Toon posts:

[VB] DataCombo + rec uit DB +alphabetich

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe een query op meerdere tabellen om op die manier alle info te krijgen. Ik gebruik de volgende query
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
SELECT     kantoor.naam AS kantoornaam, status.naam AS
         statusnaam, curator.aanhef, 
         urator.tussenvoegsel, 
         curator.voorletters, curator.naam AS 
         curatornaam, vestiging.plaats, 
         vestiging.postadres,
         vestiging.postcode, curator.voornaam, 
         curator.telefoon, curator.fax, curator.mobiel,
         curator.opmerkingen, curator.email,
         curator.curator_id, curator.Status_id, 
         curator.vestiging_id 
FROM     curator 
INNER JOIN status ON curator.Status_id = 
         status.status_id 
INNER JOIN vestiging ON 
         curator.vestiging_id = vestiging.vestiging_id 
INNER JOIN kantoor ON vestiging.kantoor_id = 
         kantoor.kantoor_id 
ORDER BY   kantoornaam

Nu heb ik op m'n form een listview en een combobox. In de listview krijg ik netjes m'n kantoren op alphabetische volgorde (door ORDER BY kantoornaam). Alleen heb ik op m'n form ook een Datacombo staan waar ik graag alle kantoren op alphabetisch volgorde wil hebben. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan realiseren?

Verwijderd

Gaat het daar niet goed dan? Als je deze query in een ADODC control propt, en je datacombo daaraan bind, moet hij het toch gesorteerd laten zien?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Op donderdag 27 juni 2002 15:06 schreef KoenM het volgende:
Gaat het daar niet goed dan? Als je deze query in een ADODC control propt, en je datacombo daaraan bind, moet hij het toch gesorteerd laten zien?
Blijf zover mogelijk weg van het ADO object :r

Gewoon je database in code maken :)

Schrijf een kleine functie die 2 elementen in je combo van plaats kan wisselen, dan laat je een for loop door je combo gaan, zoveel keer als er elementen in de combo zijn.
Dan check je of het huidige element na het volgende moet zitten, is dit zo dan swap je ze, anders niet.

Dat is niet bijzonder snel maar het werkt wel :)
Misschien heeft de combo een mogelijkheid om te sorteren .?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ben ik neit zo'n programmeer wonder :( en heb ik geen idee hoe je 2 elementen zou kunnen verwisselen. Als ik dit wil doen kan dat dan wel met een datacombo?

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 15:15 schreef XTerm89D het volgende:
Schrijf een kleine functie die 2 elementen in je combo van plaats kan wisselen, dan laat je een for loop door je combo gaan, zoveel keer als er elementen in de combo zijn.
Dan check je of het huidige element na het volgende moet zitten, is dit zo dan swap je ze, anders niet.
Waarom dan niet een gewone combo gebruiken en dant gewoon met een while not rst.eof loopje de items adden, is veeel sneller, en wel zo makkelijk :).

Maar Helerion, weet je überhaupt al hoe je een datacombo moet gebruiken? Die kan je nl. aan zo'n kloterig ADODC control koppelen, als dat al gesorteerde data bevat dan doet je datacombo dat ook.