Toon posts:

1 jarige multimedia opleiding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 jaar bedrijfs informatica gedaan en ook me propedeuse gehaald, maar hier ga ik mee stoppen aangezien ik er weinig meer aan vind en het allemaal niet zo soepeltjes verloopt.
Nu doe ik in mijn vrije tijd al een beetje met photoshop dingetjes en zo nu en dan is een website maken. En hier zou ik ook graag in verder willen.

Er zijn wel een paar goede multimedia hbo opleidingen in nederland, maar aangezien ik geen zin heb om nog vier jaar door te studeren zou ik graag een 1 jarige opleiding of een werken/leren opleiding doen.

Zelf zat ik te denken aan de opleiding tot Multimedia engineer bij http://www.cmm.nl . Zijn er hier mensen die die opleiding gedaan hebben of er mee bezig zijn? En is het met zo'n 1 jarige opleiding net zo makkelijk aan een baan te komen dan met een 4 jarig hbo studie?
Is die opleiding ook zijn geld waard want 5945 euro is nogal wat...

Bestaan er nog soortgelijke multimedia opleidingen in nederland of mulitmedia opleidingen waar je kan werken en leren tegelijk?

Thnx

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Zelfs zonder opleiding kun je nog wel aan een baan komen. Het gemak waarmee je aan en baan komt ligt meer aan het feit hoe het gaat in de markt en vooral aan je eigen kwaliteiten. Denk niet dat er opleidingen zijn van een jaar. Vraag me ook af wat je in 1 jaar kan leren. Je kunt natuurlijk ook gewoon een jaar bij een bedrijf meelopen. Soort van stage.. maar dat zal denk ik alleen werken als je al de nodige kennis hebt en ik weet niet of dat het geval is.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:16
Alhoewel ik net zoals OzBoz een groot voorstander ben van dingen in de praktijk leren kan het absoluut geen kwaad om beetje de theorie te kennen. Op W&G Meeting 3 had ik hierover intressante discussie met waxle en XangadiX; het is wel leuk dat je weet hoe je iets moet doen maar als je niet weet waarom ben je alsnog niet goed bezig.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:16
Maar hoe nuttig een 1 jarige opleiding voor jou is hangt natuurlijk van erg veel factoren waarvan de 2 belangrijkste het verschil tussen jou niveau en beginniveau van die opleiding zijn. Een opleiding die niet aansluit bij jouw niveau werkt alleen maar frustrerend, als ik jou was zou ik wat documentatie opvragen en kijken of het wel is wat jij wil.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op donderdag 27 juni 2002 16:48 schreef McVirusS het volgende:
het is wel leuk dat je weet hoe je iets moet doen maar als je niet weet waarom ben je alsnog niet goed bezig.
<inside>Bestel eens wat goede boeken bij Amazon dan ;)</inside>

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn