Toon posts:

Phoenix Bios Update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg als ik de computer aanzet een Bios Rom Checksum error. Op dit forum heb ik gelezen dat ik dan de bios moet flashen. Maar ik kan nergens een update vinden voor de bios.

In het beeld komt te staan:
Award Boot Block Bios v1.0

Bios rom checksum error

Please incert boot disk.

Op de bios chip zelf staat:
Phoenix Bios
D 686 Bios
cpn 613190311

Het kan ook zijn dat ik het mis heb dat ik de bios moet flashen zoja alle andere ideeën zijn welkom :)

Het is een Soltek Moederbord ST-KTVAE

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

ok omte beginnen is het wel duidelijk dat je weinig search werk hebt gedaan en das :( In 20 sec googlen had ik de bios al
edit toch niet, leek er veel op. weet je zeker dat dat type dat je opgeeft klopt alles op de soltek site begint namelijk met SL. Edit2 er is wel een SuperTEK ST-KTVAE.

heb je trouwens al een clear cmos geprobeerd? Wil wel is helpen.
Verder is het aan te raden dat je je wat meer in het biosflashen gaat verdiepen voordat je gaat flashen anders is de kans groot dat er iets mis gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het was een Super Tek board, ik heb al bestwel lang lopen googelen(anderhalf uur of zow). de cmos clearen heb ik ook al geprobeert. Maar ik had iets gelezen over 30 seconden in schakelen en dan het jumpertje weer goedzetten??? in ieder geval ik heb hem ingeschakelt en daarna gelijk weer uitgeschakelt, maakt dit veel uit?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:52

St@m

@ Your Service

geen flauw idee hoe je je bios moet resetten, staat wel in het boekje van je mobo, ik denk trouwens dat het probleem daarmee wel is opgelost hoor, een reset is wel genoeg, maare wat heb je gedaan dan dat die fout in beeld komt?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Topicstarter
PC in elkaar zetten... :)