p1 166 MMX laptop alleen PIO ???

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33
Ik heb een p1 166mmx laptop met een 10 gig IBM travelstar schijf die DMA ondersteund, nu heb ik diverse OS geprobeerd maar onder 2000 en XP: alleen PIO.
Onder windows 98 kan ik DMA aanvinken voor mijn hardeschijf dan gaat het goed maar hoe weet ik of het echt wel zo is? als ik DMA aanvink voor mijn cdrom start windows niet meer op :(

oja in de bios staat DMA wel aan (niet disabled)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50
Een Pentium I (166) met windows Xp?/2000? woei, je heb geduld of niet?

Misschien ondersteunt zo'n oude laptop dat niet?

• savale
ik heb geduld ja :) windows 2000 draait echt nog wel ok eigenlijk. (80 mb ram)
misschien komt het probleem van dat dma doordat mijn bios niet in staat is 10 gig te zien en ik dus een progje van IBM gebruik om de 10 gig te gebruiken...

• Icey
Hmm. misschien ondersteunt die laptop gewoon geen nieuwe hardeschijven. dat zou -misschien- kunnen...

Maar als ik jou was zou ik overgaan op win98 (se:?) dat draaid toch wel een hoop beter dan die nieuwe besturingsystemem!

• savale
jawel dat wel inderdaad maar ik vroeg me af waarom er geen dma wordt gebruikt... ik merk op mijn p3 733 een enorm verschil als dma uit staat dus ik hoop dma ff werkend te krijgen op me laptop

• Icey
Ik denk niet dat zo'n pc opeens een heeel stuk sneller word, echt snel word zo'n P166 niet :)

• savale
ja maar vooral als het al niet snel is helpen alle beetjes...En ik vind het altijd wel intressant om er zo veel mogelijk uit te persen uit een wat tragere computer... :D ja ieder zijn hobby :)

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-03 22:36
dan moet je er linux opzetten.. :7

(ja okay of freebsd, etc..)

• savale
zit ik ook al aan te denken maar ik hoop er nog wat dingen op te kunnen en ik weet niet of dat bijvoorbeeld in Linux kan: mp3 afspelen met pitch control, soort office pakket met iig word achtig iets... en als het kan svcd's afspelen (wat waarschijnlijk niet goed kan ik windows met deze pc)
Pagina: 1