[Red Hat 5.1] Internet Delen/Printer Server/Router

Pagina: 1
Acties:

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Nou ben ik een beginnende Linux'er en wil ik graag mijn oude 486 inrichten met linux en die gaan gebruiken voor de volgende dingen: Internet Deler, Printer Server, HTTP Hosten en router voor ftp's op client pc's.

Nu heb ik door middel van searchen mij wijs laten maken dat Red Hat 5.1 een goede keuze is.

Echter is dit zo'n oude versie dat ik nergens kan vinden waar ik hem kan downloaden.

Dus mijn vraag is: Waar kan ik die downloaden en is Red Hat 5.1 ook een goede keuze ivm de bovenstaande doeleinden server.

Graag geen reacties van zoek eens beter, want dit het ik echt al gedaan. We moeten er immers voor zorgen dat GOT op niveau blijft.

Misschien een tip voor in de FAQ ! Download links van oude distri en melden waar die distri goed voor zijn ! :)

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
5.1 is wel _erg_ oud, je kan op je 486 gewoon 7.1 / 7.2 / 7.3(?) instaleren, dan ben je tenminste ook verzekerd van nieuwere versie's van programma's.

5.1 is sterk af te raden iig.

• Friedchicken
Okay bedankt dan.. Die versies zijn namelijk wel vollop te vinden ! :)

Verwijderd

Kijk eerst eens naar de installatie vereisten. Ik kan me zo voorstellen dat RedHat 7.x minstens 32 MB nodig heeft voor installatie. RH 6.2 was een redelijk goede versie, maar eenmaal geinstalleerd moet je zo'n beetje alles upgraden. Hoeveel mem zit er in die ban en hoe groot is je hd?

• Friedchicken
32 mb mem en 800 mb hd :( Tis iet arres

Verwijderd

Ik geloof dat RH 7.3 64 MB nodig heeft. Dus dan maar gaan voor 7.1 of 7.2 :) Die harddisk is groot genoeg voor een installatie zonder een grafische omgeving (dus geen XFree86/Gnome/KDE).

• Friedchicken
En een guide van hoe ik dan internet moet delen en moet portmappen en sql enzo.

Waar kan ik dat vinden?
Is het met behulp van een GUI niet makkelijker? Dan zal ik naar een ietsgrotere hd moeten zoeken?

Maar graag wel enig uitleg of een link hoe dit te doen :)

Verwijderd

Kan je gewoon vanuit de console doen. Met programma's zoals Nano, Pico (weet die namen niet zeker) en meer van dat soort tekst editors.

Succes :)

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 12:15

knopper

Sander Knopper

RedHat 7.3 kun je ook gewoon installeren op een machine met 32MB RAM, heb het zelf ook gedaan.... :P

Je kunt alleen GEEN grafische install doen!!!!

Veel succes ermee!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:33

B2

wa' seggie?

Op donderdag 27 juni 2002 17:38 schreef Tuxus het volgende:
Kan je gewoon vanuit de console doen. Met programma's zoals Nano, Pico (weet die namen niet zeker) en meer van dat soort tekst editors.

Succes :)
vi

Shame on you. :(

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:33

B2

wa' seggie?

Op donderdag 27 juni 2002 16:40 schreef Friedchicken het volgende:
En een guide van hoe ik dan internet moet delen en moet portmappen en sql enzo.

Waar kan ik dat vinden?
Is het met behulp van een GUI niet makkelijker? Dan zal ik naar een ietsgrotere hd moeten zoeken?

Maar graag wel enig uitleg of een link hoe dit te doen :)
Tip: als je echt een stap voor stap, hoe zet ik m'n server op, guide wil moet je eens bij OpenNA gaan kijken.
Ze hebben net een nieuw boek uit (Securing and Optimizing Linux, The Hacking Solution). Kost wel wat maar dan heb je ook wat (ja ook een hoop papier :P )

Als dat teveel voor je is (staat ook een heleboel in wat je denk ik niet gaat gebruiken) dan kun je wat HOWTO's wel op internet en GoT vinden.

• Friedchicken
Ke dan.. Kgaat eens de opties bekijken iig bedankt.. :)
Pagina: 1