Toon posts:

netwerkkaart en Chello!!

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kabelabo bij Chello. Ik krijg mijn IP-adres van een DHCP-doos. Nu heb ik een nieuwe netwerkkaart geinstalleerd en krijg geen ipadres toegekend. De nieuwe netwerkkaart is een 3com 905 en de oude is een 3com 509b. Deelt Chello misschien IPadressen uit aan "bekende" MAC-adressen of weet iemand waar het anders aan kan liggen. Als ik mijn oude kaart terugstop werkt alles als een tiet. De nieuwe netwerkkaart werkt wel, alleen niet met Chello blijkbaar

Thanx

Toetie

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Klopt. bij chello zijn alle MAC-adressen geregistreerd.

Sommige hebben geluk, en kunnen met WINIPCFG een keer alles vrijgeven, en een nieuw IP adres aanvragen. dat werkt zoms.

Anders moet je naar de HELL-desk bellen, en ff je nieuwe MAC-adres doorgeven...
maar als het eerste niet werkt, kan ik je alleen nog maar sterkte en succes wensen.
Iemand moest dit doen, en heeft 3 maanden niet kunnen netten, ook niet met z'n oude kaart. ze hadden volgens mij gewoon het verkeerde MAC-adres ingetypt. :(

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:00
Volgens mij ging dat zooitje inderdaad op MAC-adres. Dat is overigens heel simpel, want als het via MAC-adres gaat, dan hoef je nergens een loginnaam en wachtwoord in te vullen. :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

DHCP= dynamic host configuration protocol.
dit houd in dat je een dynamisch [dus elke keer een ander ] IP krijgt.

nou heb ik ook chello, maar mijn IP is statisch hoor.of heb je zo`n nieuw kabelmodem? een terranogwat.Ik heb com21
ALs jij die ook hebt dan heb jij ook een statisch IP adres

Verwijderd

GarBaGe, wat een onzin, je hoeft zowiezo nooit een loginnaam en password in te voeren.

De DHCP server herkent jou aan je MAC-adres, dit moet je dus eerst doorgeven aan chello (via de helpdesk).

Makkelijker is als je je IP/gateway/DNS weet dat je dan alles zelf erin configged.

probeer deze config maar, met je eigen IP natuurlijk ;)

IP: 24.1XX.XX.XXX
Subnet mask: 255.255.254.0
Default gateway: 24.132.30.1
DNS: 62.108.1.65
62.108.1.66
194.151.253.242

Ben zo blij met win2k, hoef je tenminste niet te rebooteh nadat je de TCP/IP settings verandert hebt :9

Verwijderd

Yep.. das een probleem...vooral als Chello je MAC-adres weet...na mijn idee is dit direct De Helpdesk bellen....tenzij je natuurlijk een Gateway gaat maken..daar kun je dan je oude netwerkkaart voor gaan gebruiken...maar direct op het net met een nieuwe netwerkkaart kun je gedag kussen..

Suc6 Grts Azazel

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 10:41 schreef scsi-freak het volgende:

nou heb ik ook chello, maar mijn IP is statisch hoor.of heb je zo`n nieuw kabelmodem? een terranogwat.Ik heb com21
ALs jij die ook hebt dan heb jij ook een statisch IP adres[/quote]Ik heb inderdaad een Terranogwat modem. Ik zit in Nijmegen. Mijn zwagert heeft nog een COM21 die werkt met het statische IP gebeuren

• GarBaGe
  • Laatst online: 19:00
minusOne, zo'n onzin is het nou ook weer niet. Ik heb geen Chello, maar KaasHema :(
Dus gewoon aansluiting via seriele poort. Ik moet altijd loginnaam en wachtwoord iedere keer invullen (ook al gebeurt dit automagisch).

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

je gebruikt hoogstwaarschijnlijk een terayon modem,als dat zo is ,kun je op verschillende manieren een ander netwerkkaart werkend krijgen.
1)28 dagen lang je 3com kaart uit je systeem laten ,zodat deze geen lease aan kan vragen
2)je terayon modem een week uit laten staan zodat deze het vast gehouden mac adres van de netwerkkaart kwijt is(geheugen van ter. is dan gewist)
3)chello bellen ,maar ja dit duurt dan ook twee weken voordat je uberhaupt iets van ze terughoord, dus is dit niet echt de meest optimale oplossing
4)oude netwerkkaart erin,winipcfg lease vrijgeven comp uitzetten netwerkkaart eruit ,nieuwe erin en opstarten (dit werkt in 60% van de gevallen wel)
5)gebruik je een com 21 en kun je niet internetten met een andere netwerkkaart dan is die nieuwe netwerkkaart verrot, of geblokkeerd door chello

suc7

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:22
Als je een COM21 modem hebt kan je zonder probleem van netwerkkaart wisselen. De IP instellingen moet je dan handmatig instellen (die staan op een Chello papier dat je bij installatie hebt gekregen).
Met een Terayon modem heb je geen vast IP nummer meer maar krijg je van het head-end waarop je aangesloten zit een IP nummer (en gateway enzo) zodra je computer opstart. Ook nu kan je van netwerkkaart wisselen maar dan moet je eerst met Winipcfg (onder W98) of Ipconfig (onder NT) het IP adres releasen. Op de andere kaart kan je dan Renew draaien en krijg je weer een IP adres.
Dit is wat ik heb ervaren in Wageningen, Gelderland. Elders (in A'dam) werkt men wel met IP adressen die vast aan een Mac adres gekoppeld zijn.
Succes!

Johan

• TriLithium
  • Laatst online: 10:03

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

probeers eerst maar es met je oude nic het mac adres te releasen, gewoon in een dos box ff winipcfg /release intikken (of was het nou de andere slash??), dan direct je pc uitzetten en andere nic erin en dan kruisje slaan en het beste hopen. Dit heeft tot nu toe bij veel bekenden het probleem opgelost, suc6

Verwijderd

Hhhmm, hier (Harderwijk) hebben wij dat niet..... Ik kan zo mijn NIC voor naar buiten uit mn server vervangen, geen enkel probleem... :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is solved..

Oplossing..

Beide pc's gestart

werkende netwerkkaart in pc1
nieuwe netwerkkaart in pc2

met pc1 internetverbinding maken. Daarna winipcfg -- release all

Kabel uit netwerkkaart trekken en proppen in netwerkkaart van pc2. Daarna op pc2 winipcfg /renew all

tadaa een IPNUMMERTJE geweldig

thanx voor de tips

Toetie

Verwijderd

In W2K ga naar Local Area Connection Properties, click op Configure onder je netwerk adapter, ga naar Advanced-tab, selecteer Network Address en specificeer je MAC-Address.

Verwijderd

Als het goed is zou het niet aan het MAC-adres kunnen liggen...de Chello-boy die bij mij langs kwam heeft hem namelijk gewoon in mijn tweede bestaande netwerkkaart geprikt en zijn kaartje ligt nog steeds in de kast dus.......
succes

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 00:43 schreef phaaring het volgende:
Als het goed is zou het niet aan het MAC-adres kunnen liggen...de Chello-boy die bij mij langs kwam heeft hem namelijk gewoon in mijn tweede bestaande netwerkkaart geprikt en zijn kaartje ligt nog steeds in de kast dus.......
succes
Ja, maar hij heeft wel het mac adres van je betstaande kaart doorgegeven!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

[b]

IP: 24.1XX.XX.XXX
Subnet mask: 255.255.254.0
Default gateway: 24.132.30.1
DNS: 62.108.1.65
62.108.1.66
194.151.253.242
jij woont bij mij in de buurt,stop s met downloaden, heb ik weer meer bandbreedte >:)

Beste film ooit

Verwijderd

MMMMmmmmmm.... raar!
Heb eens een server bij iemand geplaatst, en die werkte in 1 keer met een andere netwerkkaart dan dat bijgeleverde 3com-ding, die wilde niet in 1 keer installeren onder Linux en het SITECOM-kaartje dat ik nog had wel, dus erin gedouwd en gaan: werkte!

Iemand enig id hoe dat dan weer kan zitten?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op donderdag 01 februari 2001 10:59 schreef Nostradamuz het volgende:

[..]

Ja, maar hij heeft wel het mac adres van je betstaande kaart doorgegeven!
nee hoor, checken ze niet 8-)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:36
Op maandag 01 oktober 2001 11:02 schreef limoentje het volgende:

[..]

nee hoor, checken ze niet 8-)
verschilt per stad/dorp. Bij sommigen wel, sommigen niet
Pagina: 1