Uitdaging.... als je dit weet.......

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Ke komt tie

Novell 3.12 server.
20 pc's met win95/98 en een met 2000

Er is een gebruiker die niet bij haar dir kan komen. Zodra deze wordt geopend loopt de pc vast. inclusief een gedeelte van het netwerk waaronder ook mijn pc.

Na een paar keer opnieuw opstarten kan ze weer inloggen maar nog steeds niet in haar directorie. De ander pc kunnen na een poosje ook weer inloggen

Inloggen op andere pc werkt niet zelfde probleem.

Inloggen als supervisor geeft zelfde effect ook op ander pc's

Inloggen als andere user of supervisor op een pc die niet tegelijk vast loopt met de "probleem pc" resulteerd in het vast lopen van andere helft van het netwerk.

Opnieuw opstarten van server heeft geen effect.

Server/switch alles werkt perfect geen rare foutmeldingen. Ook is er niks veranderd op of aan de server.

Ik snap der niks van en heb de hoop maar opgegeven. Binnenkort wordt deze server vervangen maar hij moet het nog wel ff volhouden.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 10:14

Jaymz

Keep on moving !

Kweenie of 3.12 em al kent, maar heppie al eens aan een Vrepair gedacht (of een andere tool om je Netware volumes te checken). 't 1e waar ik aan denk is een verrot stukkie schijf.

Probeer (desnoods via Dos) de inhoud van die dir naar een nieuwe dir te kopieren, en deze weg te mikken. ('t ligt niet aan 'de gebruiker' (duh))

Ps. Mocht je erachter komen, ben ik ook wel benieuwd.

• budi
  • Laatst online: 11:35
Ja, vrepair kan al onder 3.12, wel eerst je schijf unmounten. Ik heb ook het vermoeden dat het probleem daar ligt.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Oke nu ben ik geen Novell Goeroe...maar misschien ook een idee..ok iedereen kan inloggen en werken...maar zodra er dus maar iets met een home-dir wordt gedaan hangt de hele meuk..zou dit evt. ook teruggelinkt kunnen worden naar Policy-settings???

Nogmaals tis maar een idee...maar een rotte HD kan natuurlijk ook...kun je de oplossing ff posten?? Ben wel benieuwd!

Grts Azazel

• Dezjay
Ja ok zal het proberen. Maar dat ken pas om 5uur :( nog meer ideeën?

Owja netwerk is soms ook sloom ? worden geen grote bestanden geopend en er zijn 2 switches hp 10mb (voor oduere pc's en printers) en een 3com superstack voor 100 mb de ene helft die soms uit valt zit op zowel hp als de 3com

Vrepair heeft neem ik aan geen gevolgend voor de data ?

en ken gewoon op de prompt worden in geramt

Ik ken echt erug weinig novell

• Jaymz
  • Laatst online: 25-08 10:14

Jaymz

Keep on moving !

dismount [volume]

Load vrepair

(uit m'n hoofd, ik ga het liever niet even testen)

Verwijderd

Hoe zijn..

1 Packet receive buffers?
2 Dirty cache buffers?

vrepair met 3.12 kan erg lang duren als er veel bestanden op het volume staan. Ik zou de server een keer rebooten om geheugen te "clearen" daarna vrepair. Het lijkt inderdaad op een stukje rotte schijf

good luck!!

Verwijderd

Ik heb zoiets laatst gehad met een bestand, alleen bleef gelukkig alleen het werkstation hangen. Dacht ook aan een verrotte harde schijf, bleek het bestand corrupt te zijn (lees f**ked up). Kon niets meer met het bstand doen. (renamen kopieren verwijderen)
Ik heb de directory waar het bestand in stond gerenamed, een goede backup teruggezet en draaien maar weer.
Is misschien ook bij jou aan de hand.

En anders hebben ze op http://support.novell.com/search/kb_index.htm misschien een oplossing.

Suc7

• Dezjay
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>1 Packet receive buffers?
2 Dirty cache buffers?[/quote]Ja... ben dus geen novell expert... Wa is da en hoe moet het ?

• Dezjay
Hmm

Nou. Heb nog verder niks gedaan moe zo weg maar..... Op een laptop ken je der wel weer bij ook in Excel!!! Word wil wel op haar eigen pc.

Heb ff gevraagd ze heb in exel een bestand van 10mb. Als je een map opend en der zit een exel bestand in selecteerd exel dit automatisch en wil een voorbeeld geven.....

Denk dat ik het heb opgelost. Haar pc krijgt een 100 MB nic + kabel
Pagina: 1