-server klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de PLAY disc (cd 3) van NWN gekopieerd. Daarvoor heb ik een Plextor 40/12/40 brander gebruikt, met versie 4.016 van CloneCD. Lezen gaat op ongeveer 8x-10x, maar de kopie die wordt gemaakt is goed. Hij kan als PLAY disc worden gebruikt. Nu kunnen mijn originele cd's mooi in het rek, naast die van BG1, TotSC, BG2, ToB, IWD, HoW en PS:T :)

Gebruik dit om je originele cd's veilig te houden. Niet om illegaal te kopiëren.

De Amerikaanse versie is beveiligd met SecuROM. Ik weet niet of dat ook geldt voor de Europese. Ik ga nu proberen met een cd waarop alleen de bestanden staan, en het label goed is. (Een FileCopy dus, geen 1:1 zoals ik met CloneCD heb gedaan.) Ik post wel of deze cd ook geaccepteerd wordt.

Edit:
Ik heb net een FileCopy geprobeerd. Eerst heb ik alle bestanden naar de HD gezet, en toen heb ik ze met Nero gebrand. Het CD Label is goed (knippen en pakken). Dit werkt dus NIET. NWN is beveiligd. Een 1:1 kopie, gemaakt met CloneCD en een goede brander, werkt dus WEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Komt er ook server software voor windows ??? I hope so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 16:18 schreef BlackMage het volgende:
Komt er ook server software voor windows ??? I hope so
Die IS er al.
Start nwserver.exe in je NWN map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32
IK zit hier ook met een klein probleempje :(

Als ik met NWN wil saven via G dan gaat alles goed maar op de andere manier via Esc heb ik wel eens dat hij hem bevries :(
en dan kan ik alleen maar via ALT TAB er uit en het spel opneiuw starten .

PS heb de nieuwste PATCH er op staan .

En ik draai het onder WXPpro
met een Ati Radeon 8500le (128MB)

wat zou het kunnen zijn ?

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 16:38 schreef Blackhole het volgende:
IK zit hier ook met een klein probleempje :(

Als ik met NWN wil saven via G dan gaat alles goed maar op de andere manier via Esc heb ik wel eens dat hij hem bevries :(
en dan kan ik alleen maar via ALT TAB er uit en het spel opneiuw starten .

PS heb de nieuwste PATCH er op staan .

En ik draai het onder WXPpro
met een Ati Radeon 8500le (128MB)

wat zou het kunnen zijn ?
Freeze tijdens saven is een bekend probleem med de ATI drivers. Sommige versies van de drivers veroorzaken dit wel, andere niet... waardoor het komt, weet men nog niet. Het lijkt erop dat voor de Radeon versie 6071 het beste is. (Op de Bioware forums staat meestal zoiets als: "When I downgraded from the Catalyst 609x drivers to non-Catalyst 6071, my problems where over.") Wat dit precies betekent, weet ik niet. Ik heb een GF2 Ti, geen Radeon. Misschien heb je er wat ann...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Op vrijdag 28 juni 2002 16:21 schreef FirePower het volgende:

[..]

Die IS er al.
Start nwserver.exe in je NWN map.
Kan je die draaien zonder de rest van de inhoud van de NwN map ?? mijn server heeft niet genoeg hd daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'kay, nu deed hij het goed na de instalatie van de nieuwste drivers, heb ik het 2 uurtjes gespeeld (geweldig) en toen ging ik dus even naar een vriend.
Mijn pa ging in de tijd dat hij weg was dus even op de computer en kwam erachter dat we niet meer tv konden kijken na de install van die driver, dus mijn pa is allemaal andere drivers gaan downloaden, en installeren, en nu...?
Kan ik verdomme niks meer :( geen quake, niks verdomme!
dat word dus een nieuwe install van ati ofzo ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net iets ondekt.

Het ligt misschien niet aan de drivers of wat dan ook, dat NWN steeds vastloopt. Zoals ik eerder in de thread al meldde, is het gelukt de PLAY cd van NWN te kopiëren met behulp van CloneCD en m'n Plextor brander. De kopie werkt dus. Nu dacht ik: zou m'n Plextor SCSI CDROM ook een goede image kunnen maken? Dus ik dat proberen.

Tijdens het lezen met CloneCD loopt hij vast 38%. KLOTE!
CDRWin 3.9a geprobeerd. 47%, vast. FREEZE.
Nero 5.578. 55%, vast.

Nog eens alle 3 geprobeerd: weer op random punten: VAST!
Toen ben ik ff een kwartiertje de CD gaan browsen. Opeens: je raad het al. VAST, GVD !! :(

Ik heb het hier nu over de originele NWN cd.

[Flipmodus]
ALS DIT WAAR IS, GA IK HELEMAAL OVER M'N NEK! Kopieerbeveiliging is 1 ding, maar DIT is asociaal!
[/Flipmodus]

Een No-CD crack is bijna niet te doen, omdat het spel zo snel wordt ge-update. Dan moet je om de haverklap een nieuwe hebben, en met .exe files gaan kloten.

Bioware heeft in hun OFFICIELE patch de cd checks voor TOB, IWD, en HoW verwijderd. Deze waren door Virgin Europe beveiligd met LaserLock. Daar hadden ook veel mensen problemen mee. Ook nu zijn er vele mensen op het forum die NWN niet kunnen spelen, omdat de CDROM flipt van de SecuRom. Bedankt, Infogrames, voor die beveiliging |:( Ik hoop dat Bioware in een van hun patches ook deze beveiliging uitschakelt door de cd checks te verwijderen, zodat we zonder cd kunnen spelen. (En dus ook zonder cd crack.) Alleen de check uitschakelen is niet genoeg; dat helpt wel mensen die nu niet kunnen spelen omdat het spel in sommige CDROMs de beveiliging niet herkent, maar het helpt MIJ bijvoorbeeld niet. Windows loopt vast, als de CD wordt bekeken in de Verkenner. Dat heeft dus NIKS met NWN te maken.

Als de beveiliging voorkomt dat het spel niet fatsoenlijk kan worden gespeeld, dan is dat NIET ACCEPTABEL. Ik zal hier ter zijner tijd ook een bericht over posten in het (overvolle) Bioware forum, en hopen dat het gelezen wordt.

Deze post staat ook in dit topic:
[topic=535866]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 11:06

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Gisteren nwn gekocht..
geprobeerd te installeren met m'n lite-on.. steeds liep ie vast op cd 3. Heel irritant.. gelukkig had ik ook nog een oude aopen cdrom speler die het wel gewoon kon installeren.. maar goed dit heeft me toch 3 keer het spel installeren gekost.

Maar goed, gisteren gaan spelen en het loopt op mijn systeem best soepel.. ik heb nu wel een Ati 8500 ipv m'n tnt2.

Alleen zitten er grafisch nog wel wat bug's in.. het loopt niet vast zoals ik bij andere mensen hoor... maar het loopt ook verre van vlekkeloos.. hele stukken spel die niet gerenderd worden, "gliches" een irritant vierkantje dat continue in het spel zit..

voor de rest is het wel een lekker verslavend spel en ik hoop dat bioware het probleem snel op lost..

Zijn er meer mensen die deze grafische problemen hebben?

Ohjah, wat ik ook nog wilde weten is.. ik kan wel henchmen krijgen, maar krijg je geen party hier ? of komt dat pas na chapter 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stime
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 18:55
(jarig!)
edit: gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 09:16 schreef Bert het volgende:
Gisteren nwn gekocht..
geprobeerd te installeren met m'n lite-on.. steeds liep ie vast op cd 3. Heel irritant.. gelukkig had ik ook nog een oude aopen cdrom speler die het wel gewoon kon installeren.. maar goed dit heeft me toch 3 keer het spel installeren gekost.

Maar goed, gisteren gaan spelen en het loopt op mijn systeem best soepel.. ik heb nu wel een Ati 8500 ipv m'n tnt2.

Alleen zitten er grafisch nog wel wat bug's in.. het loopt niet vast zoals ik bij andere mensen hoor... maar het loopt ook verre van vlekkeloos.. hele stukken spel die niet gerenderd worden, "gliches" een irritant vierkantje dat continue in het spel zit..

voor de rest is het wel een lekker verslavend spel en ik hoop dat bioware het probleem snel op lost..

Zijn er meer mensen die deze grafische problemen hebben?

Ohjah, wat ik ook nog wilde weten is.. ik kan wel henchmen krijgen, maar krijg je geen party hier ? of komt dat pas na chapter 1?
Grafische problemen => ATI drivers zijn de schuldige. Verschillende drivers even verschillende resultaten.

Geen party in de singleplayer campaign. Alleen 1 henchman, en eventueel 1 familiar en summoned creatures.

Problemen met de installatie: cd3 is beveiligd met SecuRom. Veel cdspelers hebben problemen met dat soort beveiligingen. Geef Infogrames de schuld... niet Bioware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 09:26 schreef stime het volgende:
ik heb een probleem, ik kan nl niet patchen. als ik op update druk krijg ik "the NWUPDATE.EXE file is linked to missing export MFC42.dll:6880"

weet niet wat ik dr mee aan moet.
MFC42.dll => Microsoft Foundation Class 4.2

Je mist een heel belangrijke DLL op je systeem. Deze wordt normaal met Windows geïnstalleerd, omdat het een standaard DLL is. Zoek naar mfc42.dll op je systeem, en als je hem vindt, kopieer hem dan naar c:\Windows\System32. Op de microsoft site heb ik wel wat kunnen vinden, maar geen goede oplossing: die van hun is "installeer Windows opnieuw als die file corrupt of gewist is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm... vanochtend heb ik de problemen van m'n pa opgelost, en kan ik weer spelen.

Het singeplayer verhaal boeit me niet zo, ingredienten zoeken :{
na de 1e had ik het wel gehad (ik ga hem nog wel spelen natuurlijk)

anyway, ik ben nu dus bezig met een module, simpel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update betreffende het crashen/freezen van NWN:

Het lijkt erop dat er een kans bestaat dat de computer bevriest, als de NWN PLAY cd in het station zit, EN Norton Antivirus AutoProtect op ENABLED staat. Dit blijkt uit het feit dat de pc bevriest als ik een image van de cd wil maken terwijl NAV aanstaat. Dit gebeurt niet als NAV uitstaat.

In het spel gebeurt het regelmatig dat het spel gewoon bevriest, terwijl er dan een hoog fluitend geluid uit de luidsprekers komt. (Hier hebben blijkbaar meer mensen last van.) Ik denk dat dit te maken heeft met de drivers van de geluidskaart; in mijn geval een Soundblaster Live!, eerste generatie, uit begin 1999. Ik ga proberen het spel te spelen zonder EAX, maar MET Direct 3D hardware ondersteuning. Als het dan nog bevriest, dan zet ik ook de hardware ondersteuning uit. Bevriest het spel dan niet meer, dan zijn de SB Live! drivers niet in orde, of het is een echt probleem met NWN, dat dan door Bioware moet worden opgelost....

Ik vermoedde al iets betreffende de SBLive! drivers, want als EAX aanstaat, heb ik ook in Soldier of Fortune 1 problemen. Ook dat spel wil dan nog wel eens hangen, met dezelfde symptomen als NWN; bevriezend beeld, en hoog fluitend geluid door de boxen.

Als dit wordt bevestigd, dan koop ik een nieuwe geluidskaart. De Terratec 512 PCI, 4.1, (Ik heb geen 5.1 boxen), of de Hercules Muse XL 4.1, beiden 40 euro bij Dynabyte. De soundblaster Live! was wellicht in 1999-2000 de meest brute kaart die te krijgen was, maar tegenwoordig duikt hij me te vaak op als veroorzaker van problemen. Dit schijnt te komen doordat hij niet 100% PCI 2.1 compatible is; hij schijnt een of andere functie op dat gebied te missen. Ook is de driverondersteuning van Creative ZEER slecht. Niks nieuws meer sinds mei 2000... alleen een miezerige driverupdate voor WinXP. Een Audigy DENK ik niet eens aan, omdat Creative's driverondersteuning zo brak is.

Heeft iemand ervaring met de Hercules Muse XL? Dit lijkt me namelijk voor zijn geld een hele leuke geluidskaart. Ondersteunt EAX 1 en 2, Aureal 3D 1.0, Hardware DirectSound 3D, en heeft aansluitingen voor 4 boxen. Laatste driverupdate is van februari 2002.

De Terratec 512 is zeer vergelijkbaar, maar deze ondersteund EAX 2 niet, alleen versie 1. De laatste driverupdate is van 18 oktober 2001. Kent iemand deze kaart?

Edit:
EAX uitzetten helpt niet. Na ongeveer 2 1/2 uur spelen liep het spel vast. NAV stond uit. Na een reboot speelde ik verder, maar toen zat hij al vast binnen 5 minuten. Hardware Sound uitzetten is niet te doen; op mijn PC (Athlon 1400, 512 MB) wordt het spel dan traag. Blijkbaar trekt zelfs zo'n pc het dan niet meer. Ik denk toch nog steeds dat de fout OF bij NWN ligt, of bij de SBLive! drivers... In het eerste geval zal het vervangen van de geluidskaart niet helpen. Zeer veel mensen hebben last van lockups. Daaronder zijn mensen met een SBLive!, maar ook mensen met een andere kaart. Zie de forums op http://nwn.bioware.com.

Hoe zit het bij jullie? Het hele spel loopt bij mij perfect, behalve deze freezes. Elke 30 seconden quicksaven doe ik toch al (:P), maar om nu bij elke stap te moeten denken "hopelijk hangt hij niet" is zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik heb EAX uitgeschakeld in het spel, maar het bevroor nog steeds. Daarna heb ik de laatste SBLive drivers uit m'n systeem geflikkerd (die van November 2001); ik moest altijd "4 speakers" opnieuw instellen... ik vermoedde al langer bugs. Ik heb dus de standaard Live!Ware 3.0 voor Windows 2000 geïnstalleerd.

Op het NWN board van Bioware las ik het volgende:
"Mensen die een SoundBlaster Live hebben, kunnen veel crashes voorkomen door de instelling PCI Latency in het bios op 64 of hoger te zetten."

Of dat werkt weet ik niet; voor andere spellen hoeft het in ieder geval niet. De standaard instelling van het bios is 32. Toch heb ik dat gedaan.

Huidige situatie:
Live!Ware 3.0, versie Mei 2000 (geen Nov 2001 update)
EAX uit.
PCI Latency op 64

Net heb ik 2 1/2 uur gespeeld zonder dat het spel bevroor. Het KAN dus zijn dat de crashes zijn opgelost... ik hoop het.

Nu ga ik de PCI latency weer naar 32 zetten. Crashed het spel, dan is DIT de oorzaak zeer waarschijnlijk. Crashed het NIET, dan is de SBLive! November 2001 driver voor Win2k/WinXP de oorzaak. (Dit is wat ik eigenlijk verwacht: dat de SBLive! driver van Nov 2001 de oorzaak is.)

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.

Edit:
Het ligt NIET aan de geluidskaart of aan de drivers. Ik heb onderhand ALLES geprobeerd. Soms loopt het spel maar 20 minuten voordat het hangt, en op andere momenten loopt het 1 uur of zelfs 3 uur... ik denk dat dit iets is wat door Bioware moet worden opgelost. Veel re-loaden versnelt blijkbaar het moment waarop het spel hangt.

Dit is echt een heel mooi spel, maar het continue crashen maakt het spelen een beetje vervelend. En altijd resetten kan ook niet echt goed zijn voor het spel of het besturingssysteem; daar worden nog eens corrupte files door veroorzaakt.

Ik geef het op, en wacht of Bioware dit probleem erkent, en er iets aan doet. Er zijn teveel mensen met dit "freeze probleem", met teveel verschillende systemen. Het is ondenkbaar dat op alle systemen iets fout is; of dat alle systemen dezelfde fout veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
* Kaas heeft het volgende probleem

bij de installatie geeft ie een error als ik de playcd aan het installen ben. Ik heb het nu 4 keer geprobeerd (ook verschillende schijven en partities) maar elke keer geeft ie een error op 66% bij de "credits.iets" Ik heb de release van Deviance die volgens mij iedereen heeft en ik gebruik deamon tools 3.16

Systeem:
AMD Athlon 650, 640 MB, Geforce 1 32MB DDR, SB Live

Ik denk niet dat het systeem echt veel met uitmaakt bij het installeren, het is ook meer voor de volledigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop hem.... en als je het probleem dan nog hebt, kom dan weer ff terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 12:50 schreef Kaas het volgende:

bij de installatie geeft ie een error als ik de playcd aan het installen ben. Ik heb het nu 4 keer geprobeerd (ook verschillende schijven en partities) maar elke keer geeft ie een error op 66% bij de "credits.iets" Ik heb de release van Deviance die volgens mij iedereen heeft en ik gebruik deamon tools 3.16

Systeem:

Ik denk niet dat het systeem echt veel met uitmaakt bij het installeren, het is ook meer voor de volledigheid :)
Ja..koop hem gewoon...
Warez ondersteuning doe ik niet aan :(
90% van de mensen die hier posten hebben hem GEKOCHT!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
Het is wel leuk dat bijna iedereen em heeft gekocht, maar ik wilde em gewoon proberen. Normaal speel ik nooit rpg's, op aanraden van een vriend wilde ik dus NWN gaan doen, maar dat werkt zo dus niet.

Overigens wel een beetje flauw om er over te struikelen dat ik het spel niet heb gekocht, maar daar word vast al genoeg over gediscussierd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-10 21:12
Op maandag 01 juli 2002 15:10 schreef GuaRRand het volgende:

[..]

Ja..koop hem gewoon...
Warez ondersteuning doe ik niet aan :(
90% van de mensen die hier posten hebben hem GEKOCHT!!
Bemoei je eens met je eigen zaken, hij wil een probleem oplossen, en als jij dan gaat zeiken over warez enzo, er zijn ook mensen die eerst nadenken voor ze wat kopen.

Ik ga hem heus wel kopen, maar dat doet iedereen dus er was er geen in de buurt, ik had hem gedownload en daar speel ik nu mee. Dat mag ik dus zelf weten en om nou te gaan janken omdat ie hem gedowned heeft. Als ie hem leuk vind koopt ie hem vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Laatst online: 16-10 21:12
Uhm over je probleem, ik zou de CD's ff gewoon branden, ik denk dat dat al een heleboel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Oi, veel probs zo te zien, ik heb een ATI Radeon 8500 en denk dus dat ik nog maar een maandje of 2 wacht met het kopen van dit spel. Ik ben nu bezig met Morrowind en die is ook al zo buggy. Jammer, het haalt een hoop speel-plezier weg.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 09:37

Belgar

Archmaster ranzige code..

raar verhaal die freezes. Heb nu +/- 50 uur gespeeld, met maar 1 'crash to desktop', en dat was waarschijnlijk een interne bug. (ik had 3 verschillende elemental protection spells op mezelf gegooid, en daar gaat het waarschijnlijk fout). athlon 1700+,Geforce 3 Ti 200, mcafee, onboard sound. XP pro. Zou dus nog steeds Norton of de SB kunnen zijn.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Weet niet of dit kan/zal helpen maar er is een nieuwe DirectX uit: meuktracker
Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
ik heb gehoord dat er een patch is, is het verstandig om die toch te installeren ook al heb je geen problemen? raken je savegames dan niet corrupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online

Dit probleempje is als het goed is opgelost, het bleek dat er hier een 'foute' PlayCD circuleerde die dus zorgde voor die error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Wat is dit voor topic, tis gewoon Warez in mijn mening, als je een beetje guts hebt koop je em gewoon en ga niet zitten backuppen, warez zijn nou eenmaal buggy !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Systeem:

Daemon Tools veroorzaakt vele problemen bij SecuRom en SafeDisc cd's, iig bij de originele cd's. Zie nwn.bioware.com, en dan het Tech Support forum. Over de warez versie weet ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 16:40 schreef Tidus het volgende:
Wat is dit voor topic, tis gewoon Warez in mijn mening, als je een beetje guts hebt koop je em gewoon en ga niet zitten backuppen, warez zijn nou eenmaal buggy !
<AHUM!>

Dit topic is bedoeld voor mensen die technische probs hebben met NWN. Dat zijn er genoeg. In het algemeen: voor mensen die technische probs hebben met een ORIGINELE VERSIE. Dat er ook mensen posten die een warez versie gebruiken, is bijna niet te vermijden.

Het is een POST over 'n warez versie, geen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het volgende probleem in nwn , het geluid doet het niet ingame (als je nwn opstart en je keuze scherm krijgt wel)
Heb de ingame sound opties bekeken en niks staat gedempt
Heb het volgende

Windows XP
SoundBlaster Live! (denk dat hier waarschijnlijk het probleem ligt)
Klipsch promedia 2.1

Laatste patch van nwn geinstalled

iemand help me please :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 21:01 schreef Elander het volgende:
Heb het volgende probleem in nwn , het geluid doet het niet ingame (als je nwn opstart en je keuze scherm krijgt wel)
Heb het volgende

Windows XP
Klipsch promedia 2.1

Heel vreemd. Het geluid tijdens de launcher werkt dus wel, en je hebt geluid in Windows? Hoor je ook geluid tijdens de introschermen (Bioware, Wizards, Atari...)? Zo ja, dan is je geluid goed geconfigureerd. Staat het geluid niet overal op 0% ? (Je zegt wel dat er niks gedempt staat, maar toch. Je kunt geluid niet dempen in NWN, alleen op 0% zetten.) Als je overal geluid hebt (ook in andere spellen) maar niet in NWN, dan is dat zeer vreemd... ik zou zo direct geen oplossing weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merkwaardig, ik heb tot dusverre (v1.10 retail wordt zo geleverd) geen enkel probleem gehad, zelfs na lange sessies niet.

Als er van een geheugenlek sprake is, is dat in ieder geval niet zo opzichtig als bij Heroes of Might & Magic 4.

Maar even een nuttiger technische bijdrage, mijn systeem:
Inspiron 8100 (P3m 1 GHz, 256 MB RAM, Geforce2 Go, DVD-Rom)
met Windows XP Pro UK zonder Anti-virus sh*t heeft tot dusver geen enkel probleem met NWN ondervonden. Ik draai trouwens in 1024x768 ook al werd 800x600 aanbevolen maar ik vind dat het wel soepel draait.

Voor gebruikers van dit type laptop wel de stille hint om de meest recente BIOS versie (v.A11) en de bijbehorende drivers (v17.60 voor XP) van de Dell site te halen.

Wat is het nut van die nieuwste patch (v1.18 geloof ik)? Ik heb 'em klaarstaan (33MB!), maar zie niet direct een noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in dat andere topic wel ene probleem gepost, dat ik een "blank journal entry" krijg. Maar dara staat wel een spoilertje in, daarom post ik het maar niet hier. Maar of jullie toch even ernaar wilden kijken :).

Edit: updaten gaat niet, heb illegale versie (of kan je dan wel updaten?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 21:01 schreef Elander het volgende:
Heb het volgende

Windows XP
Klipsch promedia 2.1

Vreemd. Als je geluid in Windows hebt, en in andere spellen, dan zou je ook geluid in NWN moeten hebben... staan alle settings goed in de geluidsopties?

Edit:
Oops. Ik dacht dat mijn vorige post niet was doorgekomen. Ik had de tweede pagina niet gezien. :o :+ }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 20:28

x-man

Proud newbie!

http://www.tweakers.net/meuktracker/2305

Hmmm.. ik had gehoopt dat de nieuwe drivers dit probleem zouden oplossen voor het spel Neverwinter Nights.

http://nwn.bioware.com/support/known.html#1.11

Maar ze helpen niet bij mijn Creative Soundblaster Live! 1024. Dus moet ik maar met geluid uit blijven spelen :'(

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij crasht het heel vaak terug naar desktop als ik terug naar main menu wilt.

Laatst was savegame corrupt geworden, kon een heel stuk overnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat af en toe in de conversaties met NPC's ik de ene keer wel speech hoor, maar vaak ineens niet meer, bijvoorbeeld tussen twee zinnen in ofzo. Of ik hoor alleen het einde van een speech stuk. Vaag... Of hoort dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 23:53 schreef conan the librarian het volgende:

Laatst was savegame corrupt geworden, kon een heel stuk overnieuw doen.
Ik ben bang dat ik dat nu ook heb, en ik kan je zeggen dat ik er niet van sta te lachen. Ik moet namelijk een heel stuk over doen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afgezien van een enkele keer vast blijven hangen in de muren(alles doet het nog wel, maar mannetje zit vast en kan niet lopen) en een paar crashes door alt+tabben heb ik nog geen probleem gehad.

ohja een tip: NIET rebooten midden in een game :)
Dat had ik ook gedaan en was mijn laatste 2 save games kwijt. Erg frustrerend :)

Super engine verder en brute sounds en gfx...

Atari roelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelt er nog iemand anders rogue? Ik ben net level 6 geworden en ben de feat uncanny dodge 1 kwijtgeraakt. Hoort dat zo????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32
Op dinsdag 09 juli 2002 03:08 schreef H3!N het volgende:
afgezien van een enkele keer vast blijven hangen in de muren(alles doet het nog wel, maar mannetje zit vast en kan niet lopen) en een paar crashes door alt+tabben heb ik nog geen probleem gehad.

ohja een tip: NIET rebooten midden in een game :)
Dat had ik ook gedaan en was mijn laatste 2 save games kwijt. Erg frustrerend :)

Super engine verder en brute sounds en gfx...

Atari roelt :P
Ja daar was ik ook al achter ..

Heb het zelfs 2 keer mee gemaakt ..
1 keer met een LVL 6 char en 1 keer met een LVL 8 char :(
dus ik moest steeds op nieuw beginnen .

Ben nu bijna level 10 char :)
dan kan ik eindelijk goede zwaarden kopen want die ik nu heb doen haast niets meer :(

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 02:58 schreef zanac het volgende:
Ik merk dat af en toe in de conversaties met NPC's ik de ene keer wel speech hoor, maar vaak ineens niet meer, bijvoorbeeld tussen twee zinnen in ofzo. Of ik hoor alleen het einde van een speech stuk. Vaag... Of hoort dat?
Ja. Van belangrijke NPC's is alle text Voice Over (Aribeth.) Van minder belangrijke alleen een of twee zinnen, en van onbelangrijke mensen helemaal niks.
Atari roelt
Atari heeft niks met NWN te maken.
Infogrames heeft een tijd geleden Atari gekocht, maar dat merk is DOOD voor zover ik weet. Waarom ze de Atari naam gebruiken in plaats van hun eigen Infogrames naam en logo, weet ik niet.... De 64 bit Jaguar console, die was toch van Atari, IIRC? Dat was dan hun laatste stuiptrekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 16:18 schreef FirePower het volgende:

[..]

Ja. Van belangrijke NPC's is alle text Voice Over (Aribeth.) Van minder belangrijke alleen een of twee zinnen, en van onbelangrijke mensen helemaal niks.
[..]

Atari heeft niks met NWN te maken.
Infogrames heeft een tijd geleden Atari gekocht, maar dat merk is DOOD voor zover ik weet. Waarom ze de Atari naam gebruiken in plaats van hun eigen Infogrames naam en logo, weet ik niet.... De 64 bit Jaguar console, die was toch van Atari, IIRC? Dat was dan hun laatste stuiptrekking.
Maar daarom ruled atari nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleo
  • Laatst online: 19-03-2021

DonCorleo

Jif, omdat er geen andere if

Ik heb geen problemen met de installatie. Wel met het spelen. Het spel heeft een enorme vertraging tijdens het spelen. Wanneer ik klik op een plek om naar toe te lopen dan zitten er wel twee seconden tussen voordat het poppetje daadwerkelijk aan de wandel gaat.

Mijn specs:
PII - 400
512 intern
40 Gb HD
Viper2 nVidia Riva TNT2 32Mb

De decolleté is als de zon: je mag er naar kijken maar je moet er niet in staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 23:45 schreef DonCorleo het volgende:
Ik heb geen problemen met de installatie. Wel met het spelen. Het spel heeft een enorme vertraging tijdens het spelen. Wanneer ik klik op een plek om naar toe te lopen dan zitten er wel twee seconden tussen voordat het poppetje daadwerkelijk aan de wandel gaat.

Mijn specs:
PII - 400
512 intern
40 Gb HD
Viper2 nVidia Riva TNT2 32Mb
WOW...ja dat zal wel komen door je config.
Beetje outdated voor NWN.
Zeker je processor.
Ik zou alles laag zetten en verder proberen de laatste drivers voor je vidcard en OS te gebruiken.
Maar ik geef je weinig hoop op grote verbeteringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03-2024

_Xenad_

PSN: Xenad

Op woensdag 17 juli 2002 13:33 schreef GuaRRand het volgende:

[..]

Zeker je processor.
Ik zou alles laag zetten en verder proberen de laatste drivers voor je vidcard en OS te gebruiken.
Het moet kunnen hoor op P 400. Heb zelf een tweede pc. Is pentium 450. Maar wel geforce 2 kaartje erin en ik denk dat dat inderdaad jou probleem. Effe op 800*600 zetten en dan alles uit. Texture ook op 16 mb zetten, scheelt heel veel.

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Heb search gebruikt, kan daar niks nuttigs vinden :'(

Ik heb dus NWN gekregen van een vriend, op mijn harde schijf gekopieerd en daarna in Daemon Tool geladen, netjes geinstaleerd key ingevoerd en geprobeerd. Alles werkt gewoon goed, kan beginnen met spelen alleen nu heb ik een probleempje dat het zeer schokkerig draait, het lijkt wel of mijn Hard-Disks geen data aanvoeren.

Zelf denk ik dat het niet aan mijn systeem ligt omdat dat nogal up to date is >:)

zal de specs even geven:

Epox 8k7a+
AMD XP 1600+@1900+
GeForce 4 ti4200 322/544
2x IBM 40gb @Raid 0

Iemand die weet hoe ik dit kan fixen, kom nu niet aanzetten met: Koop hem origineel want zit krap bij kas :P

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleo
  • Laatst online: 19-03-2021

DonCorleo

Jif, omdat er geen andere if

Op woensdag 17 juli 2002 13:33 schreef GuaRRand het volgende:

[..]

Zeker je processor.
Op woensdag 17 juli 2002 13:46 schreef _Xenad_ het volgende:

[..]

Het moet kunnen hoor op P 400. Heb zelf een tweede pc. Is pentium 450. Maar wel geforce 2 kaartje erin en ik denk dat dat inderdaad jou probleem. Effe op 800*600 zetten en dan alles uit. Texture ook op 16 mb zetten, scheelt heel veel.
Geprobeerd. Werd wel wat beter maar ik heb besloten om een ander systeem te kopen. Volgende week kan ik em ophalen.
Lang leve PC-privé. B-)
Specs

De decolleté is als de zon: je mag er naar kijken maar je moet er niet in staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 20:40

Mohy

Star Citizen

Op woensdag 17 juli 2002 22:04 schreef DonCorleo het volgende:

[..]

[..]

Geprobeerd. Werd wel wat beter maar ik heb besloten om een ander systeem te kopen. Volgende week kan ik em ophalen.
Lang leve PC-privé. B-)
Specs
Kijk, dat is het betere werk (specs). ;)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe patch voor NWN: 1.22
http://nwn.bioware.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een vaag probleem.

Ik zit in port llast (chapter 2) en heb alle quests gedaan.

als ik nu echter rondloop, wordt iedereen evil en probeert iedereen me aan te vallen. (mijn allignment is true neutral)

Zelfs Aribeth en Aarin Gend vallen me aan als ik hun huis binnenloop.

ik heb gisteren gepatched van 1.21 -> 1.22, en denk dat 't hier aan zou kunnen liggen. Het rare is echter dat ik gisteren al met versie 1.22 gespeeld heb, en gesaved + load gedaan. Toen was er nog nix aan de hand.

Maar als ik nu mijn save game laad, blijft steeds iedereen me aanvallen.

-edit-

toeval of niet, vandaag is er een mogelijke oplossing gepost op het NWN forum.

je zult er echter wel 2 pc's voor moeten gebruiken, die allebei NWN kunnen draaien. (heb ik dus niet) :/

klik hier voor de oplossing

-edit2-

andere oplossingen zijn dus nog steeds welkom! :)
Pagina: 1