DDR of RD??

Pagina: 1
Acties:

• pietah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-04 20:07
ola...
het zit zo,
ik heb nu 128 md sdram in m'n pc zitten.

maar aangezien ik m'n pc binnenkort wil upgraden vroeg ik me af of ik nu beter DDR ram of RD ram kan hebben.
ik zag laats nl. een advertentie over het 512 MB RD ram geheugen 800 MHz.is dat een wannahave en gewoon overbodig?

Verwijderd

dat hangt van jouw moederboard af, als die rd slikt, dan kan je best rd nemen, alleen moet rd altijd in paren op je mobo geprikt worden, net als edoram van heel heeeel heeeeel vroeger

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
je zult sowieso een nieuw mobo moeten kopen, want het mobo dat je nu hebt kan alleen SDR. Omdat je een P4 hebt kun je het beste een mobo met RDRAM nemen, omdat dat het snelste is :)

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Op donderdag 27 juni 2002 18:24 schreef Prikkeldraad het volgende:
alleen moet rd altijd in paren op je mobo geprikt worden, net als edoram van heel heeeel heeeeel vroeger
In paren ??

Betekent dat je er dan 2 moet hebben ??
Leg eens uit >:).

ontopic, ik denk dat je het beste met rdram kan werken, gaat iig. wel vlotter dan ddrram

301SQN

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 18:34 schreef geforceddq het volgende:

[..]

In paren ??

Betekent dat je er dan 2 moet hebben ??
Leg eens uit >:).
Je moet er 2 hebben ja(als je ze op een P4 bord plaatst).

Op je verdere vereselijk puberale suggestie ga ik niet in

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zit zelf ook met die prijs, maar ik heb momenteel dual P3 en wil upgraden naar P4. Voor mij komt er dus een nieuw mobo aan. Wat ik voorlopig heb begrepen is dat Rambus geheugen gewoon sneller is, PC1066 geheugen is bedoeld voor 533MHz procs, PC800 voor de 400MHz gevallen ;) Wat wel zo is, is dat het snelste DDR geheugen aardig mee kan komen met rambus geheugen en aangezien DDR nogal wat goedkoper is, is dat wel aantrekkelijk.

Edit: Dat in paren plaatsen vind ik opzich wel kut, als je nml bijvoorbeeld begint met 2*256MB en uit wil breiden, kan dat maar 1 keer, wil je daarna _nog_ meer geheugen, dan moet je dat 2*256MB er weer uit gooien. :(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Op donderdag 27 juni 2002 18:39 schreef Grrrrrene het volgende:
Edit: Dat in paren plaatsen vind ik opzich wel kut, als je nml bijvoorbeeld begint met 2*256MB en uit wil breiden, kan dat maar 1 keer, wil je daarna _nog_ meer geheugen, dan moet je dat 2*256MB er weer uit gooien. :(
Maar aan de andere kant: hoe vaak breid je je geheugen nou uit? Als je nou meteen 512 Mb koopt, en er misschien over een half jaartje nog eens 512 bij in zet, dan is dat toch meer dan zat? De meeste mensen die over een jaar meer dan 1 Gb aan RAM willen hebben stappen tegen die tijd toch wel over op een Prescott of een Hammer, die wellicht al wel met DDR-II ofzo werken...

On-topic:

RDRAM is inderdaad een tikkeltje sneller dan DDR, maar daar staat tegenover dat RDRAM bijna dubbel zoveel kost. Tevens zijn de moederborden met zo'n i850 chipset behoorlijk aan de prijs.

De beste prijs/prestatie verhouding voor P4 is waarschijnlijk een moederbord op basis van de SiS 645DX chipset, in combinatie met PC2700 DDR geheugen. Een mobo met een i850(E) chipset en RDRAM is zeker iets sneller, maar dan moet je jezelf afvragen of die paar procentjes extra snelheid je zoveel €'s waard zijn...

sigloos

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:42
Op donderdag 27 juni 2002 19:09 schreef _mARCO_ het volgende:

[..]

On-topic:

RDRAM is inderdaad een tikkeltje sneller dan DDR, maar daar staat tegenover dat RDRAM bijna dubbel zoveel kost.
DDR is anders niet zo heel veel duurder meer.
Je moet je geheugen gewoon via internet bestellen dat scheelt een stuk in prijs. :)

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Op donderdag 27 juni 2002 21:32 schreef bartbor het volgende:

[..]

DDR is anders niet zo heel veel duurder meer.
Goed getweakt PC2700 DDR kan al sneller zijn dan PC800 RDRAM, dus om echt sneller te zijn dan DDR ben je eigenlijk PC1066 RDRAM nodig. 8-)

En 256 Mb Samsung PC1066 RDRAM kost nog steeds € 142,- (http://www.tweakers.net/pricewatch/32173)

Voor dat geld heb je dus ook al 512 Mb Samsung PC2700 DDR: (http://www.tweakers.net/pricewatch/26718)

Plus ook nog het feit dat die moederborden voor RDRAM behoorlijk aan de prijs zijn, lijkt mij een DDR platform toch de beste keus qua prijs/prestatie. Mensen die echt het snelste van het snelste willen hebben zijn echter beter af met RDRAM, mits ze daarvoor willen betalen...

sigloos

Verwijderd

ja maar op het moment is het toch wel geil om een bak te hebben met een p4b proc en een setje pc1066 rdram, is lekker snel kan ik je verzekeren >:) Maar een goede oplossing voor prijs kwalitiet is zoals marco al zei een SiS 645DX chipset, is ook snel maar minder snel en minder duur. Het is aan jou, het is jou systeem :D
Pagina: 1