Geforce2 Pro of ATI Radeon?

Pagina: 1
Acties:

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe computer te gaan bouwen (dual PIII 866) en ik vroeg me af welke videokaart ik het beste aan kon schaffen: de Geforce2 Pro of de ATI Radeon. (Nee, niet de Geforce2 Ultra of een andere kaart van 2000 piek ;) )

Ik zal 'm voornamelijk voor Photoshop en gamen gebruiken en af en toe ook 3DStudioMax.

Graag advies (van iemand die echt weet waarover 'ie praat ;) ).

Tnx a lot

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nou, daar gaan we weer.
De Geforce Pro is een FPS monster en dus geschikt als je met Games vooral stoer wil doen dat je wel 180 FPS haalt in Q3

Wil je echter naast een goede FPS score in games ook veel 2D werk doen op een resolutie boven de 1024*768 dan moet je de Radeon kopen, de beeld kwaliteit in 2D van de Radeon wordt vergleken met die van de G400 (en dat zegt genoeg).

Okay, case closed op naar de winkel voor een Radeon. Welke? dat hangt er vanaf of je tv in\uit leuk\handig vindt en of je Games wil spelen op de hogere resoluties.

Alleen photosjoppe e.d. de 32mb sdr
Sjoppe en wat games 32mb DDR
sjoppe en wat games en alle tv mogelijkheden 32mb DDR AIW
sjoppe en veel games de 64mb VIVO (oem of retail)

(retail is een core/mem van 183 ipv 166 zoals bij de rest van de Radeon's)

Verwijderd

Ik weet niet hoe serieus je bezig bent met 3dmax maar misschien kan je dan een geforce 2 kopen en die modden tot quadrro. Zinloos voor PS en games maar erg handig voor 3dmax.

Wat snelheid betreft zijn de radeon en geforce in 32 bit ongeveer even snel. Vindt je 16bit belangrijk koop dan een geforce. Voor beide kaarten geldt volgens mij dat de drivers vaak slecht zijn(van nvidia weet ik uit het eigen ervaring van ati drivers hoor ik nog wel eens dingen op inet).

kijk ook eens op neoseeker en zoek dan eens naar ati radeon dan rollen er vast wel wat reviews uit. Voor GTS reviews kan je elke site wel raadplegen volgens mij.

Verwijderd

Een Radeon DDR932 of 64mb) geeft zulke mooie beelkwaliteit daar gaat je ... van groeien...

maargoed de geforce is maybe weer wat sneller en oowk wel mooi beeldkwaliteit door de S3TC die erop zit enzo..

ik denk dat het allebei wel ongeveer even goede kaarten zijn..

Verwijderd

oeps die DDR932 mb is een typfoutje

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De radeon heeft ook ST3C en mooier dan die van de Geforce en typo kun je herstellen door op dat knopje te drukken rechts boven.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/edit.gif deze

Verwijderd

Beeldkwaliteit heerst van de Radeon en hij is vrijwel even snel tot sneller dan de Geforce 2, alleen als je echt ga animeren ed. in 3D studio Max dan ben je beter af met een Geforce.

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Radeon voor games..
Geforce schijnt volgens alle al eerdere berichten beter te zijn bij beeldbewerking.
Heb dat nog niet geprobeert met mijn Radeon 32MB DDR...gaaf kaartje hoor:P

xMouse

Pagina: 1