Modem verbindt maar met 33k6

Pagina: 1
Acties:

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 17:40
Ik heb net een nieuw modem geinstalleerd (E-Tech 56k met Motorola chipset), maar nou verbindt ie maar met 33k en dat is natuurlijk veel te weinig. Heeft iemand dezelfde problemen gehad, en hoe los ik het dan op??

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:18

Mark_640

In my memory

Is je lijn ok??

als je een "slechte" lijn hebt die je in je computer propt, dan gaat je modem bij 't handenschudden een langzamere verbinding opzetten...

Verwijderd

Zet je modem instellingen eens op 115200 ipv 36600

configuratie -> modem

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 17:53
Had je met je vorige modem ( :? ) wel een goede verbinding ?

Zoniet, kan het uiteraard ook gewoon aan je telefoonlijn liggen...

Slechte qualiteit lijn = lage snelheid...

• Mottebelke
Met het vorige modem had ik geen problemen (totdat ie kapot was :)) en de snelheid heb ik al op 115200 staan. Het zou dus niet moeten liggen aan een slechte lijn.

Verwijderd

modems zijn gekke dingen

bij mij moest ik ooit met een modem 10 keer opnieuw opstarten (pc) voordat hij het eindelijk deed

(ondertussen nix veranderd)

de 10de of 11de keer zag ik in het opstarten van windows opeens dat hij de configuratie instellen aant aanpassen was

lekker vaag

(waarom neem je geen kabel of ADSL?)

• Mottebelke
Tja, dan moet dat wel beschikbaar zijn :(!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je modem normaal gesproken op 56k6 in wil bellen dan kun je dat horen (modemspeaker, dus ff op vol geluid zetten). Komt er op een gegeven moment een "twitch" in het signaal, dan zal het modem een lagere snelheid proberen. Ook dit is te horen; je hoort dan dat er een herhaling van de vorige geluiden plaatsvindt, alleen hoor je het signaal dan langzamer gaan.
Advies: stel je modem inderdaad eens in op 56000, en vink "alleen verbinden bij deze snelheid" aan. Zou al iets moeten helpen. Probeer anders eens een kortere, betere telefoonkabel. Ga zo dicht mogelijk bij de tel. aansluiting die binnenkomt zitten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mottebelke
Alleen op 56k verbinden werkt ook niet echt. Zal nu eens een andere kabel proberen.

[edit] nope, een andere kabel werkt ook niet :'(
Pagina: 1