Toon posts:

Gebrande cd's mysterie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vrij curieus probleem. Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe Lite-On brander. De Lite-On LTR-40125S. Eenmaal thuis, natuurlijk gelijk uit proberen. Dus probeerde ik de image te branden van mijn Red Alert 2 schijfje die ik had gemaakt. Alles verliep zonder problemen en ik installeerde de game zonder problemen van het gebrande cd'tje.

Maar zodra ik het spel wilde spelen kreeg ik de vraag of ik gelieve de correcte cd-rom in de speler wilde doen zodat ik het spel kon spelen :? Deze error kreeg ik ook toen ik het bovengenoemde proces met mijn Starcraft image probeerde te doen. Hoewel ik instaat ben de game gewoon te installeren van het schijfje ben ik niet instaat om deze te draaien.

De images waren in een .cue en .bin formaat. En ik brande deze met Nero Burning Rom die bijgeleverd was in het pakketje. Voor mijn specs zie mijn signature.

Elke tip is welkom! *D

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:00

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Die games moet je nog kraken omdat ze illegaal zijn. Beter bekend als 'kopieerbeveiliging'. Het werkt dus goed ;)

Kraken mag niet he, foei! Nu snel naar de winkel die games kopen :)
(Kan je helaas niet vertellen hoe je moet kraken.. kijk even goed op de cd, soms staat er info over op de cd zelf hoe je je reservekopie werkend moet maken :))

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 23:39
Kopieerbeveiliging!

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Verwijderd

ehh misschien zit er een beveiliging op de desbetreffende cd's ?
probeer de cd's eens met een cd-copy te branden met het programma Clone-CD... http://elby.ch/english/products/clone_cd/index.html

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
kopierbeveiliging noemen ze dat tegenwoordig :z

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Yep hiervoor heb je CloneCD nodig, voor je het gaat gebruiken lees eens CloneCD Down and Dirty.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 23:43

Potatoman

koniwa

Meestal, als je de images op een minder dan legale manier verkrijgt, zijn de spellen/apps al gekraakt, en hoef je het zelf niet alsnog te doen. Probeer anders eens op een lagere snelheid ofzo te branden.

The cyclographing developer

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[offtopic] Vaak staat er dan een crack op de CD-ROM

[ontopic] I.D.D. hebben die spellen kopieer beveliging. CloneCD komt er met de juiste brander & lezer (en de juiste instellingen) wel doorheen (die maakt dus een goede kopie). Anders een "No CD-ROM" crack zoeken.

Verwijderd

Met Clony XXL kan je zien wat voor een kopieerbeveiling het bestand heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Is CloneCd compatibel met .bin en .cue? En dus deze schrijft als het ware de beveiliging met een game mee?

*P.s bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 21:52 schreef maarten_verweij het volgende:
Is CloneCd compatibel met .bin en .cue? En dus deze schrijft als het ware de beveiliging met een game mee?

*P.s bedankt voor jullie reacties.
Neen
omdat de beveiliging daar niet in mee is gelezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is niet mogelijk om de beveiliging te omzeilen? :(

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-04 16:51
Door ook de originele CD in te lezen met CloneCD is het mogelijk een backup te maken voor eigen gebruik.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Pagina: 1