Aureal vortex 2 wordt niet gepakt door de bios

Pagina: 1
Acties:

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ik heb een erg relaxte aureal vortex 2. Heeft altijd goed gewerkt totdat ik er een winmodem erbij zetten (bullet). Win modem eruit dan doet ie het weer wel. Zelf heb ik een abit bh6 met een tnt in het agp slot en een netwerk kaartje in me isa slot(trouwens ook zonder dit kaartje het probleem). Er zijn genoeg irq's vrij en ik heb alle combinatie van sloten geprobeerd. Maar dat kreng wil niet samen met die winmodem. Als ik hierbij trouwens nog een sblive neerzet wordt de live wel weer herkent .. aaarrgghh

als iemand nog tips heeft graag ...

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
aureal vortex 2 + e-tech cyber bullet (rockwell chipset) = NO GO :(

helaas, maar het is niet anders, ik had het ook en heb diverse mensen/TD's gesproken/gemeeld en heb tenslotte maar een andere modem gebruikt. Heb nu toch kabel dus :)

I’m not like the OTTERS

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ook enig idee waarom het een nogo is ?? vindt het namelijk erg vaag??

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
De Vortex 2 (SQ2500) is een beetje een eigenaardige kaart. Ik heb hem zelf ook. De kaart zelf is fantastisch, maar bij mij wil win98 niet installeren. :( Dus kaart eruit, win98 installeren, kaart erin, drivers erbij en werken. :)
BTW, waarom een winmodem. Dit dingen zuigen hard :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
tja op de een of andere manier conflicteerd die rockwell chipset gigantisch met dat vortex 2 gebeuren. Rockwell en Aureal zijn op de hoogte van het probleem, maar kunnen er weinig aan doen zeggen ze. Zeker nu Aureal dood is. :(
Ik denk dat het komt doordat op die rockwall chipset ook een vreemd wave/voice gedeelte zit. Op andere modems zit dit (soms)ook maar dat werkt wel. Conexant chippie weet ik niet zeker...

I’m not like the OTTERS