Toon posts:

Problemen met internet over netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,
ik heb sinds een week last van niet goed werkend internet. Dat wil zeggen dat ik sommige sites niet kan bezoeken, en sommige game servers niet kan joinen, waar andere dat wel kunnen.
De host waar het internet binnenkomt, kan wel de sites openen die het bij mij niet doen.

We hebben 2 computers in het netwerk, en 1 hub en ziet er uit zoals hier:
Internet -> Computer van de host -> Hub -> Mijn Computer

Ik heb geen DNS servers ingesteld en DHCP staat aan.
De host's computer en mijn computer draaien allebei Windows XP Professional.

Zelf weet ik niet zoveel van netwerken, dus A.U.B een zo uitgebruid mogelijke uitleg.

Bij voorbaat dank!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 06:34
DNS probleem.
Als je DNS niet ingevuld hebt, kom je idd die problemen tegen, je kan dezelfde DNS gebruiken die je server ook gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt, ik ga het meteen proberen!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op donderdag 27 juni 2002 17:29 schreef Bazzii het volgende:
Hartstikke bedankt, ik ga het meteen proberen!
laat je dns settings door je dhcp toekennen, hoef je je dns settings maar 1x aan te passen, ipv op alle pc's

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 17:35 schreef erkens het volgende:

[..]

laat je dns settings door je dhcp toekennen, hoef je je dns settings maar 1x aan te passen, ipv op alle pc's
als je is leest hoor je dat ie maar 2 pc's heeft

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op donderdag 27 juni 2002 20:08 schreef Kick het volgende:

[..]

* Erkens denkt vooruit, denkt aan de toekomst
Je gaat mij toch niet vertellen dat een tweaker nooit meer dan twee pc's heeft????
Blijkbaar heeft de topicstarter ook al vooruit gedacht, want waarom koop je een hub, terwijl het met een simpele crosscable goedkoper kan?

Ook als er nooit meer dan 2 pc's zijn, is het handiger om het maar op 1 pc in te hoeven stellen.

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Op donderdag 27 juni 2002 20:37 schreef erkens het volgende:

[..]

* Erkens denkt vooruit, denkt aan de toekomst
Je gaat mij toch niet vertellen dat een tweaker nooit meer dan twee pc's heeft????
Blijkbaar heeft de topicstarter ook al vooruit gedacht, want waarom koop je een hub, terwijl het met een simpele crosscable goedkoper kan?

Ook als er nooit meer dan 2 pc's zijn, is het handiger om het maar op 1 pc in te hoeven stellen.
omdat simmige mensen niet weet dat croscabels bestaan en een andere deel weet niet waar ze voor dienen. en veel gamers kits bestaan uit 2 netwerkkaarten en een hub....

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Topicstarter
Beantwoord mijn vraag nou maar gewoon ;)
Bedankt voor je tip hoor erkens, ik was nog van plan binnenkort een klein linux systeempje op mn netwerk te gooien :)

Voer eendjes, geen oorlog.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op donderdag 27 juni 2002 21:23 schreef Bazzii het volgende:
Beantwoord mijn vraag nou maar gewoon ;)
Bedankt voor je tip hoor erkens, ik was nog van plan binnenkort een klein linux systeempje op mn netwerk te gooien :)

Voer eendjes, geen oorlog.
je vraag was toch al beantwoord :?
Op donderdag 27 juni 2002 21:10 schreef the_dgc het volgende:

[..]

omdat simmige mensen niet weet dat croscabels bestaan en een andere deel weet niet waar ze voor dienen. en veel gamers kits bestaan uit 2 netwerkkaarten en een hub....
Je mag van iemand die hier al sinds 24 juni 2001 "rondloopt" verwachten dat die weet wat een crosscable is...

Verwijderd

Topicstarter
je vraag was toch al beantwoord :?
Ja, maar toen ik zag dat er 3 nieuwe posts waren, dacht ik dat er nog wat nuttige dingen tervoorschijn kwamen :) Tips enzo weet je :)

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Op donderdag 27 juni 2002 20:08 schreef Kick het volgende:

[..]

Was dit nuttige info :? Nou nee :)

Be Stronger Than Your Excuses

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op donderdag 27 juni 2002 21:30 schreef Bazzii het volgende:

[..]

Ja, maar toen ik zag dat er 3 nieuwe posts waren, dacht ik dat er nog wat nuttige dingen tervoorschijn kwamen :) Tips enzo weet je :)
hmm, installeer een caching DNS, scheelt meteen wat query's naar die van je provider :P
Meer tips kunnen er eigenlijk niet gegeven worden zonder info he?
Maar het werkt nu wel?

[edit]
Op donderdag 27 juni 2002 21:35 schreef KimSaRo het volgende:

[..]

Was dit nuttige info :? Nou nee :)
dit wel dan? nee

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg werkt het nog niet :(
Ik heb de DNS adressen ingevuld bij de Host's netwerkkaart waardoor de internet komt, bij de netwerkkaart die naar mijn computer gaat en bij de netwerkkaart in mijn computer zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? Please! Ik heb echt je hulp nodig!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Op vrijdag 28 juni 2002 10:03 schreef Bazzii het volgende:
Ik heb de DNS adressen ingevuld bij de Host's netwerkkaart waardoor de internet komt, bij de netwerkkaart die naar mijn computer gaat en bij de netwerkkaart in mijn computer zelf.
herlees deze zin zelf eens? :P

kan je pingen naar een site (ip adres) dat op het internet ligt, bereikbaar is voor je server, maar niet voor je client.

als dat werkt is het idd een DNS probleem, werkt dit niet moet je iets anders zoekken.

weet ook ff te vermelden welk OS je gebruikt

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
Mn OS had ik al in mn eerste post vermeld, ze hebben allebei WinXP.

Waar moet ik mn DNS server instellen dan? Welke netwerk kaart?
Sorry, maar ik ben echt onervaren wat netwerken betreft.

En ja, de sites die ik niet bezoeken kan, kan ik wel pingen (rond de 15ms).

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zaterdag 29 juni 2002 20:25 schreef Bazzii het volgende:
Mn OS had ik al in mn eerste post vermeld, ze hebben allebei WinXP.

Waar moet ik mn DNS server instellen dan? Welke netwerk kaart?
Sorry, maar ik ben echt onervaren wat netwerken betreft.

En ja, de sites die ik niet bezoeken kan, kan ik wel pingen (rond de 15ms).
die settings moet je in je dhcpscope invoeren, hoe weet ik niet, ik gebruik geen wxp, en al helemaal niet voor internetsharing (nu komt mijn mening) aangezien mijn ervaring met windows en de programma's om internet te delen kan ik niets anders zeggen dan dat het het beste is om er
een product te gebruiken wat alleen gericht is om dit te bereiken, bijvoorbeeld freesco (maar er zijn nog zat andere)

Ik weet niet welk programma jij onder windows gebruikt (zal wel ICS zijn) maar als je perse onder windows wil gaan sharen kan ik je winroute pro aanraden (kwee niet of die onder xp draait, ik had hem vroeger onder 95 draaien)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb winroute pro geinstalleerd, en ik kan nu weer sites bezoeken. Maar hoe zet ik bepaalde poorts open met winroute?

• UTerror
  • Laatst online: 13-05 15:50
Pagina: 1