Toon posts:

Thermaltake 7+ & 75drv5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een mobo binnen gekregen. Als ik hem opstart dan krijgt ie om de seconde stroom. De fans + ledjes gaan dus aan/uit/aan/uit....enz.

Nu heb ik het vage vermoeden dat mijn Thermaltake Vulcano en zijn variabele speed control hier de oorzaak van is. Weet de Soltek niet met die speedcontrol om te gaan?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sluit die cooler dan eens direct op de voeding aan...

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik wil weten als je hem draaiende krijg op de voeding of die dan een beetje stil is, op 12volt en 7volt

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 17:29 schreef SH007 het volgende:
Sluit die cooler dan eens direct op de voeding aan...
Ik heb nu een rode en zwarte draad die naar die speedcontrol gaan --> die aangesloten zit op mijn PSU. Een gele draad gaat rechtstreeks van de cpu-fan --> waar moet die dan komen. (heb ik nu in de fan1 connector hangen

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
zwart-rood = stroom (deze kan op mobo of aan 12 votl stekkertje van de voeding)

geel= is rpm meter draat (die kan gewoon op het mobo)

Verwijderd

die gele draad is de data (rpm, etc) en de rode en zwarte zijn + en -

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 17:37 schreef sagitti het volgende:
die gele draad is de data (rpm, etc) en de rode en zwarte zijn + en -
hoort die gele draad dan in de fan1 connector? (cpu-fan)

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Als je een 7+ hebt, dan zit er toch zo'n knop bij om de sneheid te regelen. Deze moet op de voeding en niet op het mobo.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:54
Op donderdag 27 juni 2002 17:38 schreef Sjeckmaat het volgende:

[..]

hoort die gele draad dan in de fan1 connector? (cpu-fan)
die MAG je aansluiten, maar 't hoeft niet.

Verwijderd

Topicstarter
Of ik die gele draad nu aansluit of niet, hij blijft 'flikkerstroom' krijgen. Ik snap niet hoe dit kan.

De reden waarom ik denk dat het toch aan die koeler ligt is dit verhaal van Thermaltake:
Some motherboards were built with a fan detection feature, which prohibits the computer to boot up if it does not detect a fan unit connected onto the motherboard. Because the Volcano 7 & Volcano 7+ both utilizes larger fan, therefore it is required to power the fan directly from the Power Supply Unit. To disable this fan detection feature, please confer with your motherboard vendor / manufacturer for further assistance.
Soltek zegt hier echter nix over :(

Als iemand een ander idee heeft waar het aan kan liggen dan hoor ik dat graag. Ik heb er trouwens nog nix in hangen behalve mijn videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het hier aan kan liggen...Anders gezegd heeft er iemand een Soltek 75drv5 waarmee ik ff wat door kan lopen

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is meschien je Voeding niet te zwak.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 18:08 schreef Dutch3men het volgende:
Is meschien je Voeding niet te zwak.
340 watt en ik heb alle casefans d'r af gehaald. Ik heb het bord ook buiten de kast laten lopen, maar dan doet ie hetzelfde

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Hmmdus als je de fan op de molex aansluit(dit zijn die witte stekkers) op de gele en de zwarte naast de gele, pulst ie alleen?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 18:33 schreef Waterlelie het volgende:
Hmmdus als je de fan op de molex aansluit(dit zijn die witte stekkers) op de gele en de zwarte naast de gele, pulst ie alleen?
Het schijnt niets uit te maken hoe ik het aansluit. Als ik de power aanzet, dan kijgt ie om (ongeveer) de seconde stroom ipv continue. Als ik dan weer op de powerknop duw om het ding uit te zetten dan lukt dat niet. Ik moet hem dan uitzetten via de schakelaar die achterop mijn kast zit.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er nou niemand ooit eens meegemaakt dat de stroom met intervallen (zo noem ik het maar even) door het moederbord wordt gestuurd? :'(

Verwijderd

uhm, je powerknop is niet helemaal lekker, als je het mij vraagt. Die blijft dicht. Of open. Of dicht...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 20:04 schreef Flippit het volgende:
uhm, je powerknop is niet helemaal lekker, als je het mij vraagt. Die blijft dicht. Of open. Of dicht...
Lijkt mij niet dat dat het is. hoe zou ik dat dan kunnen testen.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op donderdag 27 juni 2002 20:15 schreef Sjeckmaat het volgende:

[..]

Lijkt mij niet dat dat het is. hoe zou ik dat dan kunnen testen.
Misschien met een andere koeler erop ofzo.

Of de powerknop van je moederbord loskoppelen en dan zelf even contact maken tussen de 2 pinnetje op je mobo (dit is alles wat je powerknop doet namelijk, eventjes doorverbinden en daarna weer loslaten)

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Ik heb hiwer een fan liggen 8 cm (oud dingetje)

als ik die aansuit op de 5 volt dan lijkt het oook wel alsof die om de 1 seconde stroom krijgt..
Echter , sluit ik hem aan op de 12 volt dan draait ie wel goed

Het lijkt er dus op dat je fan geen genoeg stroom krijgt..

Start de pc verder wel gewoon op?

Pagina: 1