Toon posts:

Domino Notes Server op FreeBSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Een vraagje wie heeft het voor elkaar gekregen Domino Notes op BSD te laten draaien, ik draai het nu op Linux RH 7.2 uit pure wanhoop omdat ik het op FBSD gewoon niet aan de praat krijg >:).

Grt,

Marcel

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:04

_nethack

We're all MAD here

Aangezien Domino niet voor FreeBSD verkrijgbaar is, maar alleen voor Linux, OS/400, Solaris, HP/UX en Windows, kun je het niet zondermeer op FreeBSD draaien. Recompilen voor fbsd gaat je ook niet lukken aangezien het closed source is. Er blijft dus één ding over: emulatie.
freebsd schijnt een linux emulatie te hebben maar hoe goed dat werkt weet ik niet. Domino is een nogal zwaar pakket bestaande uit een hele hoop losse executables, dus een emulatie zal behoorlijk goed in elkaar moeten zitten om dat aan te kunnen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 13:54

Kettrick

Rantmeister!

(jarig!)
Als je onder FreeBSD linux compatibility aanzet moet het gewoon werken.

rc.conf:
code:
1
linux_enable="YES"

Ik draai een UT server onder FreeBSD en dat loopt perfect.

Gewoon proberen. :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je vanuit de ports collection een Linux applicatie installeert, bijvoorbeeld Netscape, wordt alle Linux emulatie meuk meegeïnstalleerd. Dat is een RedHat 6.2 achtige omgeving binnen het FreeBSD systeem. Je moet de emulatie wel inschakelen zoals RoeLz hierboven beschrijft.
Daarna verder pielen en hopen dat je het aan de praat krijgt..

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 13:54

Kettrick

Rantmeister!

(jarig!)
De andere linux meuk die je nodig hebt kan je installeren door /usr/ports/emulators/linux_base/ te bakken :)

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

code:
1
2
3
4
5
# $FreeBSD: ports/emulators/linux_base/Makefile,v 1.60 2002/05/28 02:35:23 obrien Exp $
#

PORTNAME=       linux_base
PORTVERSION=        7.1

kleine correctie de linux emulatie van FreeBSD is al een tijdje redhat 7.1 based :)

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
> make search name=linux_base
Port:   linux_base-6.1_1
Path:   /usr/ports/emulators/linux_base-6
Info:   The base set of packages needed in Linux mode
Maint:  ports@FreeBSD.org
Index:  emulators linux
B-deps: expat-1.95.2 gettext-0.11.1_3 libiconv-1.7_5 popt-1.5.1_1 rpm-3.0.6_6
R-deps:

Port:   linux_base-7.1_2
Path:   /usr/ports/emulators/linux_base
Info:   The base set of packages needed in Linux mode
Maint:  ports@FreeBSD.org
Index:  emulators linux
B-deps: expat-1.95.2 gettext-0.11.1_3 libiconv-1.7_5 popt-1.5.1_1 rpm-3.0.6_6
R-deps:

Het kan allebei dus :). Er wordt vaak gezegd dat linux_base-6 sneller is (o.a. bij Opera en Netscape-Linux), dus probeer die eerst.

En BDW: het is eigenlijk geen emulatie, maar binary compatibility, zo wist iemand mij laatst duidelijk te maken ;)

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

We hebben hiero op het werke een x-aantal maanden een notes server gedraaid. op slackware. wat bleek: gigantishce geheugen lekken. het 'eet' ram als zoete koek. :( Daarom raad ik je sterk aan om ervoor te zorgen dat de server zich elke 14 dagen zichzelf herstart. Daarnaast crashte die nogal 's waardoor we lukraak corrupte documente door het fix-job werden verwijded. (fix=delete). Daarom raad ik je ook aan om dat journaling-optie aan te zetten. (ik ben de precieze term kwijt) o ja, een journaling filesystem is ook wel handig. :-.
Nu hebben we het zaakje met de vuilnis meegegeven en draaien we gewoon plain-old imap. Veel beter/pretiger. ofwel: exchange schat ik veel beter in. (niet dat we dit nu gebruiken). success.

Verwijderd

Topicstarter
:? Jammer er is dus niemand die Domino onder FBSD heb draaien, ik was maanden geleden bezig geweest, natuurlijk met Linux_compat maar ja dan werkt het nog niet zomaar hoor, kernel_panics en allerlei ellende. Ik had ook wat kernelconf files gevonden op het internet speciaal voor Domino maar nee hoor echt niet werken. Nou ik laat het maar op lunix draaien. Nou ik had voorheen ook imap cyrus-imapd en dat is echt perfect. Maar Domino is gewoon om mee te spelen, maar jammer dat het nog niet op FBSD werkt, ik ga er toch mee verder denk ik. In iedergeval bedankt voor de reacties ik had eigenlijk moeten melden dat ik al zover was gekomen. ;) Thanx anyway.

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
Als het je gelukt is laat je dan ook even hier weten? Ik kan me niet voorstellen dat je het GOED aan de praat gaat krijgen maar wel cool ALS het je lukt.
Pagina: 1