• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben van plan een digicam te kopen (g2, misschien dimage 7i) alleen vraag ik me af of ik niet beter even kan wachten op eventuele nieuwe versies (g3 bijv). Immers, als Canon volgende week aankondigd dat de g3 niet lang meer op zich laat wachten dan zal de g2 de komende weken/maanden flink in prijs dalen.

Mijn vraag is dus hoeveel maanden er gemiddeld tussen een digicam en zijn opvolger zitten en of er in bepaalde maanden extreem veel nieuwe digicams uitkomen (bijv wanneer er een belangrijke beurs is)? En natuurlijk of iemand weet of Canon al bezig is met de g3 als er al een g3 komt, en of er binnen korte tijd een goed alternatie van een ander merk op de markt wordt gebracht :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hier Staat een timeline van bijna alle digicams camera's :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• tjAb
  • Laatst online: 20-10-2025
de tijd die er tussen zit zou ik niet weten...en over die camera waar jij hebt over hebt weet ik ook niet wanneer die uitkomt..

maar gewoon ff over het algemeen...er blijven nieuwe camera's uitkomen..dus het is maar net hoelang je wil w88...

en de vakantie komt eraan..misschien ook leuk om daar kiekjes te maken..kweet verder ook niet wanneer je eigenlijk die camera wil gebruiken

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Ben eigenlijk benieuwd, wanneer Canon met nieuwe modellen uitkomen met 3 en 4 megapixels aan boord. opvolgers van de powershot S30 en S40.

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03 22:26

Rejgun

Leven is Bier drinken

ligt er gewoon aan of je het nieuwste wilt hebben, of dat het ook al wat oudere toestellen mogen zijn.

Op deze manier kun je nooit iets kopen, want oude toestellen worden goedkoper en de nieuwe zijn duur, ligt dus gewoon aan je eisen

Audi: Vorsprung durch Technik

Verwijderd

wachten is natuurlijk beter. De digicams worden steeds beter voor het zelfde geld.

Ik denk eigenlijk dat het over een paar jaar of zo redelijk zal stabiliseren. Dan koop je voldoende megapixels voor een mooie prijs.

Maar dat ligt er ook helemaal aan wat je wilt. Voor alledaagse foto's en afdrukjes is 2 mpx genoeg. Voor grote afdrukken is 4 of meer beter. Die zijn nu nog heel duur, maar over een jaartje ziet dat er vast al anders uit.

Zo heel snel dalen de prijzen ook niet trouwens. Die dingen zijn veel te populair. Nu al een derde van de markt, dacht ik. Verkopen als warme broodjes dus.

Bepalend is of je een camera wilt hebben natuurlijk. Als je kunt wachten, wacht dan. Maar ik kon het ook niet laten en kocht dus een mooie canon a40. Net mijn eerste hema afdrukjes bewonderd. Op 10x15. Hartstikke mooi en scherp!!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Op donderdag 27 juni 2002 18:08 schreef max3534 het volgende:
Ben eigenlijk benieuwd, wanneer Canon met nieuwe modellen uitkomen met 3 en 4 megapixels aan boord. opvolgers van de powershot S30 en S40.
Die hebben al 3 en 4 megapixels.
5 megapixels in zo'n klein cameratje zie ik nog niet gebeuren, de lens kan het denk ik niet echt aan.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmm mjah ik zit ook al tijden te wachten, en ik zit ook alsmaar naar duurdere cams te kijken.

7i/cp5000/g2 zit ik ook een beetje naar te kijken.

Maar ben er nog niet helemaal uit :)

• Vodgen
  • Laatst online: 12:37
Ook ik ben druk aan het shoppen voor een 3 of 4 MP camera.
OP dit moment zijn er flinke levertijden maar de winkels wijten het ook aan de vakantieperiode. Veel mensen willen voordat ze op vakantie gaan nog snel een camera. Grote vraag dus, maar (te) kleine aanlevering. Ik ga pas half oktober op vakantie 8-) dus ik wacht nog tot na de zomer. Waarschijnlijk zullen de prijzen dan iets zakken volgens de plaatselijke fotozaken doordat de grote vraag dan iets terugloopt :)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Op donderdag 27 juni 2002 19:37 schreef Thermo het volgende:
Hmm mjah ik zit ook al tijden te wachten, en ik zit ook alsmaar naar duurdere cams te kijken.

7i/cp5000/g2 zit ik ook een beetje naar te kijken.

Maar ben er nog niet helemaal uit :)
7i/cp5000/g2?

Qua opties wint de 7i, snelle AF, 7x zoom met zoom-ring, 5mp. De Nikon 5700 en Fuji 620Z hebben meer gemeen met de 7i.

Ik w8 ff tot de 7i beter leverbaar wordt en dan issie mine ;)

• Oefening
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 17:55 schreef Gizz het volgende:
Thanks, daar valt wel wat uit op te maken (periodes tussen opvolgende cams)
Op donderdag 27 juni 2002 17:57 schreef tjAb82 het volgende:
maar gewoon ff over het algemeen...er blijven nieuwe camera's uitkomen..dus het is maar net hoelang je wil w88...
Op donderdag 27 juni 2002 18:22 schreef Rejgun het volgende:
Op deze manier kun je nooit iets kopen, want oude toestellen worden goedkoper en de nieuwe zijn duur, ligt dus gewoon aan je eisen
Klopt, maar als ik weet dat bijv de g3 waarschijnlijk binnen twee maanden wordt uitgebracht dan kan ik beter even wachten, terwijl ik hem (g2) anders direct zou kopen.
Op donderdag 27 juni 2002 19:37 schreef Thermo het volgende:
Mz, daar heb ik ook last van. Kwalitatief wil ik minstens op g2niveau uitkomen, maar liever hoger. Alleen hoe beter de kwaliteit hoe lomper het toestel, en zo'n 7i vind ik denk ik toch iets te veel van het goede :)
Op donderdag 27 juni 2002 20:12 schreef vweereld het volgende:
OP dit moment zijn er flinke levertijden maar de winkels wijten het ook aan de vakantieperiode. Veel mensen willen voordat ze op vakantie gaan nog snel een camera. Grote vraag dus, maar (te) kleine aanlevering. Ik ga pas half oktober op vakantie 8-) dus ik wacht nog tot na de zomer. Waarschijnlijk zullen de prijzen dan iets zakken volgens de plaatselijke fotozaken doordat de grote vraag dan iets terugloopt :)
Mz, daar zit wel wat in idd. Maarja, de duurdere cams worden niet echt speciaal voor de vakantie gekocht dus of het echt zo scheelt weet ik niet :)

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:43
Het hangt er maar net vanaf hoe graag je je cam wilt hebben.

Kun je nog even wat maanden geduld op brengen, dan scheelt je dat zeker geld.(er van uitgaande dat je een type koopt wat er nu ook al is).

Probleem is echter dat de mens nou eenmaal graag het nieuwste van het nieuwste wil hebben............. 8-)

En dus gauw geneigd is om nadat je een tijdje hebt zitten afwachten ook daadwerkelijk graag tot aanschaf van je cam over wil gaan.En dan is er weer net een nieuw type uit met weer een paar pixsels meer, effe beter overall etc.

Dus dan kost het juist weer geld,.....

Beste is dus om nu goed uit te zoeken wat je wil voor toestel maar te wachten tot bijv. de G3 komt en dan voor de G2 gaan!!! Je kan dan best wel ff wat €'s korting bedingen hoor, immers ze zijn blij dat ze er af zijn i.v.m het hierboven gezegde over een eigenschap van de mens.... :+

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 20:49 schreef Redje het volgende:

[..]

7i/cp5000/g2?

Qua opties wint de 7i, snelle AF, 7x zoom met zoom-ring, 5mp. De Nikon 5700 en Fuji 620Z hebben meer gemeen met de 7i.

Ik w8 ff tot de 7i beter leverbaar wordt en dan issie mine ;)
Mjah 5700 is ook nog een optie.

Maar de 602Z eigenlijk niet. Ben niet tevreden over de super ccd 3 van fuji.

En waarom de 5000/g2?

Hoewel ik zeer graag een 7i wil om zijn 7x zoom etc, maar hij is ook groot..

Ik zoek eigenlijk een beetje een camere die ook nog draagbaar is :)

• Cliffie
  • Laatst online: 07-03 11:28

Cliffie

Trompetslet

Op vrijdag 28 juni 2002 09:12 schreef Thermo het volgende:

[..]

En waarom de 5000/g2?

Je wilt teveel Thermo :P

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 09:12 schreef Thermo het volgende:

[..]

En waarom de 5000/g2?

Volgens mij kan je dan toch beter voor de g2 gaan anders kom je in de slr-like klasse uit

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 10:29
Op donderdag 27 juni 2002 17:55 schreef Gizz het volgende:
Maar dat is vanaf wanneer ze zijn uitgekomen en niet wanneer ze verwacht worden.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 14:54 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Maar dat is vanaf wanneer ze zijn uitgekomen en niet wanneer ze verwacht worden.
Ja, maar daar kan je wel een beetje uit opmaken hoe groot de periodes zijn tussen twee opeenvolgende digicams :)
Pagina: 1