"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Tsja, Supermicro en Tyan zijn allebei merken die een naam hebben op gebied van servermoederborden en hun stabiliteit. Ik denk dat je het best eens naar reviews kunt kijken, ff googlen ofzo...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Supermicro is nogal close met Intel en maakt daarom geen Socket A mobo's.
Ga je een 2U rackmount gebruiken? Neem dan een Tiger MPX of Iwill MPX2. Deze borden hebben 6 PCI slots waardor je eerste PCI slot op de juiste plek uitkomt bij je PCI riser.
De Tiger MPX is wat beter geschikt voor servers omdat-ie de mogelijkheid heeft om op afstand via een modem of seriële link in het BIOS te komen.
Ga je een 2U rackmount gebruiken? Neem dan een Tiger MPX of Iwill MPX2. Deze borden hebben 6 PCI slots waardor je eerste PCI slot op de juiste plek uitkomt bij je PCI riser.
De Tiger MPX is wat beter geschikt voor servers omdat-ie de mogelijkheid heeft om op afstand via een modem of seriële link in het BIOS te komen.
ik heb zo'n brakke 4u kast, zo'n elcheapo desktop met handvatenOp donderdag 27 juni 2002 18:53 schreef Femme het volgende:
Supermicro is nogal close met Intel en maakt daarom geen Socket A mobo's.
moet wel zeggen dat die iwill een behoorlijke grote plank is, maar wel atx form factor volgens de specs dus dat zal dan wel passen hoop ik.
anyway,
dit zijn allebij dual cpu bordjes,
ik ben niet zozeer op zoek naar extra pk's maar het gaat me vooral om stabiliteit.
kan je me iets aanraden voor 1 cpu?
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Dan moet je geen MPX chipset nemen, want die is alleen voor dual systemen (correct me if i'm wrong)[b]Op donderdag 27 juni 2002 19:13 schreef GiLuX het volgende:
kan je me iets aanraden voor 1 cpu?
wat is eigenlijk de kans dat als ik 2 gewone athlons in zo'n MP bordje prop dat ze multitasken?
80% ofzo?
80% ofzo?
Thunderbirds weet ik niet zeker maar van de XP (morgan cores) weet ik dat je door middel van een L5 brug te linken er een MP van kunt maken. Instructies zijn al eens eerder hier langsgekomen.
(PS met Duron's boven de 1000mhz kan het ook)
(PS met Duron's boven de 1000mhz kan het ook)
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
het gaat mij ook niet zozeer om de chipset.Op donderdag 27 juni 2002 19:18 schreef Heideroosje het volgende:
[..]
Dan moet je geen MPX chipset nemen, want die is alleen voor dual systemen (correct me if i'm wrong)
het gaat mij erom dat ik een stabiel bordje heb dat alleen maar met top onderdelen inelkaar is gezet en dus een hele lage uitval percentage heeft.
ik had nog geen jaar geleden een pc in elkaar gebouwd voor een kennis met een MSI kt7 266 mobo wat toen der tijd overal als beste uit de bus kwam maar helaas, nog geen 9 maanden later bleken die vier dikke elco's naast de cpu ontploft te zijn en het hele mobo ondergelekt te hebben.
dus ik geef liever wat meer geld uit een betrouwbaar mobo dat een paar jaar braaf zijn best kan blijven doen.
Hier kan niemand wat mee; je geeft geen eens aan wat je er precies mee wil doen en welke moederbord feature's je wenst. Kijk anders eens op de Tyan site. Kom je er echt niet uit, open maar weer een nieuw topic, maar dan wél met duidelijke wensen, wat je er mee wil doen e.d.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()