Verwijderd

Topicstarter
N.a.v. een artikel eerder op I&T, vroeg ik me af hoe het in het *algemeen* zit met het plaatsen van simlocks op toestellen met een abbonnement door de providers, met name 02.
Wie weet of ze deze toestellen simlocken of niet?
Of valt er niks aan te voorspellen?

Verwijderd

abbonementen locken hun foon nooit

je zit toch wel een jaar vast aan je abbo en interreseert het hun als je een ander toestel koopt

bij prepaid ligt dat anders

ze geven jou korting op een toestel
en dan willen ze niet dat jij dat toestel (waar hun een deel van betaald hebbe) met een andere provider gaat gebruiken

genoeg uitleg????

Verwijderd

offtopic:
ik heb al 11 maanden een abonnement daar, nu het debiele....

tijdens de F1 vorig jaar in Belgie had ik geen bereik, ik thuis gekomen en 7*4 (helpdesk) gebeld. Nee meneer die blokkering halen we eraf....

idd 3weken later kon ik in belgie gewoon bellen.

Nu wou ik net Friaco bellen (0900) was geen telefoon beschikbaar in de buurt (had geen zin om naar beneden te lopen om hem te halen :D :z ) dus pakte ik mijn GSM.

bel ik 0900 - FLATRATE krijg ik demelding dat ik dit nummer niet kan draaien met mijn abo dat ik klantenservice moest bellen....

ik klantenservice bellen (wachttijd is wel veel korter sindsdat het O2 is geworden, nu maar 3 minuten, was toen met belgie 2 * 50 minuten ofzo). krijg ik een gastje aan de lijn.

hij: Hallo met O2 klantenservice waarmee kan ik u van dienst zijn?
ik: ja hallo ik kan geen 0900 nummer bellen met mijn abo
hij: wat is uw nummer?
ik: 06-********* is geporteerd van KPN
hij: (na even zoeken) is het een geporteerd nummer?
ik: ja zoals ik al zei van KPN afkomstig.
hij: oh ok, heeft u een momentje
ik: jahoor
------ 2 minuten stil -------
hij: ben ik weer, wij hebben nog niet alle gegevens binnen van u
ik: nog niet alle gegevens binnen?? ik krijg al 11 maanden lang gewoon de rekening binnen, hoezo niet alle gegevens.
hij: we missen een kopie van bankafschrift.
ik: ja sorry daaar kan ik niets aan doen, maar hoe kan het dan dat het wel afgeschreven word bij mijn bank?
hij: ja dat klopt wel, maar we missen een kopie van bankaschrift, zonder deze kopie kunnen we niet de blokkering van 0900 en buitenland afhalen.
ik: van buitenland afhalen?? ik kan al in het buitenland bellen hoor die hoeft er niet af.
hij: u kunt al in het buitenland bellen? dat kan helemaal niet dat is gekoppeld.
ik: het is toch echt zo, maar ik zou graag die blokering van mijn phoon afhebben.
hij: ja sorry dat kan niet als de gegevens compleet zijn.
ik: maar ik kan wel in het buitenland bellen, en dat is gekoppeld volgens u. Lekker systeem daar dan
hij: maar kunt u het kopie even faxen.
ik: sorry heb geen fax >:) (staat er een naast me :D)
hij: zonder kopie kunnen we hem er echt niet afhalen
ik: nou laat dan maar, voor die ene maand laat maar hangen dan, kopie regelen jullie zelf maar bij Belcompany Breda daar heb ik hem namelijk gekocht. maaruh lekker waterproof systeem hebben jullie, in ieder geval bedankt voor de moeite en tot nooit meer ziens, dit was de laatste O2 voor mij.
hij: tot ziens

nu sturen ze mij dus al 11 maanden rekeningen toe zonder dat ze al mijn gegevens hebben |:( morgen ff de belcompany verrot schelden en ff kijken of ik daar wat kan regelen met tegemoet koming, aangezien ik nu hard kan maken dat het hun fout is.

voor missen buitenland bereik, 2 maanden abonnementsgeld teruggehad >:)

als je een abonnement aanschaft met telefoon horen de telefoons simlock vrij te zijn is deze dat echter niet dan kan je je provider bellen en deze vragen de blokkade eraf te halen.

Ik zal even zoeken naar de gerechtelijk ordening die ik ergens in mijn mailbox heb staan, en deze op internet gooien.

(heb namelijk hetzelfde probleem al een keer gehad )

edit:
hmmmm kan hem niet meer vinden in mijn mappen, misschien dat hij op www.rechtspraak.nl staat

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vorig jaar bij verlengen abo voor een foontje gekozen, had em zelf niet nodig maar kon er iemand blij mee maken.
Deze was door Telfort WEL voorzien van een simlock..
Tis dus niet altijd zo dat abo toestellen automatisch simlockvrij zijn.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:13

Glabbeek

Dat dus.

Op donderdag 27 juni 2002 19:40 schreef PlaceR onder andere het volgende:
abbonementen locken hun foon nooit
Vodafoon doet dit in ieder geval niet nee, maar ik heb ook een Dutchtone-abonnement gehad en de foon daarbij was .wel. gesimlocked. De reden snap ik ook niet helemaal, je zit (normaal gesproken) toch minimaal een jaar vast aan het abonnement.

En zo is het maar net.

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:15

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Vodafoon doet dit in ieder geval niet nee, maar ik heb ook een Dutchtone-abonnement gehad en de foon daarbij was .wel. gesimlocked. De reden snap ik ook niet helemaal, je zit (normaal gesproken) toch minimaal een jaar vast aan het abonnement.
Vreemd, ik heb ook een D* abo gehad maar mijn telefoon(s) waren nooit gesimlocked.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Verwijderd

knp wil nog wel eens een simlock plaatsen op abbo telefoons
Pagina: 1