Toon posts:

streaming video beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee hoe 'k een streaming video (in html-pg gebouwd via embed) kan beveiligen tegen downloaden ??

Javascript werd schijnbaar niet op de embed codering. De beveiliging moet niet super zijn, de optie 'save as' mag gewoon niet tevoorschijn komen als je met de rechter muisknop op de video klikt.

Bedankt.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

in welk formaat? Quicktime? WindowsMedia? Real Surestream?

"You're only as good, as what you did last week."

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

kun je niet beveiligen, want ik schakel het door naar mijn tv en zet mijn video aan :P

Stoer; Marduq

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Real Video streams kan je goed beveiligen....

Is dat geen optie?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 19:03 schreef XangadiX het volgende:
kun je niet beveiligen, want ik schakel het door naar mijn tv en zet mijn video aan :P
sommige dingen (quicktime had ik dat mee) leggen een soort softwarematige 'layer' op je beeld, waardoor je 'm nog geeneens kan print-screenen; heel wazig. Misschien dat je tv-out 'm dan ook niet laat zien...

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Op donderdag 27 juni 2002 19:47 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

sommige dingen (quicktime had ik dat mee) leggen een soort softwarematige 'layer' op je beeld, waardoor je 'm nog geeneens kan print-screenen; heel wazig. Misschien dat je tv-out 'm dan ook niet laat zien...
als het op mijn scherm staat, dan komt ie op mijn videoband. Ik had wel laatst een andere wazige error. Ik heb een kopietje van Pi (de film, zie mijn avatar) en daar wilde ik een stukje van op mijn dv zetten om die avatar te maken. Dus ik koppel mijn dv-camera aan mijn video en die weigerd 'copy protection error' op eengekopieerde band!

(uiteindelijk doorgelust via mijn computer en toen deed ie het wel, maar toch, blijkbaar kun je een kopieerbeveiliging meekopieren :) )

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
video-bestand (mpeg, maar dat doetter niet toe dacht ik...) wordt afgespeeld in WindowsMediaPlayer.

En ik ben der van overtuigd dat een iets of wat ervaren surfer vast wel een omweg vindt om de video toch te saven, maar dat maakt niet !! Dit is nl. compleet mijn doelgroep niet.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:12
Die streaming bestanden werken vaak met twee bestanden, bijv. *.ram/*.ra en *.asx/*.asf. In het eerste bestand staat hoe het tweede bestand heet :P
Als ze save as doen krijgen ze het eerste bestand, en dat is <1kB.
Als tweaker open je het natuurlijk met een texteditor en gooi je het adres in Streambox Ripper oid, maar dat weten de meeste internetters niet denk ik.
Ik ben ook wel eens *.smil tegengekomen, weet niet precies wat het verschil is, maar daar staat iig ook het adres van de film in.

Verwijderd

Topicstarter
euhm, en hoe doe ik dit met mijn .mpg file, zonder de kwaliteit te verminderen ?

• Eärendil
Op zondag 10 maart 2002 17:44 schreef LuNaTiC het volgende in het topic [topic=435197]:
[..]

Ik zie dat dit je eerste post hier is, welkom.

Kijk ook gelijk even in de ongelooflijke fijne search, daar is echt HEEL veel over te vinden.

Dit soort vraagjes komen nl heel vaak voorbij, dus is het handig om die eerst ff voortaan te raadplegen evenals google.com ;)
Dit probleem is wel vaker langsgeweest, ook van mensen die het juist wilden rippen, zoekt op 'streaming video' oid en gij zult vind :)

• Eärendil
Op donderdag 27 juni 2002 20:27 schreef dr_dreej het volgende:
euhm, en hoe doe ik dit met mijn .mpg file, zonder de kwaliteit te verminderen ?
Even op download.com/tucows/google/real.com zoeken op programma die het een in het andere om zetten, Real heeft geloof ik RealProducer

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

- ten eerste overtreed je de faq dus ik tel af totdat er een oplettend modje langskomt.
- ten tweede ben je illegaal bezig omdat je copyright schendt
- ten derde hoort dit in software algemeen..

we've got a winner!

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
- ten eerste bedank ik aquarius voor mij verder te helpen
- ten tweede is dit inderdaad mijn eerste topic hier, en zal ik braafjes verder in dit forum zoeken tot ik de oplossing gevonden heb
- ten derde, jullie zitten zo snel op elkaars kap ??
;) relax man, relax

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op donderdag 27 juni 2002 20:40 schreef oh,when? het volgende:
- ten eerste overtreed je de faq dus ik tel af totdat er een oplettend modje langskomt.
- ten tweede ben je illegaal bezig omdat je copyright schendt
- ten derde hoort dit in software algemeen..

we've got a winner!
Ermm misschien een vreemde vraag....
- Hoezo overtreed hij de FAQ?
- Illegaal?? Copyright? Welk copyright heb je het over?
- Toen het topic werd gestart hoorde hij wel hier thuis, maar nu past hij beter in SA
- Klagen hoort in SM of LA ;)

dr_dreej: Welcome :)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

als je het echt simpel wil oplossen met alleen het voorkomen van 'Save as', dan zou dit al kunnen volstaan:
code:
1
<body oncontextmenu="return false;">

let wel: view source werkt dan nog wel.
Misschien een framesetje, de juiste html opzoeken wordt al wat moeilijker (voor n00bs :P)

www.jurgroessen.nl

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op vrijdag 28 juni 2002 08:10 schreef Hangloozz het volgende:
als je het echt simpel wil oplossen met alleen het voorkomen van 'Save as', dan zou dit al kunnen volstaan:
code:
1

Misschien een framesetje, de juiste html opzoeken wordt al wat moeilijker (voor n00bs :P)
Kan ook ff javascript uitzetten.. dan werkt je optietje niet :P

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op vrijdag 28 juni 2002 09:52 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Op donderdag 27 juni 2002 17:13 schreef dr_dreej het volgende:
Iemand enig idee hoe 'k een streaming video (in html-pg gebouwd via embed) kan beveiligen tegen downloaden ??

Javascript werd schijnbaar niet op de embed codering. De beveiliging moet niet super zijn, de optie 'save as' mag gewoon niet tevoorschijn komen als je met de rechter muisknop op de video klikt.

Bedankt.
Denk niet dat de TS er problemen mee heeft. Als je echt de stream wilt rippen lukt het toch wel.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op vrijdag 28 juni 2002 09:52 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

zeikerd :P

www.jurgroessen.nl

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 27 juni 2002 19:47 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

waarom zou je printscreenen als je ook gewoon een frame als bitmap kan opslaan via het menu :? Of gewoon opslaan als .MOV?

Bij mij zitten die dingen met QT gewoon in het menu }:O Vooral handig met al die filmtrailers van appel.com.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 08:10 schreef Hangloozz het volgende:
code:
1

Heb ik geprobeerd, maar werkt al helemaal niet bij mij !! |:(
Pagina: 1