Toon posts:

Schoonmaak cartridge

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op http://shop.cdfreaks.com kun je schoonmaak cartridges kopen voor je printer. De kwaliteit van je afdrukken zou hierdoor omhoog gaan.

Heeft iemand hier ervaringen mee of weet iemand hoe dit werkt?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ze zijn er dus alleen voor je Epson, niet voor je Canon oid.. Ik weet niet precies hoe ze werken, maar het klinkt wel grappig :). Ik weet het niet zeker of deze dingetjes, van maar 20 Euro per stuk, zoveel invloed hebben op de kwaliteit.

Verwijderd

Hp Heeft ook van die Cleaning stets, maar die zijn Gratis :D en werken perfect :P

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Op donderdag 27 juni 2002 16:29 schreef Aikeleer het volgende:
Ze zijn er dus alleen voor je Epson, niet voor je HP oid.. Ik weet niet precies hoe ze werken, maar het klinkt wel grappig :). Ik weet het niet zeker of deze dingetjes, van maar 20 Euro per stuk, zoveel invloed hebben op de kwaliteit.
HP printers hebben ook de spuitkop in de cartridge zitten. Je vervangt dus bij elke cartridgewissel de spuitkop. Epson heeft de spuitkop in de printer zitten. Deze zal dus op den duur steeds slechter worden

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik weet niet of je beter kwaliteits prints krijgt, maar ik kan me wel voorstellen dat er af en toe inkt resten blijven zitten in je printerkoppen, van de Inkrite website:
Over time, residue can build up on print heads. PrintClean! cartridges contain fluids that help to remove any build-up
Ik vraag me alleen af of je 1 zo'n cartridge vaker kan gebruiken dan 1 keer, zowel dat ga ik het wel eens proberen, ik heb nu af en toe vage strepen op mijn prints...

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Heb ze maar eens besteld... Mijn Epson Stylus 800 Color streept als de ziekte, en heb er bijna een hele cardridge doorheen gejaagd voor het cleanen... hopen dat dit een beetje beter werkt..

Klote is altijd dat ik niet veel print; en dan wil de inkt wel eens gaan vastkoeken (heb mun printer door wat verhuizingen bijna een jaar niet gebruikt)...

Hopen dat dit werkt...

Pvouput live

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 22:51

Rejgun

Leven is Bier drinken

die gratis dingen van HP heb ik ook gehad, werkt wel redelijk.

maar belangrijkste is gewoon dat er geen stof op het papier ligt dat de printer in wordt getrokken.

Audi: Vorsprung durch Technik

Verwijderd

Ik kan zoiets wel gebruiken denk ik.
...destijds een <toen nog dure> Canon BJC4200 gekocht; momenteel print 'ie alleen nog streepjes {met alle cartridges wel te verstaan}

• Krypt
Kijk.. dit vind ik nou netjes... het xtra mailtje na mijn orderbevestiging:
geachte heer,

uw goederen worden normaal morgen verzonden.

Inkrite te gebruiken bij verstopte inkkanalen.

drukken op het inkdruppeltje om je cartridge te cleanen gedurende 3 sec.
Dit gedurende een keer of 10 - 15 herhalen en de kanalen zijn terug vrij...
even laten inwerken alvorens terug een cartridge te steken.
De nieuwe cartridge enkele malen terug cleanen om de oplosvloeistof uit de kanalen te verwijderen.

Voor het vervangen van cartridge ongeveer 5sec op de papiervoeder drukken (rechts naast het druppelicoontje)

MVG
Steven
Vind ik toch wel service..

Pvouput live

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ja dat is zeker netjes, ik heb ook goede ervaringen met die Shop, ik vraag me alleen af hoe vaak je 1 zo'n cartridge kan gebruiken ?

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Krypt
Even nog wat info.. ik heb ze dus binnen en lekker mijn kopjes gecleaned...

Die dingen zijn dus helaas niet te refillen; zien eruit als normale cartridges en hebben geen refill gat (jammer dus) Maar aangezien ze even vol zitten als normale cartridges zullen ze wel vaker te gebruiken zijn..

Nadeel bij mij is wel dat ik nu helemaal niets meer kan printen; eerst zaten er wat vage lijntjes tussen, behalve als ik op BEST print... nu komt er dus helemaal geen inkt meer op het papier.. lekker is dat.. Inkt Cartridge is gewoon vol, nog even doorgeblazen en er kwam inkt uit.. dus inkt is niet op... toch maar eens weer gaan mailen dat mijn printer nu helemaal niets meer doet..

Pvouput live

Pagina: 1