Toon posts:

videocapture op cd zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een soort videoclip te maken over de Duitse kermis. Deze wil ik dan als videocd branden zodat je hem ook kan afspelen op dvd spelers. Ik heb alle stukjes film gecaptured met een resolutie van 384 x 288. Als ik het formaat groter maak dan krijg ik van die vage zwart witte lijnen horizontaal in beeld op de plek waar iets snel beweegd. Is dit voldoende om full screen af te spelen? Ik gebruik het programma Ulead DVD Moviefactory.

Hoeveel kan je ongeveer op een cd kwijt in het formaat video CD? Of ligt dit aan de kwaliteit van het coderen?

Oh ja dit is mijn eerste videoclip, zijn er mensen die misschien wat ervaring hebben hiermee? Wat kan ik het beste doen om het er een beetje flitsend uit te laten zien? Er zitten een paar stukjes tussen die langer dan 10 seconden duren.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

[extreme spamm mode on]

KLIK

[extreme spamm mode off] :P

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles gelezen en het is me wel duidelijk nu. Alleen bij mij is de frame rate van de filmpjes 15 fps. Is er een manier om deze omhoog te gooien in Virtual dub?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

Rival24

I'll Be Back

Op donderdag 27 juni 2002 21:58 schreef puchds50 het volgende:
Ik heb alles gelezen en het is me wel duidelijk nu. Alleen bij mij is de frame rate van de filmpjes 15 fps. Is er een manier om deze omhoog te gooien in Virtual dub?
Ja, dat kan met virtualdub, maar wat wil je er mee bereiken? je moet 25 frames/s halen om een vloeiend beeld te krijgen. 25 verschilende frames that is....

• Baklap

Baklap

Op donderdag 27 juni 2002 21:58 schreef puchds50 het volgende:
:) mooi... en idd ga maar gewoon met de 15 frames aan de gang, het heeft geen zin om er 25 van te maken. Succes in ieder geval.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02 08:11

Acid_Burn

uhuh

Het heeft in zoverre zin om er 25fps van te maken omdat de MPG ander niet aan de VideoCD standaard voeldoet en derhalve niet afgespeeld zal kunnen worden om een standalone DVD speler (IIRC)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
Ligt dat aan mijn pc dat de framerate zo laag is bij het capturen of staat er iets in de settings van virtual dub niet goed?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02 08:11

Acid_Burn

uhuh

standaard instelling van VirtualDub is 15fps, dat moet je even aanpassen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 10:46
Op donderdag 27 juni 2002 17:21 schreef puchds50 het volgende:
...
Als ik het formaat groter maak dan krijg ik van die vage zwart witte lijnen horizontaal in beeld op de plek waar iets snel beweegd.
Heeft te maken met interlacing enz. Is niet echt een probleem, heb ik ook wel eens.hires avi wil ie niet spelen. Comprimeer je hetzelfde file naar MPG dan is ie wel goed afspeelbaar.
Hoeveel kan je ongeveer op een cd kwijt in het formaat video CD? Of ligt dit aan de kwaliteit van het coderen?
VCD = 1150Kbit video, 224Kbit MPG layer 2 audio.
zie eerder genoemd www.vcdhelp.com
Komt iig neer op 74min video ongeveer.

MPG2 (SVCD, Super-VideoCD) is 20-40min, geen vaste bitrate. Daardoor beter beeld, maar minder op cd.
Oh ja dit is mijn eerste videoclip, zijn er mensen die misschien wat ervaring hebben hiermee? Wat kan ik het beste doen om het er een beetje flitsend uit te laten zien? Er zitten een paar stukjes tussen die langer dan 10 seconden duren.
Ja, roep eens wat voor hardware je hebt? Eventuele hardwarematige codecs gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Okee mijn hardware:

AMD athlon 900
384 MB SDram
Geforce 2MX
Zoltrix capture card met BT848 chip
30Gig 7200 RPM HDD

• Baklap

Baklap

Wat bedoel je precies ? Wil je weten hoe je het flitsend moet monteren of moet je pc sneller werken ?

Verwijderd

Topicstarter
dat het er een beetje leuk uit komt te zien. Zoals clips ala TMF.

• Baklap

Baklap

heb je mogelijkheid om het on-line te krijgen ?

Pagina: 1