Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
hou heete dat ene ook alweer dat failliet was gegaan
met dat boompie ofzo
sequence jij zat in het promo team
we pakten op de laatse dag nummer 1 positie toen ging de stekker eruit
Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!
Dat waren nog eens tijden...DPC aan't megaflushen met real-time stats
Edit: Met Gamma Flux zijn we btw 3e geworden, zie ook:
[topic=152426]
En ik denk dat we idd maar ff moeten afwachten tot ECCp en RC-5 zijn afgerond, en dan maar verder kijken wat we gaan doen. Ik denk dat ieder gewoon z'n eigen weg zal gaan, zo is het eigenlijk altijd al gegaan bij DPC.
Das voor mij heel simpel.
Bij de meeste andere projecten heb je een internet verbinding nodig om punten OP te halen (buffers) en te versturen.
Bij ECCp hoef je niks op te halen, je hoeft ze alleen maar te versturen.
Bovendien werkt het allemaal erg gemakkelijk.
Dusja makkelijk zat
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
Als RC5 af is en ECCp ook kunnen we imho eindelijk ook eens wat projectjes flink aanzwengelen en wat afronden
Uhm welk project hebben we dan eigenlijk gewonnen?
Toen waren beige computers heel gewoon.
JOHOp donderdag 27 juni 2002 17:40 schreef computerboer het volgende:
......en met SETI zijn we nog lang niet klaar
moet je 's kijken hoeveel koeien er nu op ECCp en RC5 staan.
Zeg dat de meeste RC5ers OGR gaan doen, omdat de client niet vervangen hoeft te worden.
De rest zal denk ik wel verdeeld worden over de projecten, dus ook mensen naar SETI. Ligt er denk ik ook aan wat het hardst nodig is.
Als ECCp af is ga ik nog ff RC5 doen, tot die klaar is, en dan zie ik wel verder
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
HODL
- Actuele (in ieder geval dagelijkse) stats.
- Mogelijkheid om in subteams te flushen (en ook daar subteam stats)
- Goede, niet het normale werk verstorende, clients
en misschien nog
- iets nuttigs, bv onderzoek naar kanker of andere ziekten
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
Dat is in ieder geval mijn grootste motivatieOp donderdag 27 juni 2002 17:50 schreef RobzQ het volgende:
en misschien nog
- iets nuttigs, bv onderzoek naar kanker of andere ziekten
HODL
PC met veel geheugen vrij (minstens 64MB) zouden mooi D2OL kunnen doen.
Andere misschien UD.
OGR'ers blijven gewoon hun projectje doen
en dan zien we wel wat er over blijft.
Taal fouten inbegrepen ;)
HODL
Daarom zou het mooi wezen dat daar wat meer high end pc aan komen te werken want die hebben toch vaak zat geheugen vrij.Op donderdag 27 juni 2002 18:55 schreef Ralphie het volgende:
Ja ik heb ook wel gemerkt dat D2OL veel geheugen vreet, alleen de client downloaden is geloof ik al 9 MB
Taal fouten inbegrepen ;)
Verwijderd
RC5-72 that isOp donderdag 27 juni 2002 20:11 schreef Onera het volgende:
RC6!!!!!
ennuh, nieuwe eccp? Vertel vertel
Cureseekers | There's something wrong with this yogurt
Zelf zal ik met GHz-en een ander project op gaan zoeken. Iets waar ik mee door vuurmuren kom of via de mail kan flushen ivm werk PC's...
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Goede client
Realtime stats
werkt door vuurmuren heen
Sub teams ook volgens mij..
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Verwijderd
Ik vind dat DPC voor de afwisseling zich weleens mag gaan bezighouden met nuttigere projecten zoals UD en SETI.
Bij UD staan we niet zo erg goed.
Het wordt tijd dat DPC echt bekend wordt en zich toelegd op nuttige projecten.
UD is natuurlijk iets dat veel publiciteit krijgt(laatst op de BBC).
Het zou wel leuk zijn als we daar nr1 zouden staan en dan ook nog naamsbekendheid via tv kregen.
Raku
mijn ECCp directory is nog geen 400K en verders gebruikt ECCp nog geen 2MB van m'n RAM. (wel 99% CPU
Verders een vraag:
Ik heb een AMD XP 1600+ maar die draait op 1050 Mhz.
Zou toch eigenlijk 1400Mhz moeten zijn?
de proc is gemiddeld 40 graden (zonder ECCp 32 graden
Heeft er iemand anders ook een XP1600+ en op hoeveel Mhz draait ie en wat is je gemiddelde temperatuur ongeveer?
Bedankt.
mookie
Verwijderd
hum heb ik ook gehad, een 1700 (1,47 Ghz) die op 1100 liep, bij mij was het mobo stuk, terug gestuurd naar ABIT nl en daarna liep hij als een zonnetje op 1470 mhzOp donderdag 27 juni 2002 23:46 schreef mookie het volgende:
Welk geheugen bedoelen jullie precies?
mijn ECCp directory is nog geen 400K en verders gebruikt ECCp nog geen 2MB van m'n RAM. (wel 99% CPU).
Verders een vraag:
de proc is gemiddeld 40 graden (zonder ECCp 32 graden).
Heeft er iemand anders ook een XP1600+ en op hoeveel Mhz draait ie en wat is je gemiddelde temperatuur ongeveer?
Bedankt.
sjek ff je bios of hij de CPU wel herkend
Ik heb ook een xp 1700+, ik geloof dat ie 1450 mhz loopt, iig 14xx mhz, en hij is stressed(rc5 koeOp donderdag 27 juni 2002 23:46 schreef mookie het volgende:
Welk geheugen bedoelen jullie precies?
mijn ECCp directory is nog geen 400K en verders gebruikt ECCp nog geen 2MB van m'n RAM. (wel 99% CPU).
Verders een vraag:
de proc is gemiddeld 40 graden (zonder ECCp 32 graden).
Bedankt.
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Fijn,Op donderdag 27 juni 2002 23:53 schreef Mo-Bees het volgende:
[..]
hum heb ik ook gehad, een 1700 die op 1100 liep, bij mij was het mobo stuk, terug gestuurd naar ABIT nl en daarna liep hij als een zonnetje op 1470 mhz
maarruh...
hij zegt dat hij de snelheid via zelf detectie op 1050 Mhz heeft gezet.
Ik heb een AOpen AK73 Pro (A).
Het valt wel op dat de doos voornamelijk athlon thunderbird en duron socket A ondersteunt.
over XP processoren hebben ze het dus niet.
Ik kan m'n kloksnelheid wel hoger zetten maar het schijnt dat de temp welens bijzonder snel kan oplopen.
De traagste XP die er is is een 1400+ en die loopt op 1.33Ghz.
Heb je een programmatje om je mobo te controleren ofzo, of heb je gewoon je kloksnelheid verhoogd?
Thanx
mookie
hij zegt dat hij een proc met 1050 Mhz heeft gedetecteerd.
Best knap, de traagste XP is een 1400+ en die doet 1,33Ghz.
Ik heb een AOpen AK73 Pro (A) en op de doos hebben ze het over thunderbird en duron socket A.
Ik begin mezelf ineens af te vragen of ik niet gefopt ben!
handleiding meld ook niks over XP processoren maar bij het booten laat hij wel AMD XP 1050 zien.
Thanx
mookie
ziet eruit alsof je FSB op 100 staat ipv op 133Op vrijdag 28 juni 2002 00:04 schreef mookie het volgende:
kan ik m''n moederbord met een proggie ofzo controleren?
hij zegt dat hij een proc met 1050 Mhz heeft gedetecteerd.
Best knap, de traagste XP is een 1400+ en die doet 1,33Ghz.
Ik heb een AOpen AK73 Pro (A) en op de doos hebben ze het over thunderbird en duron socket A.
Ik begin mezelf ineens af te vragen of ik niet gefopt ben!
handleiding meld ook niks over XP processoren maar bij het booten laat hij wel AMD XP 1050 zien.
Thanx
PSN
FSB is toch de bus tussen proc en geheugen?
Ik heb 3 dimmen van 256MB A-merk en die zijn volgens mij 133 Mhz.
mookie
Dat zecht niets, ik heb hier een pII met 1*64mb(100@100) en 1*128mb(133@100)Op vrijdag 28 juni 2002 00:09 schreef mookie het volgende:
kan ik dat zien?
FSB is toch de bus tussen proc en geheugen?
Ik heb 3 dimmen van 256MB A-merk en die zijn volgens mij 133 Mhz.
Je moederbord bepaalt hoe snel alles draait, net een autoband, maximaal 180, maar 120 kan ook wel hoor!
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
gelukkig heb ik er nooit geen kap op zitten.
staat idd op 100-120Mhz. Ik kan hem omzetten naar 124-166Mhz.
Gaat mijn klok gewoon sneller als ik hem omzet of gebeuren er dan nog meer wonderbaarlijke dingen (rook e.d.)
m'n geheugen is iig 133Mhz.
Verders kan ik mijn CPU core frequency ook met een dip switch instellen maar die gaat tot max 1Ghz?
Ik zie net dat in het boekje over 100 en 133 Mhz FSB wordt gesproken ipv dat vage 100-120 en 124-166
mookie
Raku
Ik snap het al (denk ik).
ikkan FSB op 133 zetten en vervolgens de CPU ratio op 12.5 max en dat is dan dus 1662.5 Mhz max.
Er gaat een wereld voor me open.
(of snap ik er gewoon toch niks van
Alle hulp is welkom!
Thanx
mookie
multiplyer is toch gelockedOp vrijdag 28 juni 2002 00:24 schreef mookie het volgende:
Mijn fout.
ikkan FSB op 133 zetten en vervolgens de CPU ratio op 12.5 max en dat is dan dus 1662.5 Mhz max.
(of snap ik er gewoon toch niks van)
Alle hulp is welkom!
Thanx
dusseh als de FSB goed staat draait ie goed
PSN
Ik zie dat iedereen voor zichzelf al een projectje heeft gekozen. Het lijkt mij slimmer om eerst de bestaande projecten af te maken, om daarna met een groot legioen aan de nieuwen te beginnen.
waarschijnlijk gaat de BredaseKoeiebende na eccp ook over op Think, althans, als mede voorzitter ga ik dit voorstellenOp donderdag 27 juni 2002 17:53 schreef Ralphie het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval mijn grootste motivatie
[waaaaaaaay off-topic]Op vrijdag 28 juni 2002 00:24 schreef mookie het volgende:
Alle hulp is welkom!
Thanx
Als je de keyboard connector linksboven hebt, zie je rechts van je dimm sloten JP21 zitten. Die moet op 2-3 (naar boven) zitten. Daarna in je bios even die zut op 133 zetten en dan loopt ie als een zonnetje.
[/waaaaaaaay off-topic]
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Dan heb je ook nog de mensen die gewoon volgen en één of ander project draaien.
Er zullen natuurlijk ook nog veel mensen zijn die stoppen na RC5, en misschien ben ik daar zelf ook wel één van ...
Alleen het team is dan nog de vraag
Verwijderd
Wel eens aan gedacht om de BIOS opnieuw te flashen met de nieuwste versie?Op vrijdag 28 juni 2002 00:24 schreef mookie het volgende:
Mijn fout.
(of snap ik er gewoon toch niks van)
Alle hulp is welkom!
Thanx
Had laatst het zelfde probleem met een 2GHz die net de 1.4GHz wilde halen en daarna gelijk vast liep.
Mobo was toen net 2 uur uit de winkel. Via hun alles in orde laten maken en probleem 100% verholpen.
Ik denk dat ik ook ut nieuwe ECCp-project ga doen, maaruh hoe zit dat daar precies mee? Wat wordt er uitgerekend? En houden we dezelfde client?Op vrijdag 28 juni 2002 10:48 schreef Wessie het volgende:
Ik kies gewoon voor het nieuwe ECCp project.
Allemaal vragen dus... wie heeft er antwoord?
[geen reclame hoor ;)] psssst Wessie, kom bij ons
Bedoeld of onbedoeld, maar het is en blijft pure subteam reclame en de rest van het verhaal ken je wel denk ikOp vrijdag 28 juni 2002 11:31 schreef My het volgende:
[..]
...
[geen reclame hoor ;)] psssst Wessie, kom bij ons[/geen reclame hoor ;)]
Volgens mij krijg je een nieuwe client, maar wat je uitrekend is ongeveer hetzelfde en ik dacht ook dat de huidige proxy's bijna helemaal compatible zijn enzow.Op vrijdag 28 juni 2002 11:31 schreef My het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook ut nieuwe ECCp-project ga doen, maaruh hoe zit dat daar precies mee? Wat wordt er uitgerekend? En houden we dezelfde client?
Allemaal vragen dus... wie heeft er antwoord?
ehm, ik denk dat je beter samen met Wessie (en Flapmo) een ander team kan gaan zoeken, ipv Wessie bij jullie halen.Op vrijdag 28 juni 2002 11:31 schreef My het volgende:
[..]
[geen reclame hoor ;)] psssst Wessie, kom bij ons[/geen reclame hoor ;)]
ik weet nog wel een leuk team[11:46] <FlaPMo>http://home.wanadoo.nl/~mpj.vissers/TMK/fire.txt
maar er zijn meer leuke teams hoor, ik moet er zeker meer dan drie noemen?
Goh, dan noem je zeker 3 keer dezelfde heOp vrijdag 28 juni 2002 11:52 schreef Marble het volgende:
ik weet nog wel een leuk team
maar er zijn meer leuke teams hoor, ik moet er zeker meer dan drie noemen?
richt (samen met mij oid) een nieuwe opOp vrijdag 28 juni 2002 10:48 schreef Wessie het volgende:
Ik kies gewoon voor het nieuwe ECCp project.
neeh hoor, Team Grolsch, QU|CCC en ehm... Quakingcoown ofzoOp vrijdag 28 juni 2002 12:18 schreef Wessie het volgende:
[..]
Goh, dan noem je zeker 3 keer dezelfde he
je vergeet [DPC]_Team_Skaarj (nog geen uur oudOp vrijdag 28 juni 2002 12:52 schreef Marble het volgende:
[..]
neeh hoor, Team Grolsch, QU|CCC en ehm... Quakingcoown ofzo
Verwijderd
om te beginnen beken ik: kheb niet alle posts gelezen want het was hier en daar wat offtopic (nofi) en ik heb n beetje haast want ik moet nog wat buffertjes legen her en der
mijn nieuwe project wordt het vervolg op eccp (informatie over eccp-vervolgprojecten omdat ik een groot deel van al mn power op computers heb staan die niet op internet zitten.
Verder heb ik een vrij langzame computer (specs) dus ik wil een project hebben wat gauw blokjes/punten/whatever oplevert. Daarom zat ik te denken aan RC5 of ECCp... (Dolphin gaat ook hard, maar dat doe ik er naast
Ik denk wel dat het verstandig is om de power van DPC op wat minder projecten te zetten, je ziet nu dat we bij verschillende projecten toch wat moeite hebben. We kunnen beter elk project waar we aan mee doen ook gewoon winnen. Dan kun je altijd zeggen tegen bijv. Ars "ja die hebben jullie gewonnen hè, maar daar deden wij dan ook niet aan mee"
en zei kunnen nooit zeggen dat ze dan van ons gewonnen hebben, muahaaahaaaaa
Er staat aardig wat power op RC5 en ECCp-109 dus als we dat wat minder verspreiden moet elk project te doen zijn. Ik stel voor om aan wat minder projecten mee te doen en die dan gewoon te winnen
[/lange post]
Die hebben ze al. Prime staat Ars volgens nog 2e maar loopt hard in op 1. Maar DPC doet niet mee aan Prime.Op vrijdag 28 juni 2002 13:48 schreef NeoTweaker het volgende:
Ik denk wel dat het verstandig is om de power van DPC op wat minder projecten te zetten, je ziet nu dat we bij verschillende projecten toch wat moeite hebben. We kunnen beter elk project waar we aan mee doen ook gewoon winnen. Dan kun je altijd zeggen tegen bijv. Ars "ja die hebben jullie gewonnen hè, maar daar deden wij dan ook niet aan mee"
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Ja, maar dan geef je dus gelijk toe dat je de grote verliezer bent in dat project.Op vrijdag 28 juni 2002 13:48 schreef NeoTweaker het volgende:
Dan kun je altijd zeggen tegen bijv. Ars "ja die hebben jullie gewonnen hè, maar daar deden wij dan ook niet aan mee"
Het doel van DPC = #1 worden in zoveel mogelijk projecten.
Daarvoor moet dus niet iedere dag een nieuw project gestart worden, maar moeten er ook niet minder projecten komen.
Met de huidige power is het mogelijk alle projecten behalve SETI en Think winnend af te sluiten.
(enne, SETI en Think kunnen we ook #1 worden, maar dan moet er er wel nog het een en ander veranderen.)
Kan niet... dat is een afstandOp donderdag 27 juni 2002 17:43 schreef Ralphie het volgende:
Daar duurt het ook nog lichtjaren
Maar ik ga denk na EECp-109 over op THINK. Da's toch nog iets nuttiger dan SETI
EDIT: Tenzij het bij SETI harder nodig is natuurlijk...
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
eccp-109 is nog de vraag want die aantal dagen klopt waarschijnlijk nietOp donderdag 27 juni 2002 17:22 schreef GeniusDex het volgende:
ECCp duurt nog maar minder dan 2 maanden, RC5 is over een half jaar ook klaar. Hoe gaan we dan de krachten verdelen? Eerst zoveel mogelijk projecten afkrijgen? (dus eerst ECCp afmaken (1e natuurlijk), en dan RC5 afmaken) Of verdelen we alles en iedereen gelijk over de verschillende projecten?
IMO is het het beste om eerst te zorgen dat ECCp en RC5 positief worden afgerond. Daarna wordt het verderkijken.
het is nu op 58M Dp's maar bij chris staat dat het er meer dan 100M dp's zijn
ik heb al even een mailtje gestuurd maandag wel en antwoord
Mijn 1800+ werd herkent als 1040Mhz, omdat hij de FSB op 100Mhz gooide. Gewoon terug op 133Mhz gegooid en nu werkt ie weer als een zonnetjeOp donderdag 27 juni 2002 23:53 schreef Mo-Bees het volgende:
[..]
hum heb ik ook gehad, een 1700 (1,47 Ghz) die op 1100 liep, bij mij was het mobo stuk, terug gestuurd naar ABIT nl en daarna liep hij als een zonnetje op 1470 mhz
Hijs idd net een zonnetjeOp zaterdag 20 juli 2002 19:25 schreef LeonM het volgende:
[..]
Mijn 1800+ werd herkent als 1040Mhz, omdat hij de FSB op 100Mhz gooide. Gewoon terug op 133Mhz gegooid en nu werkt ie weer als een zonnetje
ECCp-131Op donderdag 27 juni 2002 20:20 schreef JustMe_ het volgende:
ennuh, nieuwe eccp? Vertel vertel
ECCp-163
ECCp-191
ECCp-239
ECCp-359
Zie: [url="http://www.certicom.com/research/ch42.html#2"]Certicom Challenges[/url]
Verwijderd
Daar zat ik ook al aan te denken, maar eerst RC5 en ECCp maar eens afkraken.Op dinsdag 23 juli 2002 12:37 schreef Kleingeelvisje het volgende:
Wie verder nog op zoek naar een nieuw project met een nuttig doel, zou ook Folding@Home kunnen overwegen. Een project waar nieuwkomers als het team Hilltop nog redelijk snel in de top van DPC kunnen komen en waar eiwitjes gevouwd worden in een poging een medicijn te vinden tegen ziektes als Alzheimer. Erg nuttig dus en ook geschikt voor mensen met niet zo gek veel computerkracht. Maarreuh, moet ieder voor zich beslissen natuurlijk.
Juist