Domein probleem

Pagina: 1
Acties:

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 15:32
Ik heb een probleem met mijn domein hier.

Ik heb een windows 2000 server met daarop een domein. Nou wil ik vanaf de clients inloggen maar dat gaat niet. Ik heb de gebruikers toegevoegd en als ik een pc aanzet om in te loggen zie ik dat hij een IP krijgt van de DHCP, maar op het moment dat ik wil inloggen krijg ik een fout.

'kan geen domein vinden om de gebruiker of het wachtwoord te valideren'

Nou heb ik mijn domein goed ingesteld etc. Ik weet dus echt niet wat er fout is, ook kan ik vanaf de server die client gewoon pingen. :?

Wie heeft er een idee..

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zijn de werkstations aangemeld op het domein?
Gebruik je LMHOSTS en/of WINS, DNS?
Blijkbaar kan je werkstation je domein niet bereiken op naam. je moet zorgen dat je domein in je LMHOSTS of DSN staat (afh. van je systeem, NT4 of W2K)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Dit lijkt een probleem met naam-resolutie. Ik denk dus dat je WINS / DNS niet helemaal lekker in elkaar zit.

De melding geeft ook aan de het domein niet gevonden kan worden, en dus niet dat er een verkeerd username /. pwd is gebruikt of dat de clients niet op het domein zijn aangemeld.

edit:
sneller typen dus :P

• dôh
Hmm dat zou best eens kunnen.

Het domein is namelijk wel geregistreerd.. alleen zit de PC niet op internet, en verder zitten er 2 nics in..

192.168.1.1 voor het LAN
10.0.0.150 voor ADSL

Verder weet ik niet echt hoe ik de DNS moet instellen, want ik heb niet veel ervaring met domeinen en de active directory.

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Als je op een Windows 2000 server een domein hebt aangemaakt, heb je Active Directory geinstalleerd. De server heeft tijdens de install van AD gevraagd of je DNS automatisch wilt laten configgen of of je dit met het handje wilt doen. Heb je je DNS server wel in DHCP meegegeven ?? Wat voor OS draait(en) je client(s) ??
Laat eens wat screendumpjes van je client netwerkconfiguraties zien.

• dôh
De meeste clients draaien op windows 2000 prof, 2 op XP en 1 op '98SE.

Ik kan nu ff geen screenies maken..[helaas] omdat ik thuis zit. Maar zodra ik er weer ben zal ik ze posten. :)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> NT

• dôh
Iemand nog een idee? :)

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Wat heb je in de tussentijd allemaal geprobeerd dan, wordt de DNS server nu aan je DHCP clients doorgegeven ?? Active Directory doet veel met DNS en Windows 2000 pro clients proberen in een Windows 2000 domein hun domaincontroller op te zoeken via DNS. Wil je helemaal op safe spelen, zou ik er ook nog een WINS server installen. Kan ie op twee manieren op zoek naar z'n DCs

• dôh
Hier zijn eindelijk de screenies.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/coverfreaks_support/dns1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/coverfreaks_support/dns2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/coverfreaks_support/dns3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/coverfreaks_support/LAN.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/coverfreaks_support/ADSL.jpg

Wat ik fout doe met de DNS weet ik echt niet, maar ik kom er niet uit. Ook heb ik dcpromo gedraait, maar er is geen verandering. Heeft het misschien toch te maken met het feit dat de pc nog niet aan internet hangt?

Verwijderd

je dns werkt voor geen meter...

je moet in je domain iig 4 _"nogiets" "dirs" hebben. hiermee kunnen je (win2k/xp) clients bepalen wat de domaincontroller is... en dat kunnen ze nu dus niet...

het is overigens slimmer om lokaal een kleist.local domain te maken. kan je het ook niet toevallig teveel info naar het inet geven...

Verwijderd

ah nog iets... geef je zelf op als dnsserver... en kijk in de roothints of daar een zooitje ns server staan (a t/m k geloof ik)

Verwijderd

kan het hier niet zien maar maak in je dns ook een reverse lookup zone aan (192.168.1) als je die nog niet hebt

stel op je server alleen hemzelf in als dns server en in de eigenschappen van je dns server moet je de forwarders aanzetten en daar de dns servers van je isp invullen.

op de clients gebruik je alleen je eigen server als dns server dus niet de servers van je isp

• dôh
Op donderdag 18 juli 2002 16:42 schreef iis5_rulez het volgende:
je dns werkt voor geen meter...

je moet in je domain iig 4 _"nogiets" "dirs" hebben. hiermee kunnen je (win2k/xp) clients bepalen wat de domaincontroller is... en dat kunnen ze nu dus niet...

het is overigens slimmer om lokaal een kleist.local domain te maken. kan je het ook niet toevallig teveel info naar het inet geven...
Ok tnx voor de tip! Zou je me kunnen vertellen hoe ik die dirs moet maken? :? Want op de oude server zag ik die ook wel staan bij DNS, alleen wist ik niet hoe ik ze moest maken op de nieuwe.

En verder over dat 'local' gebeuren? Hoe stel ik dat dan in? Moet ik dan weer dcpromo draaien? Zo ja wat vul ik dan bij DNS naam in? Want ik wil wel dat de clients nog gewoon op serverkliest in het domein kleist.nl aanmelden. Ik hoop dus dat het kan. :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

je moet op de NIC met IP 192.168.1.1 als DNS server z'n eigen IP-adres (dus 192.168.1.1 of 127.0.0.1) instellen. Dan registreert-ie de service records (die 4 mapjes waarover wordt gesproken; LDAP, Kerberos, GC's en DC's).

Die 4 mapjes probeert je server nu bij je ISP te registreren; dat staatie niet toe en hij vindt 't niet leuk dat je het probeert. Bovendien zeuren je clients ook steeds bij de DNS server van je provider om die service records; dat vindtie ook niet leuk. Je moet dus je clients qua DNS ook laten pointen naar 192.168.1.1 en op je DNS server een forwarder zetten naar de DNS servers van je ISP.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• dôh
Nou ik ga het zo proberen, nog meer mensen met suggesties? :-)

• dôh
Ok ik heb nu het idee dat de DNS bijna goed is, de computer start normaal op etc. :) Ook heb ik die reverse dingen gemaakt enz.

Maar nu heb ik het volgende probleem:. Als ik met een client wil inloggen dan krijg ik deze melding:

'Er is geen domeinserver die uw wachtwoord kan valideren. U hebt mogelijk geen toegang tot enkele netwerkbronnen'

Ok heel fijn dus. :( Hij krijgt wel een IP adres toegewezen maar er zit dus iets fout, ook heb ik de gebruiker aangemaakt op de server dus die zou in kunnen loggen. Ik kan vanaf de server de cient gewoon pingen, maar daar houd het ook echt mee op. :?

Verder als ik verbinding wil maken met MxStream op de server en de modem hangt eraan etc. dan kan ik deze wel pingen, maar op het moment dat ik verbinding wil maken dan krijg ik deze fout':

'Fout 769 Het opgegeven doel is niet beschikbaar'

Ook erg vreemd. Wie weet er meer? :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
je moet je locale dns als server instellen en forwarders aanmaken naar inet, dynamic dns aanzetten, en als je slim was geweest had je je domein huppelepup.local genoemd, nu krijg je misschien probleempies als je zelf de website niet gaat hosten..

Ik kan je ten zeerste aanraden een boek te kopen over Windows 2000 Server, staat alles in uitgelegd, en ook een introductie in Active Directory. Het is makkelijker om dat boek te lezen en het opnieuw op te zetten, dan rond te gaan vragen hoe je dit huidige gebras op moet lossen.

Als je geen id hebt was Active Directory is, hoe naamresolutie werkt, hoe DNS werkt, dan kun je je daar denk ik beter eerst eens in verdiepen. Zonder die kennis wordt het een beetje lastig lijkt me. En als je het nu werkend krijgt, hoe ga je dan te werk als je een keer een probleem moet troubleshooten?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1