dikte kabel

Pagina: 1
Acties:

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Topicstarter
ik wil een ccfl uit een handscanner gaan gebruiken als lampje voor in mijn dashboardkastje in mijn auto...
hoe dik moet de kabel volgens jullie zijn?

ik wil het netjes wegewerken met een tuimelschakelaartje op mijn dashboard dus al met al heb ik wel een meter kabel nodig denk ik...

¯\_(ツ)_/¯

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

is dat geen rij ledjes???

maar even over je vraag:

je moet iig voor de invertor schakelen, en die dingen zijn dunne kabel genoeg... gewoon draadje, wat je hebt liggen... als et maar niet flat cable achtig word...

Electronics development

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Op donderdag 27 juni 2002 19:47 schreef beschuitfluiter het volgende:
ik wil een ccfl uit een handscanner gaan gebruiken als lampje voor in mijn dashboardkastje in mijn auto...
hoe dik moet de kabel volgens jullie zijn?

ik wil het netjes wegewerken met een tuimelschakelaartje op mijn dashboard dus al met al heb ik wel een meter kabel nodig denk ik...
standaar molexdraadje(een rode bijvoorbeeld) is iets van 3mm dik? In ieder geval werkt het daar wel mee, dus dat moet genoeg zijn

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Op donderdag 27 juni 2002 20:22 schreef 3lmowww het volgende:
is dat geen rij ledjes???

maar even over je vraag:

je moet iig voor de invertor schakelen, en die dingen zijn dunne kabel genoeg... gewoon draadje, wat je hebt liggen... als et maar niet flat cable achtig word...
Geen barcodescanner, maar een kleurenscanner echter geen flatbed maar handheld dus. Denk ik. :)

Dikte van originele draad is meestal voldoende he :*

Verwijderd

2x0,75 mm2 is genoeg, zoveel trekt een CCFL niet

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 20:33 schreef dr.lowtune het volgende:

[..]

standaar molexdraadje(een rode bijvoorbeeld) is iets van 3mm dik? In ieder geval werkt het daar wel mee, dus dat moet genoeg zijn
jij heb dikke kabels zeg :D... dat wil ik ook, zal er wel :9 uitzien

maar bij mij zijn ze ongeveer 0,75 mm2 gok ik zo

Verwijderd

Dat CCFL-tje gaat met dun wikkeldraad nog goed...
m.a.w. het maakt weinig uit. Startkabels, flatcable, alles kan.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Topicstarter
ok bedankt... ik heb nu gewoon aardig dunne speakerkabel gebruikt en het werkt errug leuk...

ff mooi wegwerken met schakelaar op het dashboard en dan zal ik in OCE wel een keer picz posten...

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

ik zal toch maar voor een kabel die minimaal 100A @ 220V kan vevoeren die dingen zuipen nogal :+ 8-)

Verwijderd

Die dingen werken toch met een inverter,
zou dan de draden naar de inverter langer maken en niet de draden naar de lamp.

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 20:47 schreef Saico het volgende:
Die dingen werken toch met een inverter,
zou dan de draden naar de inverter langer maken en niet de draden naar de lamp.
Als ze met een inerter werken zou ik de voedingsspaaningsdraden verlengen. Op de draden vanaf de inverter staat een spanning tussen de 400 en 600 volt, daar wil je niet kennis mee maken.
Gebruik gewoon normaal draad van 0.75 mm2 daar kan je 2A tot 3A over laten lopen bij 12V. Wel veel stroom, maar de spannig is laag genoeg.
Zorg wel dat de inverter goed genoeg geisoleerd is, heb er vanddag weer 1 vast gehad en ik kan je zeggen dat je dat best even wat wil gaan drinken. :)

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 21:58 schreef just_started het volgende:

[..]

Als ze met een inerter werken zou ik de voedingsspaaningsdraden verlengen. Op de draden vanaf de inverter staat een spanning tussen de 400 en 600 volt, daar wil je niet kennis mee maken.
Gebruik gewoon normaal draad van 0.75 mm2 daar kan je 2A tot 3A over laten lopen bij 12V. Wel veel stroom, maar de spannig is laag genoeg.
Zorg wel dat de inverter goed genoeg geisoleerd is, heb er vanddag weer 1 vast gehad en ik kan je zeggen dat je dat best even wat wil gaan drinken. :)
Het is altijd wel lekker verfrissend :) :+

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 21:13 schreef DaBit het volgende:
Dat CCFL-tje gaat met dun wikkeldraad nog goed...
m.a.w. het maakt weinig uit. Startkabels, flatcable, alles kan.
startkabels.......
mmm dat zal wel voldoende zijn ja >:)
Pagina: 1