HDD aanraken aan bovenonderkant = stop

Pagina: 1
Acties:

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 19:33
Het zit dus zo:
Soms stop mijn HDD met draaien (normaal denk ik als ie een tijdje idle is)

maar als ik voel hoe warm hij wordt en dan tegelijk de bovenkant én de onderkant aanraak, lijkt het net of de schijf aan de binnenkant gestopt wordt, en als ik los laat dat ie dan weer kan draaien, alleen dit lijkt mij sterk, want ik oefen haast _GEEN_ kracht uit :?

zijn dit aanduidingen tot een brakke hdd? (is nog geen 2 maanden oud) of is het normaal?

sys specs:
AMD Athlon xp1800
Asus A7N266-EX
256mb ddr ram
win xp pro
hdd: WD400BB

Arrows are made to fly, so are aeros.

Verwijderd

Het lijkt mee meer een gevalletje van een slechte voedingsconnector. Ik heb hier zelf ook zo'n HD die vroeger af en toe gewoon stopte. Na een beetje frutselen aan de voedingsconnector begon hij weer te draaien.

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 07:37

ET

Lijkt me wel heel sterk dat hij stopt als je hem aanraakt, dan mag je wel heeeeeel hard knijpen.

Ik denk dat het slechts zo lijkt, want je zult wel een deel van het geluid/trillingen van HDD dempen door hem aan te raken, en dat hij hierdoor geluid maakt op een andere frequentie, waardoor het lijkt dat hij langzamer draait.

(mooi lul verhaal, ik bedenk het ook maar ter plekke.)

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 19:33
Het zou best een brakke molex kunnen zijn, zal zo even proberen, maar het LIJKT niet of hij stop, hij stop gewoon, want als ik mijn vinger eraf haal HOOR ik heb weer beginnen met draaien...

[edit] het is dus geen brakke molex connector, zou het kunnen dat ik dmv mijn vingen een (kort)sluiting maak dat het motortje wat de hdd aandrijft zonder stroom zet? (want als ik alleen onderkant of alleen bovenkant aanraak gebeurt er nix :?)

Arrows are made to fly, so are aeros.

Verwijderd

Op welk componentje zit jij te duwen?

Verwijderd

hij stop? Kom jij uit Rotterdam?

Was het trouwens de connector of is het nog niet precies duidelijk? Misschien kapt ie er wel mee zodra je de printplaat aanraakt? (soort beveiliging?)

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 07:37

ET

misschien aard je printplaat wel door tegelijkertijd de behuizing en de printplaat aan te raken, of je drukt per ongeluk de printplaat ergens tegen aan.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-04 07:49

Part

Helemaal niets.....

De HDD aanraken kan niet veel kwaad (als deze in verbinding staat met de kast) maar de componenten op de print van de HDD aanraken is niet echt goed.
De vingers geleiden namelijk best wel goed stroom waardoor je de HDD behoorlijk van slag raakt of stuk gaat.

Verwijderd

hmmm als ik een 80 gig DX740 van maxtor even op zun bovenkant alleen al aanraak si het al *sjoep klik klikl Bzzzt klik klik* en dan hangt windhoos al :)

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op donderdag 27 juni 2002 19:21 schreef Dannyke het volgende:
hmmm als ik een 80 gig DX740 van maxtor even op zun bovenkant alleen al aanraak si het al *sjoep klik klikl Bzzzt klik klik* en dan hangt windhoos al :)
Da's niet goed: brakke molex? Ik heb net zo'n schijf en die kun je rustig aanraken zonder dat zoiets gebeurt. Hij wordt trouwens ook al niet warm, ook niet na kopieren van een paar GB.

Systeem

Pagina: 1