Toon posts:

Welk mobo voor pci 64 bit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg onlangs een adaptec ana 62044 kaartje :) , die wou ik dus in mijn pc'tje stouwen. Maar dat kon dus lekker niet omdat ik geen 64 bit pci slot erin heb zitten. Nu wou ik toch al een nieuw mobo kopen maar ik zie alleen vermeldingen van dual amd's die die optie van 64 bit hebben. Heeft de p4 niet een mobo die ook een 64 bit pci slot heeft ? en zo ja welke is dat. Als dat er niet is welk moederbord raden jullie mij dan aan het is voor een servertje thuis en voor lan's

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
64bit/66MHz 3.3V of 64bit/33Mhz 5V ? En nee, er zijn geen P4 borden met zulke sloten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
oeps was ik ff vergeten 64bit/66MHz 3.3volt dat heb ik daarvoor nodig ... dus geen p4 mobo's ai en watvoor mobo van amd is dan het beste voor zoiets ? om dus als servertje te functioneren ?

zijn er trouwens ook single bordjes die een 64 bit's pci slot hebben ?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Op donderdag 27 juni 2002 17:58 schreef bloodnose het volgende:
oeps was ik ff vergeten 64bit/66MHz 3.3volt dat heb ik daarvoor nodig ... dus geen p4 mobo's ai en watvoor mobo van amd is dan het beste voor zoiets ? om dus als servertje te functioneren ?

zijn er trouwens ook single bordjes die een 64 bit's pci slot hebben ?
Laatste vraag weet ik nog wel :), nej :+

Eerste vraag, lijkt me zelf de AMD 760 en dan rivisie B :?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dit bordje ervoor gebruiken :

Asus A7M266-D, Dual SocketA, AMD760MPX,4xDDR,AUDIO

400 Watt powersupply nodig.
Bij meer dan 2 DIMM's ECC registered DDR nodig.
Dual Socket A for AMD Athlon MP1500 ~ MP1900
Chipset: AMD-760MPX
4 x 168-pin DDR DIMM Sockets support max. 3.5GB reg
3 x PCI 33-MHz 32-bit Slots
2 x PCI 66/33-MHz 64/32-bit Slots

Maar mijn vraag is nu dus kan dat wel want ik heb dus een 64 bit's 66mhz pci slot nodig of kan dit ook in een pci slot dat 33mhz is ? Het gaat er dus om, om dit netwerk kaart aan te kunnen sturen en aangezien het een 4 poorts utp netwerk kaart is.... vraag ik mij af of dit bordje dat wel kan

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Op donderdag 27 juni 2002 17:52 schreef bloodnose het volgende:
Ik kreeg onlangs een adaptec ana 62044 kaartje :) , die wou ik dus in mijn pc'tje stouwen. Maar dat kon dus lekker niet omdat ik geen 64 bit pci slot erin heb zitten. Nu wou ik toch al een nieuw mobo kopen maar ik zie alleen vermeldingen van dual amd's die die optie van 64 bit hebben. Heeft de p4 niet een mobo die ook een 64 bit pci slot heeft ? en zo ja welke is dat. Als dat er niet is welk moederbord raden jullie mij dan aan het is voor een servertje thuis en voor lan's
Dat wordt een Server board...Met dual XEONs

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 18:14 schreef DarkEye het volgende:

[..]

Dat wordt een Server board...Met dual XEONs
Dual xeon zeg je.... erm is dat goed ? en welk moederbord is daar het beste van ? en klopt het dat die geen agp slot en normale pci sloten hebben want ik wil nog meer met die server kunnen doen namelijk... wil ook kunnen gamen enzo ermee :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euhm, ik weet niet hoeveel geld je uit wil geven, maar Xeons zijn echt enorm duur. Ik zou in jouw geval denk ik eerder voor een AMD bordje gaan dan.

Trouwens, wat is er zo speciaal aan dat adaptec kaartje dat je daarvoor je complete PC gaat upgraden?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Ik heb deze kaartjes ook, en ze werken normaal in een 32bits, 33Mhz PCI slot. Geen enkel probleem mee. Drivers voor W2k, das een ander verhaal. Lastiger, maar niet onmogelijk.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 18:32 schreef Grrrrrene het volgende:
Euhm, ik weet niet hoeveel geld je uit wil geven, maar Xeons zijn echt enorm duur. Ik zou in jouw geval denk ik eerder voor een AMD bordje gaan dan.

Trouwens, wat is er zo speciaal aan dat adaptec kaartje dat je daarvoor je complete PC gaat upgraden?
Dan wordt het dus amd :) maar ik was al eerder van plan om min pc te upgraden en toen ik dit kaartje kreeg van zo'n slordige 500 euro dacht ik zo van laat ik die er dan tenminste ook in klappen :)

Maar ok dan wordt het dus een amd mobo iemand goede suggesties voor een goede en snelle dual amd met pci slot dat 64bit en 66mhz heeft ?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Pagina: 1