• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11-2025

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
Ik weet niet hoor, maar ik heb het idee dat veel mensen elkaar hier (en overal trouwens) napraten.

Neem nou bijvoorbeeld politiek. Je mag niet zeggen dat je rechts bent, en de meesten onder 'ons' (enige uitzonderingen daargelaten) kletsen gewoon met de menigte mee over het feit hoe slecht het wel niet is om rechts te zijn.
Zoals eminem het zegt; hij heeft "the balls to say it". Persoonlijk vind ik dat het immigratiebeleid van Nederland aan alle kanten rammelt. de deuren staan wagenwijd open, en iedereen kan naar hartelust Nederland inkomen, van een uitkering genieten, en een huis krijgen. Nou wil ik niet ontkennen dat een asielcentrum een kutplek is om te zitten trouwens.

Altijd wordt weer het woord 'discriminatie' in de mond genomen, en als je een turk, marokaan of surinamer een klootzak noemt heb je het gedaan, dan is het hek van de dam. Het niet discrimineren houdt voor mij sinds kort echter in dat ik NIEMAND meer discrimineer, en dat is echt fucking makkelijk.

Stel je voor, je wil een huis hebben, ok, dat mag, maar dan moet voor IEDEREEN dezelfde procedure gelden, een allochtoon moet dus dezelfde kans op een huis hebben als een autochtoon, niet meer, en niet minder, en dat meen ik. daarnaast moet je bij asiel aanvragen ook niet kijken naar het persoonlijke geval, van "ow wat is die moeder met 5 kinderen zielig" dat is dan welliswaar zielig, maar er zijn nog duizenden andere zielige mensen. wederom, behandel IEDEREEN hetzelfde, of doe niets.

Als je bijvoorbeeld een crimineel bent, en je hebt een vliegtuig gekaapt, en je dreigt om 'iemand' neer te schieten, ga dan niet bepaalde mensen sparen, nee, dan discrimineer je ook weer. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk. Als een bepaald beest op jacht gaat, denkt die er dan bij na of het zielig is om een ander beest af te maken? Denk jij na bij het beest waarvan dat stuk vlees op je bord vandaan komt? Of die plak ham op je boterham? is een mens meer dan een dier? of is dat alleen omdat jij een bewustzijn hebt, en je realiseert dat anderen dat ook hebben.

Discriminatie is een smerig woord eigenlijk, want ondertussen discrimineert iedereen.

Als mensen iets van je vragen, zeg dan tegen IEDEREEN die dat vraagt "nee" of "ja", maar ga geen uitzonderingen lopen maken. Ik help bijvoorbeel IEDEREEN die mij op icq komt "pesten" (:)) met KLEINE problemen die ik misschien op zou kunnen lossen, waar leg ik de grens? die heb ik zelf ook al vastgelegd, en daar hoef ik ook nooit over na te denken.
Een hele site maken, een script, een level, dat valt onder de noemer "charity" en daar doe ik niet aan. En als je tegen iedereen nee zegt, gaat er ook niemand zeuren over voorkeursbehandelingen.

Ben ik nou een lul/schoft/fascist om de dingen die ik hierboven heb gezegd? en als je dat vindt, vind je dat dan omdat de meesten op dit forum dat zouden denken, of meen je het echt?
Idereen denk na over politiek, godsdienst, buitenlanders (dat woord heeft gewoon een vieze lading vanzichzelf, hou zou dat komen), en waarom begin ik hierover?

Godsdienst is voor mij heel simpel. Ik geloof niet in God, en je bent geschift als je de bijbel letterlijk neemt, maar ik leef wel met christelijke normen en waarden (en die zijn, wat er ook beweert wordt door anderen) een uitvloeisel van ons geloof.

Van mij mag je in God geloven als je wil, het is immers een Geloof, maar dring het niet op, en respecteer elkaars keuzes.

Dit verhaal kan misschien wat rommelig overkomen, en sommige dingen klinken wat bruuter dan ik ze bedoel, maar wat wel zo is, is dat ik hier een deel van mijn ideeen open leg voor iedereen, en zoals met zoveel dingen die je zegt is het ook nu heel makkelijk om mij af te gaan zeiken om wat ik denk, maar ik zeg het tenminste.

Dus, praat elkaar niet zo vaak na, en zeg eens eenkeer wat je ECHT denkt, misschien worden de topics dan ook eenkeer wat boeiender, want daar wordt ook veel over geklaagd. Dit forum, en dit gedeelte in het bijzonder, is er om te praten over dit soort dingen, en wat is er nou aan als iedereen elkaar naar de mond praat, en niet zegt wat hij denkt. Het is volgens mij namelijk ONMOGELIJk dat die paar duizend mensen op dit forum het allemaal met elkaar eens zijn, behalve met mij.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Ik ben et helemaal met Clay eens ;)

maar dat wil ie nie horen geloof ik :P

Maar het napraatgehalte hier is vrij hoog ja.

Men hangt hier allemaal de algemeen aanvaarde opinie aan om vooral maar niemand voor de schenen te trappen.

beetje zwak, is je eigen mening zo weinig waard dan? Ik probeer vaak nog een beetje tegen mensen in te gaan in de topics, al was et alleen maar om er weer wat vuur in te gooien.

Hoezo fascisme slecht?
nee Commy's zijn lekker!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 08:09

MicroWhale

The problem is choice

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Idereen denk na over politiek, godsdienst, buitenlanders (dat woord heeft gewoon een vieze lading vanzichzelf, hou zou dat komen), en waarom begin ik hierover?[/quote]Je stelt jezelf op het eind een goede vraag. Jammer dat je hem niet beantwoord.
Niettemin vind ik dat je een aardige uiteenzetting hebt over je mening over bovenstaande onderwerpen. Wil ik wel ff kort toelichten:

Politiek: Ze zijn te lief in Den Haag.
Godsdienst: Ik heb m'n eigen.
Buitenlanders: Ligt eraan wat hun intenties zijn. (weet je (helaas) pas achteraf)

Ik denk overigens niet dat mensen elkaar napraten, ik denk dat ze zich kunnen vinden in de argumenten van anderen of zich kunnen voorstellen dat anderen hiervan overtuigd zijn.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je stelt jezelf op het eind een goede vraag. Jammer dat je hem niet beantwoord.
Niettemin vind ik dat je een aardige uiteenzetting hebt over je mening over bovenstaande onderwerpen[/quote]hoewel er redelijk vaak over gepraat wordt rust er toch een soort van taboe op het je mening geven over veel dingen, insclusief allochtonenbeleid. En ik vind dat je daar gewoon over moet kunnen praten. Het is jammer dat dat niet kan, en dat komt gedeeltelijk door (ultra)rechtse partijen, en geschiedenis zoals de 2e wereldoorlog.

Het feit dat er toen grootschalig wanbeleid gevoerd werd betekent niet dat wij vandaag maar alles moeten toelaten. er bestaat zoeiets als "teveel" en ook zoiets als "vol", maar daar rust ook weer een taboe op.

Ik vind dat je termen als vrijheid van meningsuiting, en discriminatie heel grootschalig en ruim moet nemen. Je mening geven moet kunnen, ook als dat kwetsend is voor anderen, en ook als het over onderwerpen gaat waar een taboe op rust.

Verwijderd

clay:
en hier zal iedereen het dan ook wel mee eens zijn, want ja, zoals je al zei, zo gaat dat de hele tijd hier.
ik moet toegeven dat je een goed punt hebt dat iedereen maar politiek correct probeert te zijn. saai!! maar dat is iets menselijks. gezeik voorkomen. al vind ik het soms ook leuk om er expres tegenin te gaan, met zoiets van: de tegenpartij kan toch ook gelijk hebben, het is toch helemaal niet 100% zeker dat het allemaal niet klopt?
maar ik discrimineer wel, zoals jij het noemt dan. voor de ene persoon heb ik nu eenmaal meer over dan voor de ander. en daar voel ik me ook helemaal niet schuldig over ofzo. je moet gewoon ergens een grens leggen. om die bij niemand/iedereen te leggen is op zich wel duidelijk, maar toch niet altijd bruikbaar, vind ik. m'n broer leen ik zo 50 piek, maar een vaag persoon die ik nauwlijks ken niet. discriminatie??

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
ja. :) dat is het toch ook.

Wat is nou de (mijn) difinitie van discriminatie; verschillende mensen in dezelfde omstandigheden verschillend behandelen, om duidelijke, of vage redenen.

Als ik zeg dat ik niet discrimineer lieg ik eigenlijk ook, maar het gaat om het statement. Natuurlijk discrimineer ik ook als het gaat om vrienden en kennissen, daar doe je immers meer voor dan voor een onbekende. maar je kan het ook anders bekijken. Onder onbekenden discrimineer ik niet, en onder bekenden ook niet. de toegepaste regels van wat je wel of niet doe t per groep (bekenden en onbekenden) verschillen dan natuurlijk wel.

Of houd je jezelf voor de gek dan? :) Discriminatie op zich is fout, als het van toepassing is op 1 en dezelfde groep mensen, laat ik het zo zeggen dan. En dan bedoel ik zowel positieve als negatieve discriminatie.

Ik hoop alleen niet dat dit een discriminatie-only topic wordt hiero, dat wordt...

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik weet niet hoor, maar ik heb het idee dat veel mensen elkaar hier (en overal trouwens) napraten.[/quote]Napraten en het ergens over eens zijn is natuurlijk niet hetzelfde. Het feit dat de meeste mensen vinden dat Sugar Lee Hooper niet mooi is heeft weinig met napraten en veel met eensgezindheid te maken. Als ik het met iemand eens ben zal ik net schromen dat te laten merken.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je mag niet zeggen dat je rechts bent, en de meesten onder 'ons' (enige uitzonderingen daargelaten) kletsen gewoon met de menigte mee over het feit hoe slecht het wel niet is om rechts te zijn.[/quote]Het is juist zwaar de mode om rechts te zijn, volgens mij. Kom jij maar eens aan bij het plaatselijke corps met de mededeling 'VVD-ers zijn honden!' :) Jij mag van mij best zeggen dat je rechts bent, maar ontneem mij dan niet de vrijheid om met behoud van mijn intelectuele integriteit te zeggen dat ik links ben. Want dat ben ik. Ik kan dus best zowel links als nadenkend zijn.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Persoonlijk vind ik dat het immigratiebeleid van Nederland aan alle kanten rammelt. de deuren staan wagenwijd open, en iedereen kan naar hartelust Nederland inkomen, van een uitkering genieten, en een huis krijgen.[/quote]Ik ben helemaal met je eens dat het begrip 'land' achterhaald is. Of bedoel je dat niet? :) En natuurlijk is Nederland overbevolkt.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Discriminatie is een smerig woord eigenlijk, want ondertussen discrimineert iedereen.[/quote]Zonder discriminatie geen identiteit. Als ik jou net zo snel op mijn verjaardag zou uitnodigen als mijn vrienden, zou het een raar feest worden. Als je na de Mavo ook naar de Universiteit zou kunnen gaan zou het niveau omlaag gaan. Etcetera. Discriminatie, in ruimste zin, moet.

Maar in engere zin staat discriminatie voor het verschil maken op een kenmerk dat geheel niet belangrijk is. Zoals alleen studenten met lange teennagels toelaten bij een studie Natuurkunde. Deze vorm van discriminatie is wel af te keuren.

Wat jij doet in jouw verhaal is deze twee vromen gelijkstellen, wat de logische fout genaamd equivocatie oplevert.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Godsdienst is voor mij heel simpel. Ik geloof niet in God, en je bent geschift als je de bijbel letterlijk neemt, maar ik leef wel met christelijke normen en waarden (en die zijn, wat er ook beweert wordt door anderen) een uitvloeisel van ons geloof.[/quote]Zie mijn laatste post in 'Judgement Day' voor het bewijs dat er geen Christelijke normen en waarden bestaan.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dus, praat elkaar niet zo vaak na, en zeg eens eenkeer wat je ECHT denkt, misschien worden de topics dan ook eenkeer wat boeiender, want daar wordt ook veel over geklaagd.[/quote]Wijs mij alsjeblieft op 1 keer dat ik NIET zei wat ik dacht. (En ook niet duidelijk ironie gebruikte, zoals bij mijn posts over Lilith.)

Lord 'Intelligence. Wisdom. Left-wing morality.' Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
Ik had mijn discriminatie punt al weer wat bijgeschaafd, maar:

(crosspost)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Welnee.
Onze normen en waarden, dat wil zeggen onze morele wetten, kunnen alleen gebaseerd zijn op een geloof als:

a) Het geloof een logische basis voor deze wetten is, of
b) Het geloof de enige goede reden voor marilteit geeft, of
c) Het geloof de enige feitelijke reden voor moraliteit geeft.[/quote]Theoretisch gezien heb je, en geef ik je, gelijk. Er is geen enkele reden om religie de basis voor de moraal te noemen. Dat zou ik ook zeggen, MAAR dan vergeet je dus dat de Kerk en haar standpunten jarenlang de politieke hoofdmoot voerden.

Kerk en staat was 1 ding. onze wetten, onze plichten onze normen en waarden, zijn in die tijd (grondwet, 18nogwat?) voort gekomen uit een bestuur dat doorspekt was door de wegen van God en het Christelijke geloof in het algemeen.

Er is dan misschien geen reden voor, maar het is wel gebeurd. en het is zo overal ter wereld gebeurd, daarom zijn de meeste normen en waarden per land af te leiden van het geloof wat daar heerst.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Tsja, het probleem is natuurlijk dat je in Nederland wel de algemene aanvaarde opinie moet aanhangen, anders wordt je opgepakt en veroordeelt. Nederland is dan ook al lang geen rechtsstaat meer, in praktijk is er niet veel verschil meer tussen Nederland en Oost-Duitsland in de tijd van de stasi. (naja, beetje overdreven, maar we gaan wel die kant op)

Als je van afwijkende meningen houdt met je AD gaan lezen. Die hebben een columnist, Pamela Hemelrijk, en die is echt goed in afwijkende meningen. Ben het lang niet altijd met haar eens, maar ze zet je wel altijd aan het denken....

Vorige week had ze trouwens ook nog een column over dit onderwerp, best de moeite waard.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Diadem

Diadem

fossiel

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik kan dus best zowel links als nadenkend zijn.[/quote]Huh? Dat is in strijd met het contradictiebeginsel ben ik bang Lord Daemon :)
Maar serieus, ik denk eigenlijk dat clay het over 'extreemrechts' had en niet over gewoon rechts. En verder vind ik de vergelijking ballen <> rechts een beetje beledigent. Niet iedereen die rechts is is een bal. Net als dat niet iedereen die links is wereldvreemd is..

Maar back on topic: Ik denk dat er in dit forum over het algemeen vrij goed gezegt wordt wat men werkelijk denkt. Ik hoop het wel, want anders doe ik hier als mod toch wat fout...

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Tsja, het probleem is natuurlijk dat je in Nederland wel de algemene aanvaarde opinie moet aanhangen, anders wordt je opgepakt en veroordeelt. [/quote]nee, zo gaat het niet, het is veel erger. wie een te extreme mening aanhangt wordt voor gek versleten en al je andere uitspraken worden ook meteen op dezelfde manier ontvangen. dus wordt je eigenlijk toch wel veroordeeld, alleen niet tot een fysieke straf.
laat ik hitler maar eens als voorbeeld nemen.. die deed duidelijk aan discriminatie, is daardoor ook niet meer zo geaccepteerd enzo. en ik wil ook echt niet zeggen dat hij goed zat ofzo. maar zie nu maar eens iemand te vinden die zijn uitspraken serieus citeert en daarbij zelf ook nog serieus genomen wordt.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Kerk en staat was 1 ding. onze wetten, onze plichten onze normen en waarden, zijn in die tijd (grondwet, 18nogwat?) voort gekomen uit een bestuur dat doorspekt was door de wegen van God en het Christelijke geloof in het algemeen.

Er is dan misschien geen reden voor, maar het is wel gebeurd. en het is zo overal ter wereld gebeurd, daarom zijn de meeste normen en waarden per land af te leiden van het geloof wat daar heerst.[/quote]er is wel degelijk een reden voor. die normen en waarden stammen uit de tijd dat het grootste deel van de bevolking wel het christelijke geloof aanhing. nu doet lang niet iedereen dat meer, maar deze normen en waarden vormen nog steeds de basis van onze maatschappij, omdat iedereen ze van jongs af aan mee krijgt. (daarom botst het soms ook met andere culturen, omdat die andere n&w meegekregen hebben, maar daar heb ik het nu verder even niet over)
zelfs als de wetten pas geschreven zijn toen al lang niet meer het grootste deel van de bevolking gelovig was, borduren ze toch voort op eerdere wetten en de heersende n&w. dus op die n&w, die nog op het geloof gebaseerd zijn.
in andere gebieden waar andere geloven gelden, zijn de wetten dus daarop gebaseerd.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
Jah, dat probeer ik dus ook de hele tijd te zeggen.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Theoretisch gezien heb je, en geef ik je, gelijk. Er is geen enkele reden om religie de basis voor de moraal te noemen. Dat zou ik ook zeggen, MAAR dan vergeet je dus dat de Kerk en haar standpunten jarenlang de politieke hoofdmoot voerden.[/quote]Dat vergeet ik niet, dat heeft gewoon geen enkele invloed op de waarheid van de propositie 'Geloof en moraal hebben iets met elkaar te maken.' In een filosofisch perspectief hebben ze dat namelijk niet. (En dat er in het verleden mensen zijn geweest die, per abuis, dgedacht hebben dat het wel zo was geeft hen nog geen gelijk.)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En verder vind ik de vergelijking ballen <> rechts een beetje beledigent.[/quote]:? Wat is jouw definitie van een bal? Die van mij is: Rechtse, VVD-stemmende jonge man, liefst economie- of rechtenstudent, liefst in pak, liefst corpsbal.

Lord Daemon

PS. Beledigend ;)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 11:25 schreef Clay het volgende:
Ik weet niet hoor, maar ik heb het idee dat veel mensen elkaar hier (en overal trouwens) napraten.

Neem nou bijvoorbeeld politiek. Je mag niet zeggen dat je rechts bent, en de meesten onder 'ons' (enige uitzonderingen daargelaten) kletsen gewoon met de menigte mee [/quote]Ten eerste, kerel, je zegt dat je het irritant
vind dat iedereen met de menigte meepraat.
Maar heb je er al eens bij nagedacht hoe zo'n
menigte onstaat? Zo'n algemene opinie?
Juist, omdat de meeste mensen ook zo denken.
De mensen die je hier op het forum vind zijn
niets anders dan de rest. Wij zijn de menigte.

En ten tweede, de mensen die het er niet mee
eens zijn zullen niet zo snel een reply
insturen OMDAT er zoveel 'het ermee eens' zijn.
Precies wat iemand anders hier ook al zei.

Kijk, mensen zijn en blijven kudde-dieren
dus iedereen praat elkaar na en niemand wil
echt buiten de kudde vallen. (Op enkele na dan)
Jij gaat dit verhaal van je ook niet in het
openbaar op straat vertellen, nee jij doet
het ook in een forum.

Geloof me, er zijn veel meer mensen zoals jij,
maar ook heel veel mensen die het daar niet
over eens zijn.

-Maak je niet druk, dat doe ik wel... :(

Greets,

ONDA

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
... het irritant vindT dat iedereen met de menigte meepraat...

... hier op het forum vindT zijn
niets ...

:)

Maar ff serieus, nee dit vertel ik idd niet op straat, want dan valt de menigte eensgezind als een kudde over je heen om je weer op het 'rechte' pad te zetten.

Kerel vind ik ook wel een mooie, dat geeft toch weer een extra dreigende lading aan je betoog, maar je hoeft niet op enter te dauwen als je aan het eind van het reply scherm bent hoor.

Ik probeer ook maar een discussie aan de gang te krijgen hier, en ik hoopte ook al dat er mensen waren die er lekker op gingen hakken. Dat kudde idee waar jij het nu over hebt vind ik juist zo fout, daar erger ik me nou zo aan dat iedereen iemand anders weer napraat. Dat je je probeert te kleden als je vrienden, dat je politiek dezelfde partij kiest als bekenden omdat zij dat ook doen, dat vind ik dom.

Ik ben deze topic ook niet begonnen om ieder zijn begrip en ge-jaknik aan te horen, nee juist niet, laat horen hoe JIJ erover denkt.

Hoe oud was je toen je je vader of moeder ging tegenspreken over het nieuws op tv, de houding van politici, het straatbeeld. Wat is jou houding en wat zijn jou ideeen, en hoe gedraag jij je tegenover je vrienden.

Ik wil geen kuddedier zijn. Nou zijn er waarschijnlijk niet genoeg meningen, partijen en ideologieen om iedereen in de wereld wat anders te laten denken, maar maak tenminste dan nog je eigen keuze in welke kudde je gaat grazen. :)

Verwijderd

Valt toch wel mee met dat meepraten? Ik ga tegen iedereen in, en post gewoon mijn eigen mening. Maakt me niet uit wat de rest zegt. En ik denk dat dat voor iedereen hier geldt. Waarom zou je anders aan een discusieforum meedoen???

Ik ben links (al is dat begrip redelijk achterhaald, ik bedoel meer: ik ondersteun de linkse principes van rechtvaardigheid en solidariteit) maar dat betekent niet dat ik het eens ben met Lord Daemon... of oneens met jou, Clay. Hangt van het onderwerp af... <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En ten tweede, de mensen die het er niet mee
eens zijn zullen niet zo snel een reply
insturen OMDAT er zoveel 'het ermee eens' zijn.[/quote]Trek jij je daar ook maar iets van aan??? <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>al vind ik het soms ook leuk om er expres tegenin te gaan[/quote]Goh... was me nou echt niet opgevallen :)

Tot slot: De grootste onzin die ik hier heb gezien is die dat je in Nederland onderdrukt wrdt als je een andere mening hebt. OK, misschien heb je wat minder vrienden, maar de staat onderdrukt je echt niet... Hoogstens wordt je door iedereen genegeerd, maar dat is hun goed recht... Ik ga ook niet voor mijn lol luisteren naar wat een gek me te melden heeft. Maar Nederland is juist een van de meest vrije landen. Wij verbieden geen boeken omdat ze iemand kwetsen. Wij verbieden geen politieke partijen. En andersdenkenden/zijnden worden hier veel minder onderdrukt dan in de ons omringende landen (buitenlanders, homo's, enz.) Je kan wel lopen schelden op Nederland, maar het is nergens veel beter. En op een heleboel plekken veel slechter.

Verwijderd

Wij verbieden geen boeken omdat ze iemand kwetsen.En Mein Kampf van A. Hitler dan?

Wij verbieden geen politieke partijen.Iemand nog wat van CP86 gehoord?

• Diadem

Diadem

fossiel

Nederland is dus zeker geen vrij land...

Zoals Peter al zegt: Mein Kampf is nog steeds verboden.

maar dat niet alleen... Een paar dagen geleden nog. De leider van het vlaams blok, philip dewinter, is voor opnamen van een tv discussie programma (van de VPRO geloof ik) uitgenodigt in Nederland. Wat denk je dat er gebeurt? Zijn auto wordt vernield en daarna wordt de studio bestormt en wordt hij zo ongeveer in elkaar geslagen. Denk je dat hier tegen wordt opgetreden? Niet dus..

Waar is nu die vrijheid van meningsuiting?

Hell, wat denk je dat er zou gebeuren als Rosenmoller (net als Philip Dewinter leider van een belangrijke opositiepartij) in België in elkaar geslagen zou worden?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>De grootste onzin die ik hier heb gezien is die dat je in Nederland onderdrukt wordt als je een andere mening hebt. OK, misschien heb je wat minder vrienden, maar de staat onderdrukt je echt niet... [/quote]ten eerste is dit niet eens waar, de staat onderdrukt bepaalde afwijkende meningen wel degelijk. zoals Janmaat die een tijdje geleden opgepakt was wegens aanzet tot discriminatie/rassenhaat (ik weet het niet helemaal precies meer)
ik wil niet zeggen dat het goed is als je zulke dingen doet, maar dat wil nog niet zeggen dat hij opgepakt moet worden.
en ten tweede moet je maar eens opletten hoe fel iedereen reageert als je met een absoluut niet politiek correct standpunt voor de dag komt. dus daar pas je wel voor op in het echte leven. op een forum als dit maakt het niet zoveel uit, omdat toch (bijna) niemand weet wie je bent. in het echt doe je dat niet zomaar, want wie heeft er nou zin in door de hele groep (school/werk/..) uitgekotst te worden??

wat ik wil zeggen is dat je de druk vanuit de maatschappij om politiek correct te zijn niet moet onderschatten. die is soms echt sterk. zoals ook in het voorbeeld van diadem

Verwijderd

zat ik net even aan te denken:
naast allerlei echt vastgeroeste politiek correcte ideeen heb je ook nog een stel van die standaard uitdrukkingen/meningen die zogenaamd heel controversieel zijn, maar waar toch iedereen het mee eens is, die je dan ook moet aanhangen. hoeveel mensen hoor je niet van die dingen zeggen als iedereen is tegen het homohuwlijk, maar ik niet hoor, van mij mogen ze!! (ok, deze is wat achterhaald, maar ik kon zo snel geen betere bedenken.)
maar ondertussen komt er nog steeds veel tegenstand uit de maatschappij, maar niemand zal er direct voor uitkomen. lekker .... (vul maar een mooi woord in)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 22:11 schreef Diadem het volgende:
Nederland is dus zeker geen vrij land...
Zoals Peter al zegt: Mein Kampf is nog steeds verboden.[/quote]Zal het ook nooit worden, als je een iets steelt ben je ook strafbaar, als je dingen verkondigt als het systematisch uitmoorden van mensen dan is dat ook strafbaar, ga zo maar door, of wil je alle wetten ook maar meteen afschaffen?
Dat is niet (ultra)-rechts, maar komt meer in de buurt van anarchisme.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Volgens mij is Mein Kampf niet verboden hoor.
Maar het is toch ook interresant voor bijv. psychologen om dat boek te lezen en te kijken hoe zo'n man denkt.
Ik heb bij www.bol.com gekeken en het is daar gewoon te bestellen dus niet illegaal.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 17:23 schreef Clay het volgende:
... het irritant vindT dat iedereen met de menigte meepraat...

... hier op het forum vindT zijn
niets ...[/quote]:) Tja, nooit goed in geweest! (Te weinig interesse)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Kerel vind ik ook wel een mooie, dat geeft toch weer een extra dreigende lading aan je betoog, maar je hoeft niet op enter te dauwen als je aan het eind van het reply scherm bent hoor.[/quote]Ik vind het persoonlijk fijner lezen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dat kudde idee waar jij het nu over hebt vind ik juist zo fout, daar erger ik me nou zo aan dat iedereen iemand anders weer napraat. Dat je je probeert te kleden als je vrienden, dat je politiek dezelfde partij kiest als bekenden omdat zij dat ook doen, dat vind ik dom.[/quote]Er zijn inderdaad zulk soort domme koeien ja.
Kijk maar naar de 'gabber' beweging. (no-offence!)
Maar ga maar na, uiteindelijk als het erop
neer komt ga je zelf ook met de rest van de
kudde mee. En dan gaat het natuurlijk niet
over kleding o.i.d.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik wil geen kuddedier zijn. Nou zijn er waarschijnlijk niet genoeg meningen, partijen en ideologieen om iedereen in de wereld wat anders te laten denken, maar maak tenminste dan nog je eigen keuze in welke kudde je gaat grazen.[/quote]Dat doet iedereen ook heus wel. Zolang er nog
geen klonen rondlopen van mensen is niemand
het op alle fronten eens met een ander. Ook
al zijn er wel veel mensen (media vooral) die
zich toch 'politiek correct' op zullen stellen
omdat ze dan meer aanhangers, vrienden, fans
krijgen. Kijk maar naar bijv. een Britney
Spears die liever andere muziek had gemaakt,
maar ze zegt zelf al dat dit beter verkoopt.

Er was laatst nog een topic over een kerel
die in een klas met 22 meiden zat met nog 3
kerels. En hij vroeg zich nu af hoe hij zich
moest gaan gedragen om in smaak te vallen bij
al die 22 meiden. Dus zou hij het maar niet
meer over zijn hobby computers gaan hebben
en allemaal merk-kleding en een scooter gaan
kopen. Nou, is dit je voorbeeld van een kudde-
koe of niet?

Zorg nou maar dat je zelf niet
blindelings met die kudde meegaat. Maar als
je gewoon logisch nadenkt zoals je lijkt te
doen dan volg je toch je eigen weg. Maar
kijk wel uit dat je juist NIET compleet
tegen ALLES ingaat wat de kudde doet. Dat is
nergens voor nodig, doe gewoon wat je zelf
leuk vind en draag gewoon wat je zelf leuk vind.

Hmz. Nu heb ik geen zin meer om verder te
schrijven. Mazzels!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wij verbieden geen boeken omdat ze iemand kwetsen.En Mein Kampf van A. Hitler dan?[/quote]Niet verboden omdat het iemand kwetst... Bovendien, het is ongeveer even verboden als softdrugs. Je kan het zo kopen.
Bovendien, dit is natuurlijk wel effe wat anders dan dat boek van die Belgische schrijver. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wij verbieden geen politieke partijen.Iemand nog wat van CP86 gehoord?[/quote]CP86 is verboden omdat het een criminele organisatie was die de politiek als dekmantel gebruikte. Niet op grond van haar politieke ideeen, maar op grond van het feit dat ze bepaalde ideeen ook in praktijk bracht.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Zal ik eens een zwaar contoversiele mening posten? Ik wordt vast door iedereen gebashed... hier komt 'ie:

GOTO-statements zijn mooi.

Brandt maar los...

Lord Daemon

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Lord Daemon:

10 De Kip
20 Het Ei
30 Goto 10

Past beter in het onzin forum?

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:49
CLAY:

Ik hoop dat je het expres gedaan hebt, maar in 1 post iemands taalfouten verbeteren en vervolgens zelf taalfouten maken...

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
Ach, je verbetert de fouten van anderen die je direct opvallen, maar ondertussen maak je ze zelf ook, da's toch normaal. niet dat IEMAND ook maar expres fouten maakt.

en als ik nou ga zeuren dat het mij zo stoort als mensen D, DT of T fout doen of "als" en "dan" door elkaar halen, dan is er vast wel een bijdehand gozertje wat een voorbeeld tevoorschijn tovert waarin ik het zelf fout doe :) >:)

• HertogJan
  • Laatst online: 07:49
Het viel me gewoon op

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

He, ik ben bloedserieus! Iedereen haat GOTO-statements, behalve ik! Waarom word ik naar het onzin-forum verwezen?

Lord Daemon

• Elvhenk
  • Laatst online: 08:12

Elvhenk

Madam Mikmak

Wat zijn GOTO statements?

Goed punt Clay. Ik denk dat mensen vaak hun eigen mening oppotten omdat ze te bang zijn om politiek oncorrect over te komen. En dat dient eigenlijk geen enkel doel.

Kijk eens naar de uitkomst van de Antwerpse gemeenteverkiezingen, eenderde van de stemmen voor Vlaams blok. En nu wil men er geen gemeenteraad mee vormen. Dat is niet goed. Je kan er wel van balen, maar dit is een democratisch principe. Vlaam blok wordt hier alleen maar groter van, want de mensen die hiervoor hebben gestemd worden niet gehoord. Reken er maar op dat Vlaams blok de volgende keer de helft van de stemmen krijgt.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat is er nu mooier?

[Edit: Inspringen wil 'ie niet... helaas]

(1)

If ((a<0)||(a>5)) goto einde;
statement 1;
If ((b<0)||(b>5)) goto einde;
statement 2;
If ((c<0)||(c>5)) goto einde;
statement 3;
einde:

(2)

If ((a>-1)&&(a<6)){
statement 1;
If ((b<0)||(b>5)){
statement 2;
If ((c<0)||(c>5)){
statement 3;
}
}
}

Bij een beetje ingewikkeld programma heb je voor je het weet je hoofprogramma in een 7-maal geneste for-loop ingebed! Da's echt ontzettend lelijk, en zeer goed te voorkomen met GOTO's.

Of wat denk je van deze:

(1)

begin:
programma;
printf("Druk 1 om het programma nog een keer te runnen");
c = (char)getch();
if (c='1') goto begin;

(2)

char c='1';
while(c='1'){
programma
printf("Druk 1 om het programma nog een keer te runnen");
c = (char)getch();
}

Met GOTO's hoef je niet je hele programma in een while-lus te zetten. VEEL mooier. Dus.

Lord Daemon

• Elvhenk
  • Laatst online: 08:12

Elvhenk

Madam Mikmak

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>hoofprogramma in een 7-maal geneste for-loop ingebed[/quote]This is SOOOOOO way out of my league! LOL Je kan met mij over leven en dood, geestjes, en de duivel en z'n ouwe moer praten, maar een echte tweaker ben ik dus niet!! ROFL
Dank voor uitleg evenwel.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Lord Daemon:

Ik dacht dat je een geintje maakte
Misschien is goto in jouw voorbeeld mooier, maar als je een ellenlange listing hebt, vol met goto's, vind ik het wel moeilijk foutzoeken (of uitvinden wat je prog uberhaupt doet) ;)

• Diadem

Diadem

fossiel

Damn, ik heb liever mijn hele hoofdprogramma in een 7-voudig geneste while loop dan dat ik GOTO's ga gebruiken...

hell, ik heb mirc-scripting geprobeert ooit. Daar heb je dus geen while of repeat ofzo. Je hebt zelfs geen for..next (dus goto met tellertje wordt het dan).. echt een grote goto chaos. verschrikkelijk....

Verwijderd

ik zal er wel niets van snappen, maar waarom heeft bijna iedereen dan zo de schurft aan goto's? als het er duidelijker/korter op wordt lijkt het me juist wel handig. maar ik geloof dat dat soms op principes afgewezen wordt... waarom dan??

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
Iteresseert mij eigenlijk helemaal niets, die GoTo, en daar ben ik heel eerlijk in. :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Kijk, ik zeg niet dat je altijd GOTO's moet gebruiken, absoluut niet. Maar ik probeer het grote GOTO-taboe te doorbreken...

Lord Daemon

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Je hebt werk te doen ;)

Pagina: 1