[Novell] Hp Jetdirect

Pagina: 1
Acties:

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:53
Ik ben nu bezig met het aansluiten van een hp jetdirect kastje op mijn novell server maar ik kom dr maar niet uit hoe ik het moet doen. Ik heb de search al gerbuikt (hp, google en tweakers) maar geen goed step-by-step installatie document gevonden. Is hier iemand die mij zo kan vertellen waar zo'n document te vinden is ??

Het gaat hier om novell 4 en een jetdirect 300 kastje.

Tnx

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• L0g0ff
Shiitttt,

Zit gvd nog steed op mijn werk omdat ik dat kl*te kastje niet aan mijn novell server kan hangen |:( Kan iemand mij vertellen hoe ik die printer toevoeg (het lieftst zonder jetadmin of andere tools).

btw. Ik heb die docu al gevonden (site geef ik straks nog wel).

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Zonder Jetadmin kom je echt niet verder hoor. Wat is er mis met het gebruiken van die tool?

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ff met met NWADMIN een Queu, een Printer en een Printserver object aanmaken (Print services quick setup.)
Namen geven.
Daarna met Jetadmin het kastje instellen (wel eerst ff het kastje resetten door de stekker eruit te trekken, dat kleine knopje in te drukken, 5 sec wachten, stekker er weer in, weer ff wachten en dan knopje los laten) geef in Jetadmin op wat je Printserver object is en de tool lost het helemaal voor je op!

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• L0g0ff
eehhh.. Misschien een domme vraag maar waarom resetten ??

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 07:11
Wat voor een type novell server heb je? nw 4.x of 5 of 6, Als je nw 5.1 of 6 draait kan het best zijn dat je ip only draait, dan kan de software geen novell server vinden, wat je dan het beste kan doen is hem een ip nummer te geven (laten krijgen) en de ps via NDPS aansturen. Gewoon hp gateway selecteren vinkje in ip zetten, hij vind um zelf klaar... :)

• Luppie
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Op donderdag 27 juni 2002 16:11 schreef OhMyGod het volgende:

Het gaat hier om novell 4 en een jetdirect 300 kastje.

Tnx
Op vrijdag 28 juni 2002 10:45 schreef iceme het volgende:
Wat voor een type novell server heb je? nw 4.x of 5 of 6,
Luisteren (Lezen)

-------
Hp heeft tegenwoordig ook een Jetadmin met een webinterface werkt wel prettig en als je geen Jetadmin op een werkstation wil hebben staan un-install je hem gewoon weer als je klaar bent met configureren.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Ik heb met webjetadmin veel problemen gehad. Ik doe nu alles met met het aloude 'telnet'.

• Luppie
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Op vrijdag 28 juni 2002 11:03 schreef snapnie het volgende:
Ik heb met webjetadmin veel problemen gehad. Ik doe nu alles met met het aloude 'telnet'.
Kan ook, maar dan moet er wel een IP-nr in het kastje staan en je moet het nr. ook wel even weten.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Op vrijdag 28 juni 2002 08:43 schreef OhMyGod het volgende:
eehhh.. Misschien een domme vraag maar waarom resetten ??
Resetten om eventuele oude instellingen weg te gooien.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Na resetten zit 'ie op DHCP met een default hostname. Dan configpagina printen (via knopje), IP adres gebruiken voor telnetten e.d. dan netwerk configgen (statisch IP) dan via NW Admin en NDPS (indien mogelijk) printer opnemen in NDS.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1