Ik lees zo veel negatieve verhalen over IBM harddisks. Moet ik dat merk nu links laten liggen? Ze worden nog overal verkocht. Als die schijven zo slecht zouden zijn, dan zouden ze de toch niet meer verkopen? Zijn er ergens statistieken te vinden van uitvalpercentages per merk misschien? Ik heb zelf een GXP60 40 Gigabyte in mijn systeem hangen, en wil gaan uitbreiden met een 80 Gigabyte. GXP120. Doen of niet?
Verwijderd
ik zou het er niet meer op wagen nu ik al de verhalen gehoord en gelezen heb ik zou gewoon een maxtor nemen.
ik heb ze beide in me pc.. een maxtor en een IBm (60GPX)
maxtor is warmer als IBm en maxtor maakt meer herrie
snap het ook niet helemaal
maar eigenlijk kan je een beetje zoeken op het forum, lijkt me slimmer
maxtor is warmer als IBm en maxtor maakt meer herrie
maar eigenlijk kan je een beetje zoeken op het forum, lijkt me slimmer
Verwijderd
Dat was toch alleen een oude serie die problemen gaf? Met nieuwste schijven zijn toch verder geen problemen.
Ik heb zelf meerdere schijven van IBM gehad en er nooit problemen mee gehad.
Ik heb zelf meerdere schijven van IBM gehad en er nooit problemen mee gehad.
Ik heb goede ervaringen met IBM hardware, maar niet met de harddisks. Wat te denken geeft is dat mijn Thinkpad, oorspronkelijk voorzien van een IBM schijf, als demo-model is gebruikt op een beurs, maar dan wel met een Fujitsu schijf er in .......
Verwijderd
Als ik een tip mag geven, er zijn inderdaad veel uitvallers geweest met de 60 gb schijven 7200 rondes per minuut. Maar daar hebben ze een mouw aan weten te passen.Op donderdag 27 juni 2002 16:40 schreef cornholio het volgende:
Ik lees zo veel negatieve verhalen over IBM harddisks. Moet ik dat merk nu links laten liggen? Ze worden nog overal verkocht. Als die schijven zo slecht zouden zijn, dan zouden ze de toch niet meer verkopen? Zijn er ergens statistieken te vinden van uitvalpercentages per merk misschien? Ik heb zelf een GXP60 40 Gigabyte in mijn systeem hangen, en wil gaan uitbreiden met een 80 Gigabyte. GXP120. Doen of niet?
Als er 1maal een negatief verhaal in de ronde gaat dan is het ineens een slecht merk. IBM schijven zijn beter dan Maxtor schijven.
Ik zag dat IBM weer een nieuwere versie van de GXP120 heeft met een soort koelribben erop en een groter zwart oppervlak. Wordt deze nu in de plaats van de oude verkocht? Ik ben inderdaad een beetje huiverig. Een Maxtor wordt dus nog warmer dan een IBM? Ik wil de uitvalpercentages wel eens te weten komen eigenlijk...
Verwijderd
Misschien een beetje oftopic maar een week of twee geleden op een computerbeurs in Leiden kocht ik een harde schijf voor mijn vader. Ik kon kiezen uit een Maxtor en een IBM. Ik ging voor de Maxtor omdat ie iets goedkoper was. Maar toen zei de verkoper dat die Maxtor koppen heeft van IBM. Klopt dat of is dat onzin van die verkoper?
Met IBM is alng niets meer msi hoor. Er was slechts 1 serie die niet geweldig was (maar dat kon je oplossen door de schijf te koelen.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
heb een 40 gig 60gxp en een 60 gigi 120 gxp...
nooit problemen gehad, en lekker snel.
kan ze iig niet afraden.
nooit problemen gehad, en lekker snel.
kan ze iig niet afraden.
Verwijderd
Ik heb al jaren een exemplaar uit de notoire probleemgevallenserie van IBM in mijn pc hangen. NOOIT een probleem mee gehad. En als je er wél problemen mee hebt, dan is er altijd nog de garantie. De nieuwere modellen van IBM hebben niet de problemen waarmee sommige modellen uit de beruchte serie kampten. Ik zou zonder meer weer een IBM kopen als prijs/grootte verhouding mij zou aanstaan...
er is bij mij 1x een ibm hd gesneuveld maar dat was mijn eigen schuld. mooi laten opsturen en na 4 weken had ik een nieuwe.
heb voor de rest alleen maar ibm hd's en ben er zeer tevreden over
heb voor de rest alleen maar ibm hd's en ben er zeer tevreden over
Meneer 1000 has spoken......
de meesten die klagen over uitval hebben een pc zonder enige airflow waarbij ze ook nog eens die dingen 24/7 een maandje laten draaien. Zolang je die ibm schijf een beetje de ruimte en koelte gunt zal je waarschijnlijk niet veel merken......enneuh die ibm 80 gig schijf is lekker goedkoop
Met 1 serie wat mis? Ik lees dat zowel de GXP75 als GXP60 serie problemen had. Goed koelen? Is wel leuk, maar dus weer een paar herriemakende ventilatoren erbij. En zo'n koelding kost ook weer extra geld en ruimte in je kast.
als je een maxtor koopt dan moet je die ook koelen anders heeft ie ook geen lange levensduur...Op donderdag 27 juni 2002 17:11 schreef cornholio het volgende:
Met 1 serie wat mis? Ik lees dat zowel de GXP75 als GXP60 serie problemen had. Goed koelen? Is wel leuk, maar dus weer een paar herriemakende ventilatoren erbij. En zo'n koelding kost ook weer extra geld en ruimte in je kast.
tja goed koelen is dus niet alleen belenagerijk voor je hardeschijf...al je andere apratuur vind het ook heerlijk (en je zult opeens veel minder schelden op msOp donderdag 27 juni 2002 17:11 schreef cornholio het volgende:
ruimte is geen punt met kast koelers....die ruimte is in een beetje kast er toch wel.....geld...tja....sunon koelertje kost 7,50 euro(of minder) en die kun je lekker op 5 volt laten draaien.
zet in iedergeval niet 2 hardeschijven op elkaar...laat er wat ruimte tussen......
Ach ja. Ik krijg toch zelf al een benauwd gevoel als ik 2 harddisken dicht boven elkaar moet monteren. Dus ik ga weer wat knutselen met beugeltjes zodat de nieuwe schijf met afstand onder de rest hangt. Binnenkort ook een extra fan erin zetten die amper geluid maakt. En ik moet die Coolermaster CPU koeler nog eens de mond zien te snoeren. Echt niet normaal meer die herrie.
Verwijderd
Heb zelf een 40 gig 120GXP, ook die rampverhalen gelezen en zelf nog geen enkel probleem gehad, schijf is redelijk snel en lekker stil. Zouden die verhalen dan toch een groot komplot van Maxtor zijn ???
Verwijderd
Euh, dan wens ik je veel succes, want een fabrikant geeft dat soort dingen nooit weg....Op donderdag 27 juni 2002 16:52 schreef cornholio het volgende:
Ik zag dat IBM weer een nieuwere versie van de GXP120 heeft met een soort koelribben erop en een groter zwart oppervlak. Wordt deze nu in de plaats van de oude verkocht? Ik ben inderdaad een beetje huiverig. Een Maxtor wordt dus nog warmer dan een IBM? Ik wil de uitvalpercentages wel eens te weten komen eigenlijk...
Even voor de duidelijkheid, ik gebruik momenteel 2 maxtor schijven, 1tje van 30 gb en 1tje van 80 gb alle2 5400 rpm.
Ik heb zelf een test gedaan (voor werk) van een IBM 80 Gb disk 7200 rpm, deze schijf maakt ietsje meer herrie, maar daar heb je tegenwoordig mooie brackets voor, en de schijf werd minder warm dan de Maxtor disk (heb ik ook een 80 Gb 7200 rpm schijf voor moeten lenen, anders was de test niet eerlijk).
Als ik nu moest kiezen voor een nieuwe harddisk, dan zou ik:
western digital schijven kopen, want die zijn toch net ff beter dan de IBM schijven. Of Seagate, is ook goed te vreten...
Verwijderd
Don't think so pall, the story's r 4 real. Alleen als je even het draadje leest dan kom je erachter dat ik al had gezegd dat het alleen maar met de 60 gb schijven zo was......*sigh*Op donderdag 27 juni 2002 17:20 schreef brkhof het volgende:
Heb zelf een 40 gig 120GXP, ook die rampverhalen gelezen en zelf nog geen enkel probleem gehad, schijf is redelijk snel en lekker stil. Zouden die verhalen dan toch een groot komplot van Maxtor zijn ???
Eerst kijken, en dan pas zeiken
Ja alleen dat scheelt wel wat euro's! 104 euro voor een IBM tegen 129 euro voor een western digital. Ik vergelijk dan de prijzen van 1 winkel he? Is toch 55 gulden omgerekend.
Ok ik zou toch echt ff wat meer betalen en voor het zekere gaan
Zie hier wat prijzen:
Maxtor D740X UDMA 133/7200 RPM 80 GB Euro 118,00
Maxtor D740X UDMA 133/7200 RPM 80 GB Liquid Euro 135,00
IBM IC 35L080AVV GXP 120 UDMA100 7200 RPM 80GB Euro 104,00
Seagate Barracuda IV UDMA 100 / 7200 RPM 80 GB Euro 135,00
Western Digital Caviar 80 GB / 7200 Euro 129,00
Western Digital Caviar 80 GB / 7200 8MB Cache Euro 149,00
Zoals je ziet is de ibm wel wat goedkoper maar niet veel ikzelf zou iets meer geld uitgeven en voor maxtor / seagate gaan of western digital en dan geen koeling nodig hebben.
Ok ibm kan dan wel lekker aantrekkelijk, goedkoop, en iets wat sneller zijn maar alsnog zou IK die andere nemen maar ja als je wil weten waar ik ze haal mail maar ff anders krijg ik weer SPAAAAMM!!!! naar me hoofd
Zie hier wat prijzen:
Maxtor D740X UDMA 133/7200 RPM 80 GB Euro 118,00
Maxtor D740X UDMA 133/7200 RPM 80 GB Liquid Euro 135,00
IBM IC 35L080AVV GXP 120 UDMA100 7200 RPM 80GB Euro 104,00
Seagate Barracuda IV UDMA 100 / 7200 RPM 80 GB Euro 135,00
Western Digital Caviar 80 GB / 7200 Euro 129,00
Western Digital Caviar 80 GB / 7200 8MB Cache Euro 149,00
Zoals je ziet is de ibm wel wat goedkoper maar niet veel ikzelf zou iets meer geld uitgeven en voor maxtor / seagate gaan of western digital en dan geen koeling nodig hebben.
Ok ibm kan dan wel lekker aantrekkelijk, goedkoop, en iets wat sneller zijn maar alsnog zou IK die andere nemen maar ja als je wil weten waar ik ze haal mail maar ff anders krijg ik weer SPAAAAMM!!!! naar me hoofd
Verwijderd
Yeah, well, if u want quality? What would u choose?Op donderdag 27 juni 2002 17:26 schreef cornholio het volgende:
Ja alleen dat scheelt wel wat euro's! 104 euro voor een IBM tegen 129 euro voor een western digital. Ik vergelijk dan de prijzen van 1 winkel he? Is toch 55 gulden omgerekend.
Grappig, aangezien WD al hun HD parts bij IBM inkooptOp donderdag 27 juni 2002 17:23 schreef camelnl het volgende:
Als ik nu moest kiezen voor een nieuwe harddisk, dan zou ik:
western digital schijven kopen, want die zijn toch net ff beter dan de IBM schijven.
HMMMMMMMZ.......Op donderdag 27 juni 2002 18:11 schreef warp het volgende:
[..]
Grappig, aangezien WD al hun HD parts bij IBM inkoopt
verhalen gaan snel hoor
Verwijderd
Ik zou gaan voor de Maxtor 80gb D740X Liquid Bearing (heb ik er ook een van
) Heerlijk snel & stil 
Shit man, waar is die Quick-Reply ?
Ik ben gewend aan Reakt
Shit man, waar is die Quick-Reply ?
Tja, zo'n Quick Reply is idd wel handigOp donderdag 27 juni 2002 18:42 schreef CowMike het volgende:
Ik zou gaan voor de Maxtor 80gb D740X Liquid Bearing (heb ik er ook een van) Heerlijk snel & stil
Shit man, waar is die Quick-Reply ?Ik ben gewend aan Reakt
Ik heb zelf een IBM 60GXP 40GB (van okt. 2001), geen problemen mee wel altijd goed gekoeld. Ga in de zomer een 120GXP 80GB kopen. Tis toch een kwestie van goede of slechte ervaringen met een product. Als je goede ervaringen hebt met IBM (zoals ik) dan zal je snel weer een IBM kopen, als je dus slechte ervaringen met IBM hebt dan koop je hem natuurlijk niet nog een keer. Tis gewoon dus een kwestie van ervaring.
Maar de regel is toch wel, hou je HD koel!
Powered by KPN
Ik hoorde m'n 40gig 60GXP steeds recalibreren (mechanische sound), bleek m'n koeler uit te staan!
Aangezet...nix meer aan de hand
Voor de rest heb ik er wel vertrouwen in, zeker in de laatste serie.
Wel heb ik effe gehad dat ie ECHT NIET!!! meer wou opstarten, werd gewoon niet herkend.
Toen zat de schrik er effe goed in, want tis nu m'n main schijf.
Voor de zekerheid heb ik 'm +4 maanden als opslag (download) schijf gebruikt, toen vond ik 'm betrouwbaar.
Ik wil er nog een 80gig 120GXP bij halen.
Aangezet...nix meer aan de hand
Voor de rest heb ik er wel vertrouwen in, zeker in de laatste serie.
Wel heb ik effe gehad dat ie ECHT NIET!!! meer wou opstarten, werd gewoon niet herkend.
Toen zat de schrik er effe goed in, want tis nu m'n main schijf.
Voor de zekerheid heb ik 'm +4 maanden als opslag (download) schijf gebruikt, toen vond ik 'm betrouwbaar.
Ik wil er nog een 80gig 120GXP bij halen.
Vroeger was iedereen lyrisch over IBM, dat was pas kwaliteit. En nu is Maxtor ineens de winnaar? Ik hoor berichten over traag en erg warm worden. Een echte objectieve mening heb ik nog niet gezien. Ik ga nog wel even kijken op storagereview.com. Daar staan tegenwoordig ook temperaturen bij zag ik en dB's
mwaa. waren er toevallig 3 (drie) die niet zo jofel bleken, 3 was toch hun hele nieuwe serie.....Op donderdag 27 juni 2002 17:05 schreef The Dolf het volgende:
Met IBM is alng niets meer msi hoor. Er was slechts 1 serie die niet geweldig was (maar dat kon je oplossen door de schijf te koelen.
Verwijderd
er zijn heel veel tegenstanders van ibm
er zijn heel veel tegenstanders van maxtor
ik zal gewoon een nemen, maak echt niet zo veel uit
er zijn heel veel tegenstanders van maxtor
ik zal gewoon een nemen, maak echt niet zo veel uit
Ik heb nog niet zo lang geleden een Maxtor 60 gb in mijn PC gehad, die is binnen 5 maanden de pijp uitgegaan.
Nu heb ik 2 hd's van Western Digital in mijn computer hangen, 1 van 40 en 1 van 60 gb. Allebei ATA-100 7100 rpm. Geen problemen mee gehad tot nu toe, terwijl die 40 gb er al weer 1,5 jaar inhangt.
Ik heb zelf verder geen ervaring met IBM schijven.
Nu heb ik 2 hd's van Western Digital in mijn computer hangen, 1 van 40 en 1 van 60 gb. Allebei ATA-100 7100 rpm. Geen problemen mee gehad tot nu toe, terwijl die 40 gb er al weer 1,5 jaar inhangt.
Ik heb zelf verder geen ervaring met IBM schijven.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Verwijderd
Ik heb een DTLA 45 Gig. en een DJNA 13.5 GIG (IBM). Nooit geen problemen mee gehad.
DJNA draait 24/7.
Ik heb nu laatst voor me Workstation een Maxtor 80 Gig Liquid gekocht en die bevalt ook heel goed tot nu toe.
IBM heeft nog geen liquid bearing volgens mij, toch schijnen die laatste serie's van IBM toch ook wel redelijk stil te zijn...
DJNA draait 24/7.
Ik heb nu laatst voor me Workstation een Maxtor 80 Gig Liquid gekocht en die bevalt ook heel goed tot nu toe.
IBM heeft nog geen liquid bearing volgens mij, toch schijnen die laatste serie's van IBM toch ook wel redelijk stil te zijn...
heb zojuist 2 120 gb schijven van ibm gekocht
die mogen mijn 2 60 gb schijven van ibm gaan vergezellen 
Ibm is op dit moment samen met Wester Digital het snelste wat je krijgen kunt.... 1ne keer wd iets sneller.. andere keer ibm.... alleen de ibm is wel 50 euro goedkoper.. dus dan weet jet het wel als je er 2 haalt
Ibm is op dit moment samen met Wester Digital het snelste wat je krijgen kunt.... 1ne keer wd iets sneller.. andere keer ibm.... alleen de ibm is wel 50 euro goedkoper.. dus dan weet jet het wel als je er 2 haalt
https://wren.co/join/Devian
ik heb 9 (ja 9) IBM schijven uit die beruchte serie gekocht, ze werden, en worden zwaar gebruikt (sommige zelf 24/7 in een redelijk drukke server) en er is nog geen een uitgevallen.
De enige schijf die het bij mij ooit heeft begeven was een maxtor, ik zal niet zeggen dat dat maxtor meteen slecht maakt ofzo, maar ik ben een week geleden maar weer voor een IBM schijfje (80 gb, 7200) gegaan. Snel, goedkoop, stil.
De enige schijf die het bij mij ooit heeft begeven was een maxtor, ik zal niet zeggen dat dat maxtor meteen slecht maakt ofzo, maar ik ben een week geleden maar weer voor een IBM schijfje (80 gb, 7200) gegaan. Snel, goedkoop, stil.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Kheb hier ook een 30gig IBM uit de GXP75 serie, jaja hijs berucht 
Maar ik moet zeggen, na 1,5 jaar doet hij het nog parfait.
* O.D.Smolik maakt geen zorgen toch 3 garantie van IBM
Maar ik moet zeggen, na 1,5 jaar doet hij het nog parfait.
* O.D.Smolik maakt geen zorgen toch 3 garantie van IBM
Als ik m'n belastingcenten heb dan komt er als eerste een nieuwe IBM...80 of 120 gig --> smokin' 
Ik blijf ze idd snel, stil en betaalbaar vinden.
Ik blijf ze idd snel, stil en betaalbaar vinden.
Ik heb deze week 3HD's naar de knoppen horen gaan van Quantum.
Ik denk dat deze serie gewoon brak was en die pech kan je altijd hebben..
Het waren 10Gb schijven uit de EPa\667E serie van Compaq, 3 in 1 week..!! freaky..!!
Het waren 10Gb schijven uit de EPa\667E serie van Compaq, 3 in 1 week..!! freaky..!!
IR better than stupid weasel !!
Zelfde pc? dan kan het de voeding zijn.Op donderdag 27 juni 2002 23:56 schreef ir_baboon het volgende:
Ik heb deze week 3HD's naar de knoppen horen gaan van Quantum.
BDW mijn ervaring is dat IBM's nogal wat stroom trekken
Ik kan wel eens gaan testen met de digitale watt meter, 3 IBM's v.s. 3 Maxtors ofzo, wel straque plannetje
Nee, 3 dezelfde serie's maar niet dezelfde pc's..
Resume overflakee: neem 3 dezelfde pc's zet ze op 3 plaatsen neer in je bedrijf en wacht een maand of 15..
Gebruiker: Mijn pc klinkt als een flipperkast..
Ik: huh??
Gebruiker: Ik heb hem maar herstart en ik kom nu in DOS\wp5.1
en er staat iets met F1:Boot... Gaan we speedboot varen?? 
Ik: Wat jij wil, ik kom wel even kijken...
HD dus aan stukken, en dat 3X
Resume overflakee: neem 3 dezelfde pc's zet ze op 3 plaatsen neer in je bedrijf en wacht een maand of 15..
Gebruiker: Mijn pc klinkt als een flipperkast..
Ik: huh??
Gebruiker: Ik heb hem maar herstart en ik kom nu in DOS\wp5.1
Ik: Wat jij wil, ik kom wel even kijken...
HD dus aan stukken, en dat 3X
IR better than stupid weasel !!
Dat een Maxtor warm wordt kan ik beamen, een 7200rpm HD hier (DiamondMax 60+ 40.9GB) werd een keer zó heet, dat ie begon te klikken. Na het plaatsen van een HD cooler was dat over, dus ik raad aan om je HD goed te koelen als je een 7200rpm Maxtor neemt. (Met de 5400rpm Maxtors draai ik goed, zonder extra koeling, zitten ook vrij ruim in de kast met veel lucht eromheen).
Onze drie Maxtors draaien al bijna 2 jaar uitstekend op die manier, dus ik kan je t merk aanraden. Met IBM heb ik geen ervaring.
Onze drie Maxtors draaien al bijna 2 jaar uitstekend op die manier, dus ik kan je t merk aanraden. Met IBM heb ik geen ervaring.
mwa.. valt wel mee, mijn 80GB, 7200 rpm, IBM schijfje is op het moment 34 graden, in een niet bijzonder gekoelde kast (28 graden), zonder extra hd koelingOp vrijdag 28 juni 2002 00:07 schreef Gman het volgende:
Je moet gewoon elke 7.200 schijf koelen.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
ik heb zelf zowel een ibm als een maxtor in mn systeem zitten, maar ik kan je als inkoper zeggen, dat ik echt zoveel maxtor harde schijven als RMA moest sturen, dat ik toch wel erg begin te twijfelen aan Maxtor. Mn ibm schijf zit er al 1,5 jaar in. Echt nooit problemen. ook niet win enzo never nooit niet. Nadat ik die maxtor erin deed, zou het volgens de reviews sneller zijn maar de maxtor was gewoon slomer dan mn ibm schijf. Tjah, het zijn geen slechte schijven maar ik vind de uitvalspercentage van maxtor toch wel errug hoog liggen
of je zet ze in de pricewatch...maar ja als je wil weten waar ik ze haal mail maar ff anders krijg ik weer SPAAAAMM!!!! naar me hoofd
The more I learn, the less I know, I just realised
mijn raad: koop een IBM ! 
snellere schijven zijn er voor die prijs niet, en zeker ook geen stillere
vooral als je met zon tooltje insteld hoeveel geluid ie mag maken.
nog een tips, koop je voor 7 euro een hdd koelertje, deze zijn heel stil en garanderen een lange levensduur van je kostbare schijf.
snellere schijven zijn er voor die prijs niet, en zeker ook geen stillere
nog een tips, koop je voor 7 euro een hdd koelertje, deze zijn heel stil en garanderen een lange levensduur van je kostbare schijf.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Quantum ? da's toch een dochter van kwantum ?
Nooit geen geluk mee gehad
WD = ok
Maxtor = ok
IBM = ok
Seagate = meestal ok (die 5400 toeren dingen van een paar jaar terug werden wel errug heet)
Dit uit 15 jaar geschiedenis hdd's inbouwen.
Maxtor's pruttelden wat meer dan IBM & WD.
Verder kan er altijd een slechte serie tussen zitten, heb je gewoon een beetje geluk bij nodig (of je garantie
).
Quantum's wat meer geluk dan anderen, dus die meed ik liever.
Inderdaad, WD en Maxtor gebruiken (kopen) onderdelen van IBM voor hun schijven. Dit is ech geen fabeltje, dit is real.
Neem bijv. een Philips monitor. Kennisje wou een monitor, kocht paar jaar terug een Daewoo 17inch op mijn advies. Hij had liever die Philips 107s ofzo gekocht. Wat bleek een paar mnd later in een grote monitoren-test ?
De Philips had doodleuk een Hundai buis, terwijl de Daewoo met een Philips buis was uitgerust. en die Daewoo scoorde nog 8 plaatsen beter dan de philips....nuja lekker boerenbedrog weer he, denk je een Philips te kopen
Maar goed dat ie de Daewoo kocht, scheelde nog een paar euro's ook ...
Nooit geen geluk mee gehad
WD = ok
Maxtor = ok
IBM = ok
Seagate = meestal ok (die 5400 toeren dingen van een paar jaar terug werden wel errug heet)
Dit uit 15 jaar geschiedenis hdd's inbouwen.
Maxtor's pruttelden wat meer dan IBM & WD.
Verder kan er altijd een slechte serie tussen zitten, heb je gewoon een beetje geluk bij nodig (of je garantie
Quantum's wat meer geluk dan anderen, dus die meed ik liever.
Inderdaad, WD en Maxtor gebruiken (kopen) onderdelen van IBM voor hun schijven. Dit is ech geen fabeltje, dit is real.
Neem bijv. een Philips monitor. Kennisje wou een monitor, kocht paar jaar terug een Daewoo 17inch op mijn advies. Hij had liever die Philips 107s ofzo gekocht. Wat bleek een paar mnd later in een grote monitoren-test ?
De Philips had doodleuk een Hundai buis, terwijl de Daewoo met een Philips buis was uitgerust. en die Daewoo scoorde nog 8 plaatsen beter dan de philips....nuja lekker boerenbedrog weer he, denk je een Philips te kopen
Maar goed dat ie de Daewoo kocht, scheelde nog een paar euro's ook ...
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Sh*t wat irritant:
Khad +2 jaar geleden een 7200 20,5 gig IBM gekocht.
Laatst had ik m'n pc versleept om 'm te modden, maar expres voorzichtig gedaan omdat alles er nog in zat.
Toen ik 'm terug zette bleeft ie recalibreren en pc startte niet meer op, nou moet ik er wel bij zeggen dat het ding altijd erg hard gewerkt heeft en ik niet teleurgesteld was, khad er zelfs rekening mee gehouden dat ie op z'n eind liep en weinig boeiend spul erop gezet.
Ik heb genoeg geprobeerd, ook op de kop gehouden waarbij meteen een ander geluid te horen was, maar niks hielp.
Toen op aanraden van de IBM RMA instructies toch maar effe de drive fitness test gedaan, errorcode, toen de schijf gewist met het programma (was advies).
Toen was ineens het recalibreren over! echt weird.
Toen weer een test en error code 0x00 (goed dus).
Toen was er 6 Gig vrij en heb ik 'm NTFS geformatteerd, leek dus of er een platter of 2 uitgeschakeld was.
Zet ik 'm net in een pc @ work, zegt die bak (alles is W2k, ook thuis) dat de NTFS tabellen niet goed zijn en dattie dat weer recht zet.
Nu is er weer 19 gig vrij.
Zodalijk ga ik effe wat file recover programma's installen en me data (proberen) terug halen, maar dit is gaar, de schijf is nu "goed" dus RMA wordt lastig, maar offie betrouwbaar is? Ik beul 'm wel af op een lan, gebruik 'm als upload schijf ofzo met bestaande data.
Ik denk een paar flinke bad sectors ofzo.
Dit is geen specifiek IBM probleem, kan met elke schijf wel, maar die Drive Fitness rulez wel
Khad +2 jaar geleden een 7200 20,5 gig IBM gekocht.
Laatst had ik m'n pc versleept om 'm te modden, maar expres voorzichtig gedaan omdat alles er nog in zat.
Toen ik 'm terug zette bleeft ie recalibreren en pc startte niet meer op, nou moet ik er wel bij zeggen dat het ding altijd erg hard gewerkt heeft en ik niet teleurgesteld was, khad er zelfs rekening mee gehouden dat ie op z'n eind liep en weinig boeiend spul erop gezet.
Ik heb genoeg geprobeerd, ook op de kop gehouden waarbij meteen een ander geluid te horen was, maar niks hielp.
Toen op aanraden van de IBM RMA instructies toch maar effe de drive fitness test gedaan, errorcode, toen de schijf gewist met het programma (was advies).
Toen was ineens het recalibreren over! echt weird.
Toen weer een test en error code 0x00 (goed dus).
Toen was er 6 Gig vrij en heb ik 'm NTFS geformatteerd, leek dus of er een platter of 2 uitgeschakeld was.
Zet ik 'm net in een pc @ work, zegt die bak (alles is W2k, ook thuis) dat de NTFS tabellen niet goed zijn en dattie dat weer recht zet.
Nu is er weer 19 gig vrij.
Zodalijk ga ik effe wat file recover programma's installen en me data (proberen) terug halen, maar dit is gaar, de schijf is nu "goed" dus RMA wordt lastig, maar offie betrouwbaar is? Ik beul 'm wel af op een lan, gebruik 'm als upload schijf ofzo met bestaande data.
Ik denk een paar flinke bad sectors ofzo.
Dit is geen specifiek IBM probleem, kan met elke schijf wel, maar die Drive Fitness rulez wel
Verwijderd
ik heb 3 dagen geleden een 120GXP 80 gieg gekocht, en ik moet zeggen ik ben er tot nu toe erg tevreden over.
hij is errug stil en lekker snel (ookal staat ie op ata33
)
mijn ouwe quantum deed het trouwens ook altijd goed moet ik erbij zeggen.
iig kwa prijs was ibm zeer voordelig en ik hoop dat de schijf zo blijft als ie nu is, zoemmmmmmm
hij is errug stil en lekker snel (ookal staat ie op ata33
mijn ouwe quantum deed het trouwens ook altijd goed moet ik erbij zeggen.
iig kwa prijs was ibm zeer voordelig en ik hoop dat de schijf zo blijft als ie nu is, zoemmmmmmm
Klopt het dat maxtor minder goed gaat met overklokken??
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
Heb al tijden een IBM 30,7 GB 75GXP en pas een IBM 40 GB 120 GXP en nog nooit enige problemen mee gehad en ik gebruik mijn computer zeer regelmatig.
Dat was vroeger (2 jaar geleden) inderdaad zo.Op vrijdag 28 juni 2002 12:36 schreef Joep het volgende:
Klopt het dat maxtor minder goed gaat met overklokken??
Of dat nog zo is weet ik niet.
Voor zover ik weet, is IBM weer terug aan de top. IBM heeft inderdaad wat problemen gekend met een hoge uitval van harde schijven. Naar mijn weten betrof dit met name de DTLA-serie. Nu hebben ze geen hogere uitval dan andere fabrikanten.
Wat ik wel frappant vind, is dat IBM uitdrukkelijk aangeeft dat hun schijven niet geschikt zijn om 24/7 te laten draaien. Ik zag laatst een artikeltje over het aantal uren dat de schijven non-stop konden draaien per maand zonder problemen te geven. De aantallen weet ik niet meer, maar ik weet wel dat IBM schijven niet graag non-stop draaien. Let wel: ik heb het dan over de IDE-schijven. SCSI-schijven kunnen het wel en zijn daar dan ook op gebouwd.
In een test van ComputerTotaal komt de IBM GXP-serie zelfs als beste uit de test. Maxtor is een goede tweede, maar daarbij valt wel op dat de schrijftijden heel snel zijn, maar dat de leessnelheid juist weer tegenvalt. Western Digital presteert op alle fronten redelijk, terwijl de Seagate Barracuda IV juist heel slecht presteert. Het enige waarop de Seagate scoort, is zijn stilte, maar zoals gezegd, zijn prestaties vallen tegen in vergelijking tot de concurrentie.
Wat ik wel frappant vind, is dat IBM uitdrukkelijk aangeeft dat hun schijven niet geschikt zijn om 24/7 te laten draaien. Ik zag laatst een artikeltje over het aantal uren dat de schijven non-stop konden draaien per maand zonder problemen te geven. De aantallen weet ik niet meer, maar ik weet wel dat IBM schijven niet graag non-stop draaien. Let wel: ik heb het dan over de IDE-schijven. SCSI-schijven kunnen het wel en zijn daar dan ook op gebouwd.
In een test van ComputerTotaal komt de IBM GXP-serie zelfs als beste uit de test. Maxtor is een goede tweede, maar daarbij valt wel op dat de schrijftijden heel snel zijn, maar dat de leessnelheid juist weer tegenvalt. Western Digital presteert op alle fronten redelijk, terwijl de Seagate Barracuda IV juist heel slecht presteert. Het enige waarop de Seagate scoort, is zijn stilte, maar zoals gezegd, zijn prestaties vallen tegen in vergelijking tot de concurrentie.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Het aantal uur is 333 per maand en dat is 11 uur per dag.
Dit is slechts een ADVIES.
Aan die 11 uur kom ik zelf niet per dag.
Ik ken een server die een 60GXP 24/7 heeft draaien en dat gaat al maanden goed.
Een oude Deskstar heeft dik een jaar 24/7 gedraait, wel met power down na 20 minuten ofzo, omdat ie 's nachts alleen RC5 draaide.
Dit is slechts een ADVIES.
Aan die 11 uur kom ik zelf niet per dag.
Ik ken een server die een 60GXP 24/7 heeft draaien en dat gaat al maanden goed.
Een oude Deskstar heeft dik een jaar 24/7 gedraait, wel met power down na 20 minuten ofzo, omdat ie 's nachts alleen RC5 draaide.
Verwijderd
Wat die Seagate betreft, ik heb de ATA IV, is inderdaad een zeer stille schijf, maar de prestaties zijn niet super.
Vorige week Lan gehad bij kameraad van me, daar kwam een kerelt met de beste pc, had wat probleempjes met netwerkkaart, Xp opnieuw geinstalled alles goed..en toen rik rik tik tik tik HD Maxtor overleden..
Dus IBM is goed...en Maxtor ook en WD
Vorige week Lan gehad bij kameraad van me, daar kwam een kerelt met de beste pc, had wat probleempjes met netwerkkaart, Xp opnieuw geinstalled alles goed..en toen rik rik tik tik tik HD Maxtor overleden..
Dus IBM is goed...en Maxtor ook en WD
Pagina: 1