Toon posts:

Geluidsniveau Kenwood 72X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben op zoek naar en cd-rom speler die lekker stil is. Ik heb momenteel een Pioneer 105s, maar dat ding maakt een behoorlijke klereherrie.
De Kenwood 72X lijkt een goede keuze, omdat die in principe niet zoveel toeren maakt. Maar hoe stil is hij nu eigenlijk, in vergelijking met andere huidige cd-rom spelers?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
De Kenwood is fluisterstil. :)
de 72X draait maar op 10x rond. Die hoor je dus gewoon niet.
Helaas is ie erg duur en kan ie zeer slecht overweg met CD-R en CD-RW.
Heeft te maken met het splitsen van de laser, waardoor de afzonderlijke stralen te "zwak" zijn om CD-R of CD-RW goed te kunnen uitlezen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ideaal dus voor als je er toch nog een brander naast heb voor het lezen van de gebranden cd's. Helaas zijn mijn meeste cd's gebrand >:) dus ik wil hem niet.

Deze cdrom heeft trouwens wel de hoogste DAE welke te koop is.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, das mooi klote dan. Ik heb vrijwel niks anders dan cd-r's.

Verwijderd

hij kan slecht overweg met bepaalde CDR's.
ik heb de 52X en ben uiteindelijk bij Maxxel CDR's uitgekomen, en die werken perfect.
[ extreem stil ]

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 14:52

SpeedyG

Say Cheese !!

Heb de 72x werkt perfect. Tot nu toe ook nog geen problemen gehad met CD-R. CDRW gebruik ik (nog) niet.

Voordeel van de Kenwood 72x is dat deze draait op ongeveer 6000 rpm terwijl de huidge spelers 15000 rpm of hoger draaien!!

Vergelijk maar een straaljager met een electrische auto. Dan heb je ook het verschil tussen laten we zeggen Kenwood 72x en Merk X op 50-speed.

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 14:52

SpeedyG

Say Cheese !!

Heb de 72x werkt perfect. Tot nu toe ook nog geen problemen gehad met CD-R. CDRW gebruik ik (nog) niet.

Voordeel van de Kenwood 72x is dat deze draait op ongeveer 6000 rpm terwijl de huidge spelers 15000 rpm of hoger draaien!!

Vergelijk maar een straaljager met een electrische auto. Dan heb je ook het verschil tussen laten we zeggen Kenwood 72x en Merk X op 50-speed.

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat de 52X, de voorganger dus, beter overweg kan met cd-r's? Dat lijkt me dan een goed alternatief. Alleen is deze niet makkelijk verkrijgbaar lijkt het. In Pricewatch staat hij i.i.g. niet, en waar ze al Kenwood cd-rom spelers verkopen zie ik alleen de 72X staan, of de SCSI-uitvoering van de 52X.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Dan zou ik voor de SCSI gaan, die kan ook Raw-data lezen, ook altijd errug handig met CloneCD e.d. voor het maken van Backup's met copy protection :) En SCSI rulez gewoon, ik ben ook erg blij met me 40x Plextor, maar maakt wel een herrie, maar dat boeit me niet. Hij komt toch niet boven me koeltoren uit.

Verwijderd

Topicstarter
No tnx. Het gaat me puur om de IDE-versie.

Verwijderd

Tering he,

Dat ding leest echt alles!!!!!!!!!
Ook boterhammen met jam.

Voor een goed review:
http://storagereview.com

DAE is ook vet, 30-50 speed
Pagina: 1