[XP] Printer staat standaard op "Letter"formaat

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik heb mijn printer geinstalleerd onder windows XP (een Hp laserjet IIP) en nou staat het standaardpapierpormaat "letter" ingesteld. Ik heb de printereigenschappen opgevraagd en alles handmatig veranderd in A4.

Als ik vervolgens iets print, staat hij gewoon weer standaard op letter en moet ik hem handmatig bij de printeigenschappen op A4 zetten. Ik word daar een beetje doorgedraaid van. Weet iemand hoe ik van deze uiterst irritante feature af kan komen?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ga naar Printer Properties > Printing Preferences > Advandced. Zet hem hier op A4.

• Mark_V
Dat heb ik dus gedaan. Maar als je dan vervolgens in Word ofzo wilt gaan printen, staat hij weer op letter. In printers and faxes staat hij dan wel gewoon op a4 staan, maar op a4 printen, ho maar.

BTW, het is wel een netwerkprinter (zit aan de huisserver). Vroeger toen ik nog W2000 had, had ik er nooit last van.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dus je hebt het zowel bij Device Settings als bij Advanced op A4 gezet?
Je moet het n.l. op 2 plaatsen instellen (lekker vaag maar toch) dan werkt het gewoon.

• Mark_V
Nou, ik ben er dus uit, het moet op 3!!! plekken ingesteld worden, anders werkt het niet. In het "printers and faxes" deel moet je de properties van je printer aanklikken en vervolgens overal A4 kiezen in de volgende menus:
* Tabblad General, vakje printing preferences, advanced
* Tabblad Advanced, printing defaults, advanced
* Tabblad Device Settings

Dan werkt het gewoon. Bedankt warp, ik hoop dat andere mensen hier ook nog wat aan hebben....

Verwijderd

Een niet amerikaanse driver kiezen is ook voldoende. dan wordt het papier standaard op A4 gezet i.p.v. letter

Verwijderd

Op de server moet je de printer op A4 instellen.
De deriver van het werkstation pakt namelijk de standaard instellingen van die van de server.

Verwijderd

Dit is duidelijk een instelling in de opmaak van het document in de applicatie (b.v. Word) of de instelling van Word zelf -> ga binnen Word naar: Extra - Opties - Afdrukken en selecteer "Formaat zonodig wijzigen in A4/Letter" (zorg wel dat je landinstellingen goed staan, dus op NL).

Succes!

Verwijderd

Krijgen we nog een update LuCas ??????
:?
Pagina: 1