[VB6] van gewoon form een MDIform maken

Pagina: 1
Acties:

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
Ik ben bezig met een programma en nu heb ik een form en ben vergeten dit als MDI form te maken, kan dit achteraf nog omgezet worden naar een MDIForm of moet ik dan een schoon MDI form starten en alles er opnieuw opzetten?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 22:16
Dit kan je zeker achteraf nog doen. 't Is gewoon een property goed zetten. In Delphi is dat de FormStyle property.

Je kunt het ook gewoon ff proberen eigenlijk ipv hiervoor een topic te openen. Met wat zoekwerk naar de betreffende property (als je niet weet over welke property het gaat) en het eens uit te proberen, kom je er wel.
Succes! :)

https://fgheysels.github.io/

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Aangezien het geen kwestie is van een simpele property, toch maar weer open :)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

In VB zijn een MDIForm en een Form twee hele verschillende dingen. Je kunt de ene ook niet naar de andere omzetten vanuit de IDE, je kunt wel handmatig de .frm editen.

Als je gewoon in de IDE wilt blijven, moet je een nieuwe maken, indien je niet bang bent voor het handmatig editen van de source, gewoon doen.

Die property is in VB MDIChild, die kun je wel gewoon omgooien (zelfs nog wel op runtime geloof ik).

MDIForm:
code:
1
2
Begin VB.MDIForm FMain 
   BackColor     =   &H8000000C&

Gewone Form:
code:
1
Begin VB.Form frmBatch

Die backcolor moet je wel even goed zetten in het MDIForm, aangezien het anders geen "workspace" heeft. Let ook even op dat je de properties ScaleHeight en ScaleWidth eruit moet halen, die bestaan niet in een MDIForm.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op vrijdag 28 juni 2002 10:33 schreef Gerco het volgende:
In VB zijn een MDIForm en een Form twee hele verschillende dingen. Je kunt de ene ook niet naar de andere omzetten vanuit de IDE, je kunt wel handmatig de .frm editen.
Ben ik nou gek geworden?

Het is al weer even dat ik in VB bezig ben geweest maar volgens mij is dit (ongeveer) wel mogelijk.

Ligt eraan wat je nou eigenlijk precies wilt doen.

Wil je het bestaande form opnemen in een MDI interface?
Of moet de bestaande form de MDI worden?

In het eerste geval
- Nieuw form (mdi) toevoegen.
- Bestaande form mdi-child maken van aangemaakt mdi form

In het tweede geval
- Nieuw form mdi toevoegen
- Belangrijken modules omhangen naar nieuwe form (of losse module)
- Nieuw form inrichten.

Ik neem haast aan dat je het eerste wilt doen en dat is geen probeem.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 28 juni 2002 11:38 schreef RobzQ het volgende:
Wil je het bestaande form opnemen in een MDI interface?
Of moet de bestaande form de MDI worden?
Voor zover ik weet wil 'ie een bestaand form een MDIForm maken, niet van een bestaand form een MDIChild maken. Dat is natuurlijk geen enkel probleem en kan misschien zelfs op runtime nog wel.
In het tweede geval
- Nieuw form mdi toevoegen
- Belangrijken modules omhangen naar nieuwe form (of losse module)
- Nieuw form inrichten.
Dit kan makkelijker, zie editen van de .frm file, dan ben je binnen de minuut nog klaar en heb je een practig MDIForm.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1