Toon posts:

[debian] geen ip van dhcp met nieuwe kernel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe kernel gecompileerd voor op mn Toshiba laptop en alles werkt. Ik krijg alleen geen ip? De network card (pcmcia) is wel up.

Ik heb vast wat vergeten bij het kernel compileren want als ik met de oude kernel boot dan gaat het wel goed.

Waar moet ik het ongeveer zoeken? Bij "make xconfig" en dan bij network settings staat wel iets van dhcp. Ik heb het ook al aangezet en opnieuw gecompileerd maar het deed niks.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
bij mij na het compileren van een nieuwe kernel werkt bij mijn huidige dhcp client van Debian ook niet meer.
(heb toch echt alles in me kernel ervoor !)
ik gebruik nu gewoon een dhcp client die ik download van freshmeat.net
genaamd dhcpc

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 18:58 schreef The_Dart het volgende:
bij mij na het compileren van een nieuwe kernel werkt bij mijn huidige dhcp client van Debian ook niet meer.
(heb toch echt alles in me kernel ervoor !)
ik gebruik nu gewoon een dhcp client die ik download van freshmeat.net
genaamd dhcpc
Ik down die dhcpc anders voorvast wel even. Ik zoek desondanks toch nog even door want t moet toch op te lossen zijn lijkt me. Ik heb trouwens kernel 2.4.18.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Heb je bij netwerk options wel socket filtering aangezet?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 20:29 schreef cool_zero het volgende:
Heb je bij netwerk options wel socket filtering aangezet?
Ik heb het aangezet. Het leek me niet nodig. filtering.. Maaruh het werkt dus wel ! Nu doet ie het perfect. Nou nog weer leren hoe debian verder ook alweer werkt e.d. :) Bedankt ik ben weer een stapje verder.