PC blijft hangen met opstarten

Pagina: 1
Acties:

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Sinds een kleine maand blijft mijn pc hangen als ik hem opstart.
Ik heb een AOpen-kast (zie afbeelding)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~koste134/aopenkast.jpg

Als ik de Power-knop indruk gaat de pc aan.
Het bovenste lampje is groen, maar brand niet.
De onderste (voor HD) gaat vervolgens 30 seconden branden en gaat dan uit.
Op de monitor is niets te zien, die blijft zwart.
Als ik de reset-knop indruk, dan gaat soms wel de groene power-led branden en start de pc wel gewoon. Maar soms moet ik hem wel 2 a 3 keer resetten voordat er iets gebeurd.

Ik heb een MSI K7T Turbo (versie 3.0), met een AMD Athlon XP 1700+, 512 MB geheugen, en een Enermax EG365PX-VE 350Watt voeding.

Waar kan hier de oorzaak van zijn ??

Verwijderd

probeer eerst eens een biosreset

• MuTTLeYs
Dat heb ik maandag ook gedaan, maar dat helpt dus helaas niet.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
en kijk of je moederbord wel stroom krijgt...

als het groene lampje namelijk niet brand ken of het moederbord geen stroom verkrijgen, of de proc zit er niet goed in of of of... dus check alles ffies...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• MuTTLeYs
Op donderdag 27 juni 2002 15:02 schreef ThaNetRunner het volgende:
en kijk of je moederbord wel stroom krijgt...

als het groene lampje namelijk niet brand ken of het moederbord geen stroom verkrijgen, of de proc zit er niet goed in of of of... dus check alles ffies...
Maar hoe kan het dan dat als ik hem daarna reset, dat hij wel werkt ??
Zit de power-connector van voeding naar MoBo dan misschien niet goed vast ??

Ik zal straks weer effe opnieuw opstarten, met de kast open en op de LED-jes van moederbord kijken of hij een foutmelding geeft.
Alvast bedankt voor de tips.

Verwijderd

Lijkt me sterk dat de proc er na 3x op de reset knop drukken wel inzit :? Mijn groene LED geeft ook geen licht meer maar volgens mij is die gewoon kapot.
Heb verder geen idee waar het aan ligt...

Verwijderd

Zet je soms je voeding HELEMAAL (dus met masterswitch achterop, of knop op stekkerdoos oid) uit? Zo ja, geef de voeding na inschakelen dan 5min. de tijd om alle componenten op 'spanning' te krijgen.

Is overigens altijd aan te raden bij voedingen boven 235W (dit ivm 'Current Inrush Limiter - gewoon een NTC in voeding die tijdens opladen van 'main filter capacitors', voorkomt dat je een te grote dip in je stroomvoorziening veroorzaakt).

Oh, en druk de voor de zekerheid de ATX stekker op je mobo nog eens goed aan.
Op donderdag 27 juni 2002 15:06 schreef JanMaster het volgende:
Lijkt me sterk dat de proc er na 3x op de reset knop drukken wel inzit :? Mijn groene LED geeft ook geen licht meer maar volgens mij is die gewoon kapot.
Heb verder geen idee waar het aan ligt...
Je powerled stuk? Die ledjes hebben zo'n beetje 't eeuwige leven. check of hij nogwel op z'n headers zit, sluit 'm anders even op de HDD-led headers aan. Sluit je dat ook weer uit. Is tie toch kapot: eruithalen, blauwe d'r in :) , oude led op +12V -> rennen >:)
Pagina: 1