Toon posts:

[PHP] in een functie een variabele legen

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat het 1 en ander door een functie doen als er een form wordt gesubmit (is voor het toevoegen van een user), maar nou wil ik graag dat als er iets fout gaat (dubbele username), dat dan het formulier weer wordt getoond met de ingevulde waardes van de POST (+ error message) en als het goed gaat, dat er dan een leeg formulier komt.
Dat eerste lukt wel, maar dat tweede niet. Ik krijg het niet voor elkaar om in de functie alle $HTTP_POST_VARS te unsetten. Het al met $GLOBALS enzo lopen rommelen, maar helaas. Kan iemand me vertellen hoe het moet?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Nou je verhaal komt wat warrig op me over :P Maar hmm hoe vul je de form? Ik neem aan iets als
<input type="text" name="txtUsername" value="$HTTP_POST_VARS['txtUsername']">
:?
In dat geval: niet rechtstreeks de geposte vars gebruiken, maar ze in een andere variabele stoppen, checks op uitvoeren (illegale tekens verwijderen etc), database controleren, toevoegen indien ok en dan de variabele leegmaken, en als ie niet ok is kun je die variabele gewoon in de value proppen van de inputboxjes.

Exact expert nodig?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

beetje zelf denken kan geen kwaad hoor.
Ten eerste: waarom zou je in godsnaam die HTTP_POST_VARS willen unsetten? Je kan ze toch ook gewoon _niet_ afdrukken als het fout gaat?

Ten tweede, met php 4.1+ kan je altijd de $_POST gebruiken ook in functies, maar zie eerst punt 1.

Dit topic is gesloten.