Waar promise drivers voor raid onder linux?

Pagina: 1
Acties:

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 15:27
Ik heb een MSI KT3 Ultra ARU met raid 0, en nnu wil ik linux installeren. Welke raidcontroller van Promise zit er nu op? Bij MSI staat dat de Promise 20276 er op zit, maar deze kan ik niet op de Promise-site terug vinden en dus ook geen drivers...
Waar kan ik de drivers vinden en hoe heet die Promise controller?

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

Verwijderd

Ik vrees dat je bent overgeleverd aan de Linux ataraid drivers aangezien op de promise site geen drivers staan voor deze controller. Out of the box weet ik van Slackware 8.1 en Debian Woody dat deze support aanwezig is. Gentoo denk ik ook wel. Van RedHat, Mandrake en SuSE durf ik niet te zeggen of deze support in de laatste versies aanwezig is.

Let wel dat dit een soort generic Promise Fasttrack driver betreft.

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 15:27
Ik heb net ff op de ftp-site van promise gekeken, en daar staan wel raid-drivers voor de fasttrack 100. Ik denk dat ik die maar ga proberen...

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20
Op donderdag 27 juni 2002 15:35 schreef Sentinel78 het volgende:
Ik heb net ff op de ftp-site van promise gekeken, en daar staan wel raid-drivers voor de fasttrack 100. Ik denk dat ik die maar ga proberen...
Die gaan dus alleen werken als je een kernel gebruikt die erg dicht tegen de gesupporte kernels aan liggen. Dit zijn allemaal "zwaar" gepatchde distro kernels.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:15

The Third Man

The Third Jellyfish

Het is mij gelukt op een Asus P4B533 met Promise 20276 met Debian Woody om de support te regelen:

1. Path de kernel-source van 2.4.18 met de rc-1 van 2.4.19
2. Let op dat je de support voor de Promise controllers in menuconfig (of x11config) aanzet
3. Kompileer de kernel en vervang met deze je huidige kernel.

Ik moest wel eerst woody op een extra hdd naast de 2 in de raid-1 array installeren, na het vervangen van de kernel heb ik het hele systeem naar de raid-array gekopieerd en klaar was Kees!