Algemeen Dual Screen

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
Ik zit heir nu ook al 2 dagen met duall screen, nu is mij opgevallen ook bij sommige chte foto's die ik soms zie is dat de monitors strak naast mekaar staan :?
ik heb ze zon 20cm uit mekaar en af en toe gaat er nu een heel erg kleine lichte zwarte streep over het beeld, niet te zien alelen als je je er op concentreerd.
Nu vraag ik mij af kan dit erg veel kwaad of??

(heb net nieuwe Iiyama 17Inch schermpie gekocht en wil liever niet dat die dus naar de knoppe is straks.)

Kan dit dus erg veel kwaad?
en als dat zo is, dan mogen die mensen op de foto's toch ook wel ff beter uitkijken :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Daar is geen simpel antwoord op, maar een ding is zeker: sommige monitoren kunnen er niet (goed) tegen, anderen wel.

Sommigen zijn er gevoeliger voor dan anderen, sommigen produceren meer storing dan anderen, sommigen zijn afgeschermd met metalen platen, enz.
Ook is dit volgensmij refhreshrate-afhankelijk.

Of jouw monitoren er tegen kunnen kom je het beste achter door het uit te proberen lijkt me. Zodra je 'verschijnselen' ziet (kromtrekken, storingen, verkleuringen, enz) weet je dat het niet goed is.

Als ze echt te ver uit elkaar staan voor je smaak en ze storen nog op elkaar, dan kun je proberen een metalen plaat ertussen te monteren, dit schijnt te helpen.

Ik heb btw even '[Debian]' uit je topictitel gesloopt.
Je mag Debian dan zo gaaf vinden dat je het overal opschrijft, maar dit topic heeft toch echt niks met Debian te maken >:) :P

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Probeer eens twee verschillende refreshrates in te stellen. Ik heb twee schermen naast elkaar staan met 5 cm ruimte, geen enkel probleem totdat ik de refresh gelijk zet, dan krijg ik het effect wat jij beschrijft.

ps. dit is meer iets voor in V&B

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:55
Op donderdag 27 juni 2002 22:50 schreef deadinspace het volgende:

dan kun je proberen een metalen plaat ertussen te monteren, dit schijnt te helpen.
**tip** Zijplaat van je compu bijvoorbeeld

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb er 3 naast elkaar staan, je MOET ze idd op verschillende refrsh zetten of de donder slaat in bij wijze van spreken.

Op de middelste een Iiyama VMP 451 zijn idd lichte kromtrekkingen, maar ik denk dat dat eerder Iiyama geörienteerd is danwel de schuld van de andere monitors.

Het idee met de plaat ga ik toch ook eens uitproberen.

Verwijderd

als ik de replies hier lees, merk ik dat het eigenlijk vrij afhankelijk is van monitor tot monitor...

Ikzelf heb 2 EIZO T57S naast elkaar staan, zelfde refresh en die dingen zijn zeer stabiel. Ik heb niets "raars" in het beeld.

Je kunt ook kijken of er geen adapter in de buurt is.
Ik had enorm veel rare vervormingen in m'n beeld omdat achter de monitor een adapter voor een hubje in het stopcontact zat.
Ook de voeding van je PC kan dit effect hebben. (als je PC open staat).

Alles wat een magnetisch veld creeert kan storingen geven.
(ook stereo boxen die in de buurt staan)

• GeeMoney
Op donderdag 27 juni 2002 22:50 schreef deadinspace het volgende:
Daar is geen simpel antwoord op, maar een ding is zeker: sommige monitoren kunnen er niet (goed) tegen, anderen wel.

Sommigen zijn er gevoeliger voor dan anderen, sommigen produceren meer storing dan anderen, sommigen zijn afgeschermd met metalen platen, enz.
Ook is dit volgensmij refhreshrate-afhankelijk.

Of jouw monitoren er tegen kunnen kom je het beste achter door het uit te proberen lijkt me. Zodra je 'verschijnselen' ziet (kromtrekken, storingen, verkleuringen, enz) weet je dat het niet goed is.

Als ze echt te ver uit elkaar staan voor je smaak en ze storen nog op elkaar, dan kun je proberen een metalen plaat ertussen te monteren, dit schijnt te helpen.

Ik heb btw even '[Debian]' uit je topictitel gesloopt.
Je mag Debian dan zo gaaf vinden dat je het overal opschrijft, maar dit topic heeft toch echt niks met Debian te maken >:) :P
ik zal proberen me in te houden emt Debian >:)

ik zal even kijken of een metalen plaat ofzo dan wat is, ik zie bij mij dus alleen een dun zwart lijntje over het beeld als ik me er echt goed op concentreer.
Verder stoort ie niet en ook geen kromtrekkingen :)
Ik laat het voorlopig ff zo, ff kijken wat ie doet.

bedankt.

• GeeMoney
Ik heb op beide verschillende refreshrates staan, die Iiyama loopt op 80Hertz en mijn oude Hansol op 60 Hertz, die lichte lijn blifjt al zet ik die Hansol op 100Hrtz .
Zodra ik die Hansol dus uitzet verdwijnt dat lijntje het legt dus zeker weten bij monitor 2 :)
Andersom trouwens ook, als ik die Iiyama uitzet is er ook geen lijntje meer :)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 23:20

DaRoot

Some say...

Ik heb zelf een 4 jaar oude 17" LG Studioworks 77i en een 14" Philips 14C strak naast elkaar staan. De LG op 85 Hz, de Philips op 60 Hz. Op de Philips zie ik helemaal niets vreemd, op de LG alleen aan die kant waar de Philips er tegenaan staat, op witte vlakken een hele lichte flikkering.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• GeeMoney
Op vrijdag 28 juni 2002 10:23 schreef DaRoot het volgende:
Ik heb zelf een 4 jaar oude 17" LG Studioworks 77i en een 14" Philips 14C strak naast elkaar staan. De LG op 85 Hz, de Philips op 60 Hz. Op de Philips zie ik helemaal niets vreemd, op de LG alleen aan die kant waar de Philips er tegenaan staat, op witte vlakken een hele lichte flikkering.
dat is ook nog een beetje gokken bij mij, ik kan namelijk met xvditune alleen maar de Refresh Rates en dergelijke zien van mijn 17" Iiyama.
Hoe kom ik er nu schter wat monitor 2 draait :?
(hij draait denk ik 60Hertz omdat de monitor van 15" max 1280x1024kan en dan 60 Hertz hoort te draaien volgens boekje >:) )

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
ik zal even kijken of een metalen plaat ofzo dan wat is, ik zie bij mij dus alleen een dun zwart lijntje over het beeld als ik me er echt goed op concentreer.
Het is toch geen Trinitron/DiamondTron monitor waardoor je de (horizontale, als je er niet op let onzichtbare) ondersteuningsdraden als storing waar neemt? Want dat is namelijk normaal :D

* Martin Sturm Sturm zal wel weer iets doms zeggen hierboven :)

• GeeMoney
Op vrijdag 28 juni 2002 11:20 schreef Martin Sturm het volgende:

[..]

Het is toch geen Trinitron/DiamondTron monitor waardoor je de (horizontale, als je er niet op let onzichtbare) ondersteuningsdraden als storing waar neemt? Want dat is namelijk normaal :D

* GeeMoney Sturm zal wel weer iets doms zeggen hierboven :)
lol, die niet :) die bewegen namelijk niet, maar ik kom nu tot de conclusie dat als de monitoren warm zijn (na anderhalf uur ofzo) dat ik het effect dus niet meer heb :)
Pagina: 1