[kees besturing] microproc:GAL, AVR, PIC??

Pagina: 1
Acties:

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
Wat is het verschil tussen al die dingen???
Ik weet dat er merkverschillen zijn, maar ik heb er een nodig om men keesmod te besturen:
Ik wil er een serie moduletjes (LCD, RC afstandsbediening, weetikveel) mee aansturen, terwijl ik maar 1 poort van men PC wil gebruiken (printerpoort lijkt me)

Dit is niet omdat ik geen andere oplossing zie ofzo, ik wil gewoon wat meer kennis over programmeerbare logica hebben...
(en ik wil ook een koele mod)

En wat is het makkelijkste en goedkoopste om te proggen / gebruiken???

Electronics development

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 16:52
jal is goed om te proggen.
http://www.voti.nl/jal/

voor het verschil tussen pics en zo google je beter, ik ga hier een pic gebruiken voor de aansturing van LCD en fans, maar de software is nog niet af. Moet nog een proggie schrijven om de pc-gegevens naar de com-poort te sturen zodat de pic die kan laten zien op de lcd.

Verwijderd

www.avrfreaks.net
zijn ook goeie zelfbouw proggers te vinden

maarje ikke O+ atmel 'n btje :+ O-)

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Op donderdag 27 juni 2002 15:30 schreef 3lmowww het volgende:
Dit is niet omdat ik geen andere oplossing zie ofzo, ik wil gewoon wat meer kennis over programmeerbare logica hebben...
(en ik wil ook een koele mod)

En wat is het makkelijkste en goedkoopste om te proggen / gebruiken???
Het maakt niet veel uit. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur van merk, that's all. Atmel is alleen wat beter in omloop dan de andere merken. Dus daar zu je het meeste qua boardjes, projecten en software voor vinden.

Ikzelf ben gek op PIC's van Microchip. Je kunt op Circuitsonline een tutorial vinden voor de PIC. Maar de kennis die je daar opdoet kun je ook gebruiken voor andere merken microcontrollers.