Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer valt steeds uit bij aanzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zomaar ineens valt mijn computer steeds uit bij het aanzetten? Als ik hem even met rust laat dan duurd het ca. 2 seconden voordat hij weer afslaat en als ik het dan gelijk weer probeer dan gaat ie gelijk weer uit...

Is dit een voeding probleem?

Op mijn monitor staat wel spanning (en die krijgt ie van mijn computer voeding)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:49

BrZ

Op donderdag 27 juni 2002 17:58 schreef HenkieSpankie het volgende:
Op mijn monitor staat wel spanning (en die krijgt ie van mijn computer voeding)
Dat zegt niets omdat die aansluiting direct doorgelust is, heeft verder niet veel met je voeding te maken.

Verwijderd

Als je een ATX moederbordje heb kan het zijn dat er iets mis is met je aan/uit knopje.
Dat die als het ware blijft hangen ofzo...
Moet je ff proberen je stekkertje van je aan/uit knopje op je moederbord los te trekken, en die 2 pinnetjes waar ie opzat met een schroevendraaien ofzo ff aan te raken, zodat ze ff contact maken en dat je pc aangaat.
Is dit het niet moet je ff verder zoeken, dan kan het een hoop andere dingen zijn.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11 14:08

_mARCO_

Hier staat niks

Met schroevendraaiers aan moederbord pinnetjes zitten waar spanning op staat vind ik persoonlijk een beetje eng :)

Ik zou proberen de reset knop aan te sluiten op de power-pinnetjes van het mobo, en de overige stekkertjes van de LED's enzo er eens uit te halen (voor de zekerheid). Vervolgens de pc eens aanzetten met de reset knop en kijken wat hij doet. Doet hij nou nog steeds precies hetzelfde, dan zal het waarschijnlijk niet aan de knopjes liggen, en weet je dat je ergens anders moet zoeken (voeding misschien).

sigloos

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:50

Sebazztiaan

sebas!

En als dat het niet is, kan je altijd nog een kortsluiting in je voeding hebben zitten, bijv. in power-good, ik noem maar wat. Computer start, fout -> computer sluit weer af.

Maar ik ga net zoals de rest ervoor dat het in je maak-contact van je aan-uit switch zit

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 07:43
Ik heb hetzelfde probleem nu ineende, alleen het is absoluut niet het probleem van de aan/uit knop. Ik had mijn computer gewoon aanstaan en toen ik thuis kwam was hij ineende uit. Toen ik hem weer aan wou zetten zie je dat de computer gewoon aan slaat en na 1 seconden valt hij weer uit.

Ik denk eerlijk gezegd dat het weer de voeding zelf is, maar het vage is dat hij toch nog wel wat doet. Wie weet hier meer van???

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hoeft helemaal niet andermans topics te recyclen voor jouw eigen problemen :)

Trouwens, als je met zo'n post als startpost op de proppen kwam, was de topic ongetwijfeld op slot gegaan, omdat het totaal niet aan de policy voldoet. Lees naast het Searchen óók de FAQ/Policy van het probleem-gerelateerde subforum door B)
Technische PMG FAQ
Dit graag lezen eer je post :) (enkel de 1e posting is in dit geval relevant)

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.